וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהטיול הגדול במזרח לבידוד בישראל: יומן מסע ל"מדינת הפאניקה והקורונה"

18.2.2020 / 22:00

אחרי הנחיות משרד הבריאות על חובת הבידוד לחוזרים מהמזרח, וואלה! NEWS ליווה את יובל בת ה-23 שנאלצה לקצר את שהותה בתאילנד. בדרכה לארץ, היא כמעט ולא נתקלה בחשש מהידבקות בנגיף, אך בשבועיים הקרובים תיאלץ להסתגר בביתה: "האווירה רגועה, רק הישראלים עם מסכות". צפו

עריכה: שאול אדם ועמית שמחה

אלפי מטיילים ישראלים בתאילנד קיבלו בשוויון נפש את הודעת משרד הבריאות בתחילת השבוע על חובתם להיכנס לבידוד בן 14 יום עם חזרתם, והמשיכו לבלות בחופים ובאתרי התיירות במדינה. אולם, היו כאלה שכבר תכננו את חזרתם ונאלצו לשנות את תכניותיהם לשבועיים הקרובים. אחת מהם היא יובל אלפי, בת 23 מאור יהודה, שתכננה לסיים את הטיול הגדול שלה רק בעוד כשבוע, אך נאלצה להקדים את טיסתה ארצה על מנת שתוכל לסיים את תקופת הבידוד בטרם תטוס לחופשה באיטליה שתוכננה מבעוד מועד.

וואלה! NEWS ליווה את אלפי בדרכה לארץ, החל מקבלת ההודעה של משרד הבריאות ועד להגעתה לבידוד בביתה. את הטיול לרומא היא הזמינה לפני חודש עם בן זוגה, שאותו לא ראתה בשלושת החודשים האחרונים, אולם עם קבלת ההודעה על ההנחיות החדשות של משרד הבריאות היא העידה כי "כרגע בגלל ששום דבר לא ברור, יכול להיות שבכלל לא נוכל לקבל החזר על הטיסה, לא על המלונות ולא על הסיורים שהזמנו. אני עכשיו בסידורים לתכנן מה לעשות ואיך להתמודד עם הסיטואציה. יש המון סימני שאלה וזה נורא מתסכל, אבל נקווה לטוב".

יובל אלפי נוסעת שחוזרת מתאילנד. באדיבות המצולמים
קיצרה את הטיול כדי להספיק לחופשה לפני תום תקופת הבידוד. יובל אלפי/באדיבות המצולמים
"אין פה בכלל תחושה של פאניקה או לחץ או בכלל דיבור על קורונה, חוץ מזה שהצוות והאנשים עם כיסויי פנים"

אלפי הצליחה להקדים את טיסתה, ואתמול (שני) המריאה מנמל התעופה בבנגקוק למוסקבה בדרכה לישראל. לדבריה, במקום בידוד היה צריך לבצע בדיקה בשדה התעופה לכל אדם שחוזר לארץ. "אני חושבת שזו היסטריה מיותרת. אין פה טיפת חשש מקורונה. הייתי גם בצפון תאילנד וגם בדרום, אף אחד לא מסתובב עם מסכות. כולם סופר נזהרים ושומרים על היגיינה כמו שתמיד צריך לשמור במזרח", אמרה לפני הגעתה לשדה.

לפני עלייתה למטוס, היא שיתפה: "רוב האנשים בשדה לא עם מסכות. יחסית מרגיש רגוע מאוד, לגמרי סבבה כאן". בתיעוד שצילמה בשדה התעופה ניתן לראות כי אכן מרבית הסובבים לא עטו מסכות על פניהם, ולא נראתה הרגשה מיוחדת בשדה - כמו גם במטוס עצמו. "אין פה בכלל תחושה של פאניקה או לחץ או בכלל דיבור על קורונה, חוץ מזה שהצוות והאנשים עם כיסויי פנים. אפשר לראות במטוס עצמו שלא כולם עם מסכות, אפילו לא כל אנשי צוות לא היו עם מסכות", אמרה. "אין פאניקה, אין לחץ. אולי קצת מההמראה והנחיתה עצמה, אבל יהיה בסדר".

עוד בוואלה!

בבידוד, תחת השגחה רפואית: כך יוכלו לאבחן קורונה בקרב השבים מהמזרח

לכתבה המלאה

בשדה התעופה ברוסיה לא נראתה גם כן בהלה סביב התפרצות הנגיף. "שדה התעופה ממש רגוע, אף אחד לא הולך עם מסכות, כמעט ואין כאן. גם אנשי צוות לא עם המסכות, אז נראה שיש אווירה טובה, אווירה רגועה", תיארה, ועלתה על הטיסה לישראל.

יובל אלפי נוסעת שחוזרת מתאילנד. באדיבות המצולמים
"אין פה טיפת חשש מקורונה". אלפי בת ה-23 בתאילנד/באדיבות המצולמים

הבוקר, עם הגעתה, בירידה מהמטוס, אמרה אלפי כי גם בנמל התעופה בישראל לא נראו אנשים רבים שעטו מסכות. "אז אחרי הטיסה האחרונה אנחנו סוף-סוף בישראל, מדינת הפאניקה והקורונה. אנחנו מצפים לראות מה מחכה לנו בחוץ. האמת שגם הדיילים בטיסה וגם דייל הקרקע שקיבל את פנינו לא היו עם מסכות, אז זה אומר דברים טובים, נראה לי", אמרה, וציינה כי המצב היה דומה גם אחרי ביקורת הדרכונים. "אין פה הרבה אנשים עם מסכות, אבל יש כמה. בעיקר מי שנמצא עם מסכות הם הישראלים, כמעט ולא תיירים. רק הישראלים, מטורף".

בסיום הליכי הבידוק נפגשה אלפי עם בני משפחתה ובן זוגה, ונסעה לבידוד בביתה. "אז עכשיו כשאני בישראל והכול מאחוריי אני יכולה לספר שלא שאלו אותי שום דבר על הקורונה בארץ, לא היה מגן דוד אדום בשדה, לפחות לא שראיתי. אפילו הודעת הטקסט שכתבו שאנשים יקבלו - שכל מי שחוזר מתאילנד יקבל - לא קיבלתי. אני לא יודעת אם זה אומר דברים טובים או לא, אבל נחכה להתפתחויות ונתראה עוד 14 יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully