וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זריף נפגש עם סנאטור דמוקרטי: "ממשל טראמפ מפחד מעובדות"

19.2.2020 / 15:41

שר החוץ של איראן תקף את הנשיא אחרי שאמר כי ייתכן שהסנאטור כריס מרפי הפר את החוק כשנועד עמו בשולי פסגת מינכן. "הזדמנות לדבר ישירות עם האומה האמריקנית", אמר זריף. הסנאטור התגונן: "מסוכן לא לדבר עם האויב"

צילום: מתוך ה-youtube של Hershel West ו-zaglap, עריכה: עמית שמחה

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף נפגש בשבוע שעבר עם הסנאטור הדמוקרטי כריס מרפי בשולי כנס הביטחון במינכן, ואמר היום (רביעי) כי הוא מאמין שזה "הפחיד" את ממשל טראמפ - משום שזו הייתה הזדמנות שלו לדבר ישירות עם "האומה האמריקנית". זאת על רקע המתיחות בין שתי המדינות, שהיו על סף עימות צבאי בחודש שעבר אחרי חיסול הגנרל קאסם סולימאני.

הפגישה בין השניים עוררה ביקורת בכלי התקשורת השמרניים בארצות הברית, והנשיא דונלד טראמפ אף אמר כי ייתכן שהסנאטור הפר את החוק, אך מרפי הגן על מעשיו. שר החוץ מייק פומפאו ציין כי הוא מקווה שכל מי שייפגש עם זריף ישקף את עמדתה של וושינגטון ביחס לטהראן. הוא ביקר בעבר גורמים אחרים שנפגשו עם בכירים איראנים, בהם קודמו בתפקיד ג'ון קרי.

שר החוץ של איראן מוחמד ג'וואד זריף בשולי פסגת מינכן, 15 בפברואר 2020. AP
זריף/AP

זריף, שדיבר אחרי ישיבת הממשלה, אמר כי "טראמפ ופומפאו מפחדים מכך שהסנאטור ישמע עובדות משר החוץ של איראן". הוא הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה שבה שהוא נפגש עם חבר קונגרס אמריקני ב-20 השנים האחרונות. הוא לא הבהיר אל מי הוא התכוון.

מרפי אמר כי הפגישה הייתה חשובה "משום שזה מסוכן לא לדבר עם האויב", והוסיף: "אין לי אשליות לגבי איראן, היא האויבת שלנו".

אחרי ששמע את דבר הפגישה שהתקיימה ביום שבת, אמר טראמפ כי נשמע שהסנאטור ממדינת קונטיקט הפר את "חוק לוגן", חוק פדרלי מעורפל שכמעט שאינו בשימוש האוסר על אזרחים פרטיים לנהל מגעים דיפלומטיים רשמיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully