וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: משרד הבריאות הרחיב את הבידוד לשבים מתאילנד, הונג קונג וסינגפור

לאחר הערכת מצב שקיים ליצמן עם צוות מומחים, הוחלט כי מעתה ישראלים ששבו מכמה מדינות במזרח אסיה ישהו בבידוד למשך 14 יום - גם ללא הופעת תסמינים. זאת, בשל התפשטות הנגיף למדינות נוספות מעבר לסין. ישראלית שתכננה לשוב מתאילנד: "מכניסים את כולם ללחץ ובידוד מיותר"

עריכה: אסף דרורי

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • משרד הבריאות: השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו ישהו בבידוד ל-14 יום
  • במקרה של הופעת תסמינים או מצב רפואי אחר - יש ליידע מראש את הגורם המטפל
  • הישראלים מ"ספינת הקורונה" יחזרו בטיסה מיוחדת, החולים יישארו ביפן

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי הוא מרחיב את בידוד הבית לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו, זאת מחשש להתפשטות נגיף הקורונה שגבה עד כה את חייהם של כ-1,665 בני אדם. בהחלטה, שהתקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרדו, הוחלט כי מעתה השבים מיעדים אלה ישהו בבידוד בביתם עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - גם אם הם אינם סובלים מתסמינים כלשהם.

כך, על השבים מיעדים אלה ייאסר לצאת למרחב הציבורי ולשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, וכן בתי חולים ומרפאות, לכל אורך "תקופת הדגירה" של הווירוס. "הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן התפשטותה בישראל", נמסר ממשרד הבריאות.

אדם מתוגנן עם מסכה מנגיף הקורונה בקטמנדו, נפאל 16 בפברואר 2020. רויטרס
ההגבלות הורחבו. אדם עם מסכה מחשש לווירוס הקורונה בקטמנדו שבנפאל/רויטרס

על פי הנחיות המשרד, במקרה של אחד התסמינים או יותר, בהם הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יהיה על השבים ממדינות אלה לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת החולה. עוד הדגישו כי גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל. בנוסף, יש לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר ולהימנע מנסיעה מתחבורה ציבורית. לאור האפשרות שיבוטלו הטיסות ליעדי המזרח, חברת אל על מסרה כי היא "תפעל על פי הנחיות משרד הבריאות והגורמים המוסמכים".

מוקדם יותר היום, משרדי הבריאות והחוץ קיימו הערכת מצב להתמודדות עם המשבר, לאחר ששני אזרחים ישראלים נדבקו בנגיף על סיפונה של ספינת התענוגות "פרינסס דיימונד" שלחופי יפן. במשרד החוץ גיבשו יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה: החל ממחר, הנוסעים הישראלים יעברו בדיקות רפואיות כדי לוודא שהנגיף לא נמצא בגופם, כשתוך 24 שעות יתקבלו תשובות. מי שיימצא בריא - יקבל תעודה מיוחדת מממשלת יפן, יירד מהספינה ויעלה על טיסה מיוחדת חזרה לארץ.

עוד בוואלה!

נשיא סין הודה: "ידענו על חומרת הנגיף עוד לפני שהציבור עודכן"

לכתבה המלאה
לקוחה מתגוננת עם מסכה מנגיף הקורונה במהלך קניות באחד מהשווקים בבייג'ינג, סין 16 בפברואר 2020. רויטרס
לקוחה בסופרמרקט עם מסכה על פניה. בייג'ינג, סין/רויטרס

לעומת זאת, אלו שנדבקו בנגיף צפויים להמשיך לקבלת טיפול ביפן. המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, נשלח כבר אתמול ליפן על מנת לעמוד בקשר ישיר עם גורמים רשמיים במדינה על האפשרות להביא את יתר הישראלים שעל הסיפון לישראל. מלבדו, צפוי לצאת ליפן רופא נוסף, פרופ' רן ניר-פז, מומחה למחלות זיהומיות מבית החולים הדסה עין כרם.

כמה חברות ביטוח המייצגות את הישראלים שנמצאים על סיפונה של ה"דיימונד פרינסס" בדקו אפשרות לחכור מטוס כדי להטיס את הישראלים מהספינה לארץ. עם זאת, אין עדיין החלטה כזאת והם מחכים להחלטת הגורמים הממונים.

לפי שר הבריאות היפני, מספר כל הנדבקים על הספינה עלה ל-355 בני אדם. שני הישראלים הם ככל הידוע הראשונים שאובחנו כחולים במחלה. מצבם של השניים מוגדר קל, והם הורדו מהספינה ופונו לבית חולים במדינה. כמו כן, נבדק חשד כי ישראלי נוסף לקה במחלה.

גורם במשרד הבריאות אמר לוואלה! NEWS כי "ליפנים יש מערכת בריאות מצוינת. הרופא שנשלח על ידינו יהיה שם כדי לעשות מה שצריך. אם יהיה צורך - הוא יהיה מעורב בטיפול".

ישראלית בתאילנד: "יש היסטריה מיותרת"

יובל אלפי, בת 23 מאור יהודה, הייתה אמורה לסיים ביום שישי את הטיול הגדול שלה במזרח ולשוב מתאילנד לישראל. כעת, עם פרסום ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, עליה להיערך מחדש. "אני חושבת שזו היסטריה מיותרת", אמרה.

לדבריה, "אני אמורה לטוס חזרה לארץ ביום שישי. תכננתי לבלות כמה ימים בבנגקוק ולסיים את הטיול הגדול שלי כמו שצריך". לפני חודש אלפי הזמינה חופשה עם חבר שלה לרומא, אחרי שלא ראתה אותו שלושה חודשים. "עכשיו עם ההנחיה החדשה זה משאיר לי 24 שעות לחזור לארץ כדי לאפשר את הטיסה כי כרגע שום דבר לא ברור", אמרה. "יכול להיות שבכלל לא נוכל לקבל החזר על הטיסה, על המלונות או על הסיורים שהזמנו".

כעת היא שוקלת לוותר על הביקור בבנגקוק ולהקדים את הטיסה מתאילנד. "זה מבאס כי תכננתי להיום שם. אני עכשיו בסידורים כדי לתכנן מה לעשות ואיך להתמודד עם הסיטואציה. יש המון סימני שאלה וזה נורא מתסכל. אנחנו מנסים להפיק את המירב מהסיטואציה, אבל נקווה לטוב", אמרה אלפי.

יובל אלפי. -, אתר רשמי
"שום דבר לא ברור", יובל אלפי, המטיילת הישראלית שאמורה לחזור ארצה מתאילנד/אתר רשמי, -

"היה צריך לעשות בדיקה בשדה התעופה לכל אדם שחוזר לארץ, לראות מה התוצאה והאם יש תסמינים, כמו שעושים בכל מקום במזרח", טענה אלפי. "אין פה טיפת חשש מקורונה. הייתי גם בצפון תאילנד וגם בדרום, אף אחד לא מסתובב עם מסיכות". לדבריה, בקופיפי היא אף עברה בדיקת חום. "כולם סופר נזהרים, שומרים על היגיינה כמו שתמיד צריך לשמור במזרח".

אלפי הוסיפה כי במשרד הבריאות "קופצים מעל הפופיק. ממש מגזימים בישראל ומכניסים את כולם ללחץ מיותר. וזה פשוט שטותי להגיד לנו להיות סתם בבידוד בלי שום סכנה. אם אתם חושבים שיש סכנה בתאילנד - אל תתנו לנו להיכנס לתאילנד. תעשו אזהרת מסע. אם הייתה כזו, הייתי חוזרת לארץ ולא נכנסת לפה. אי אפשר להגיד שזה בסדר לטוס אבל שאני צריכה להיות בהסגר כשאני חוזרת".

אנשים מתגוננים מנגיף הקורונה בבייג'ינג, סין 16 בפברואר 2020. רויטרס
אנשים עם מסכה לפניהם בבייג'ינג שבסין/רויטרס

ביממה האחרונה, 142 בני אדם נוספים מתו מהנגיף בסין, לפי נציבות הבריאות הסינית, וכן נספרו עוד 2,009 מקרי הידבקות נוספים. זאת, בעוד מספר הנדבקים עלה ל-68,500 בני אדם. רוב המתים מהנגיף מגיעים ממחוז חוביי בסין ומבירתו, ווהאן. בינתיים, בטייוואן נרשם קורבן ראשון, והיא מצטרפת לצרפת, יפן, הונג קונג ופיליפינים כמדינה החמישית מחוץ לסין בה תועד מקרה מוות מהנגיף.

עם זאת, סין מדווחת על ירידה בהידבקויות בווירוס, שהספיק להתפשט לכ-24 מדינות. ההתפרצות הביאה לאמצעי מניעה גורפים מצד הממשלה הסינית, שכללו הסגר על ערים המונים מיליוני בני אדם. במקביל, מדינות רבות הכריזו על אזהרות מסע לסין וכן הגבילו את הנוסעים החוזרים מהמדינה.

(עדכון ראשון: 16:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully