וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין אוסרת על נסיעות במוקד התפרצות הקורונה, קורבן ראשון בטייוואן

16.2.2020 / 14:23

הממשל המחוזי בחוביי, שבו פרץ הנגיף, מגביל את תנועתם של כלי רכב אזרחיים, והורה על בדיקות שגרתיות לכל התושבים. מקרה מוות ראשון נרשם באי השכן, אך בבייג'ינג משדרים אופטימיות: "הצעדים לבלימת ההתפשטות נושאים פרי"

-

הממשל במחוז חוביי שבמרכז סין, מוקד התפרצות נגיף הקורונה, הודיע היום (ראשון) על איסור נסיעת כלי רכב ברחביו, בניסיון לבלום את התפשטות המחלה. זאת כבר גבתה את חייהם של כ-1,665 איש, רובם במחוז ובעיר הבירה שלו, ווהאן, שעליה מוטל סגר כמעט מלא זה חודש. בינתיים, בטייוואן, נרשם קורבן ראשון, והיא מצטרפת לצרפת, יפן, הונג קונג ופיליפינים כמדינה החמישית מחוץ לסין שבה תועד מקרה מוות מהנגיף.

לפי הודעה רשמית של הממשל המחוזי בחוביי, יוחרגו מהאיסור ניידות משטרה, אמבולנסים, כלי רכב הנוסעים מוצרי בסיס וכלי רכב אחרים הקשורים לשירותים הציבוריים. בנוסף לכך, המחוז יערוך בדיקות רפואיות שגרתיות לכל התושבים, וכל בתי העסק יורשו לחדש את פעילותם רק אחרי שקיבלו אישור מהממשל.

על אף שהלילה נמנו 142 מקרי מוות נוספים מהנגיף בסין, הייתה זו היממה השלישית ברציפות שבה חלה ירידה במספר מקרי ההידבקות החדשים, עם 2,009. בסך הכול, נדבקו בווירוס יותר מ-68 אלף איש ברחבי סין. לטענת מי פנג, דובר נציבות הבריאות הלאומית, הצעדים שנוקטת המדינה מתחילים לשאת פרי. בנוסף לכך, שר החוץ וונג יי אמר כי לצד הירידה במספר החולים, יש גידול מהיר במספר המבריאים.

זוג בשנגחאי עם מסכה נגד וירוס הקורונה בסין, פברואר 2020. רויטרס
גבתה את חייהם של כ-1,665 איש. אזרחים בשנגחאי עם מסיכות מיגון בשל הקורונה/רויטרס

בינתיים, הבירה בייג'ינג הורתה לכל מי ששב לעיר מחופשת השנה החדשה להיכנס לבידוד למשך 14 יום, ולא הוא מסתכן בבידוד. גם הבנק המרכזי מצטרף למאמצים לבלית ההתפשטות, כשהוא מטהר ומאפסן שטרות משומשים בטרם ישיב אותם למחזור העסקים.

אתמול שיבח ראש ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום גברהיסוס, את התגובה של סין להתפרצות. "סין קנתה לעולם זמן, אנחנו לא יודעים כמה", אמר. "אנחנו מעודדים מכך שמחוץ לסין, לא ראינו הידבקות נרחבת בתוך הקהילות".

עוד בוואלה!

הישראלים מ"ספינת הקורונה" יחזרו בטיסה מיוחדת, החולים יישארו ביפן

לכתבה המלאה

מחוץ לסין, תועדו יותר מ-500 מקרים בקרוב ל-30 מדינות. משרד הבריאות בטייוואן הודיע היום על מותו של אדם בשנות ה-60 לחייו מהנגיף, שלא יצא לאחרונה מגבולות האי אך היה חולה בסוכרת ובצהבת. 20 מקרי הידבקות תועדו עד כה בטייוואן, שאינה זוכה לסיוע מסין הרואה בה מחוז מורד.

ביפן, מספרם של החולים בקורונה על ספינת התעונוגת "דיימונד פרינסס" עלה ל-355, בהם שני תיירים ישראלים שהועברו לבית חולים מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully