וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספינת הקורונה" ביפן: הישראלים יוחזרו לארץ בעוד יומיים

18.2.2020 / 11:26

משרד החוץ הודיע כי הוא סיכם עם השגרירות את הפרטים לאיסוף האזרחים הישראלים, המוחזקים בשבועיים האחרונים בספינה "דיימונד פרינסס". הם יובאו בטיסה ישירה לארץ. קונסולית ישראל ביקרה את שלושת הנוסעים שנדבקו, המאושפזים בתנאי בידוד. נציג משרד הבריאות: "מצבם טוב"

צילום: משרד החוץ, עריכה: עמית שמחה

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • משרד החוץ: הישראלים על "ספינת הקורונה" ביפן יוחזרו לארץ ביום חמישי
  • קונסולית ישראל ונציג משרד הבריאות ביקרו את הישראלים המאושפזים בבידוד
  • מצבם של הנוסעים שנדבקו בווירוס - טוב: "מקבלים טיפול טוב על ידי היפנים"
  • משרד הבריאות ביפן: 88 נוסעים נוספים על הספינה נדבקו בנגיף

האזרחים הישראלים המוחזקים בהסגר על ספינת "דיימונד פרינסס" מול חופי יפן, מחשש להידבקות בנגיף הקורונה, יוחזרו לארץ ביום חמישי הקרוב - כך הודיע היום (שלישי) משרד החוץ. הפרטים האחרונים לנחיתת המטוס ביפן, איסוף האזרחים הישראלים מהספינה והבאתם לכבש המטוס להמראה ישירה לישראל, סוכמו יחד עם שגרירות ישראל ביפן מול חברות הביטוח בישראל "פספורט קארד", "מגדל", "כלל" ו"הראל".

עוד מסר משרד החוץ כי שגרירות ישראל בטוקיו מטפלת בכל הסדרי נחיתת המטוס ביפן והלוגיסטיקה הכרוכה בכך. קונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, יחד עם פרופ' רן נירפז, יצאו לבית החולים כדי לעמוד מקרוב על מצבם של שלושת האזרחים הישראלים המאושפזים בתנאי בידוד. פרופ' נירפז, מומחה למחלות זיהומיות מבית החולים הדסה עין כרם שנשלח ליפן, פגש יחד עם הקונסולית את הצוותים הרפואיים כדי לשמוע על הטיפול והשניים עדכנו כי מצבם טוב. "אנו עדים לטיפול טוב על ידי היפנים ונמשיך כמובן לבחון את המצב מקרוב", אמר פרופ' נירפז. "קיבלנו עדכון על מצבם של הישראלים וניכר כי מצבם קל, השניים שוחחנו טלפונית עם המאושפזים ועדכנו אותם באשר למצבם ולטיפול".

ספית התענוגות "דיימונד פרינסס" בטוקיו, יפן 16 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
מאות נדבקו מתוך 3,700 הנוסעים. ספינת "דיימונד פרינסס" ביפן/רויטרס, רויטרס

השלושה שנדבקו הורדו מהספינה, העוגנת בנמל יוקואמה, לאחר שאובחנו בימים האחרונים כישראלים הראשונים בעולם שנדבקו בנגיף הקורונה. בנוסף אליהם, עוד כ-12 ישראלים מוחזקים בשבועיים האחרונים בהסגר על ספינת התענוגות, שעליה 3,700 נוסעים ואנשי צוות. מאות נוסעים נדבקו בנגיף, והיום הודיע משרד הבריאות היפני על הידבקות של 88 נוספים שהעלו את מניין החולים ל-542. מוקדם יותר, ארצות הברית פינתה את האזרחים האמריקנים המוחזקים על ספינה, מהם 380 נוסעים שחלקם נדבקו בנגיף, והלילה גם קנדה שלחה מטוס כדי לפנות את אזרחיה.

החזרתם של הנוסעים הישראלים תתבצע לאחר הערכת מצב של משרד הבריאות עם משרד החוץ, שגיבש יוזמה שבמסגרתה הם עוברים בדיקות רפואיות כדי לוודא שהנגיף לא נמצא בגופם. מי שיימצא בריא - יקבל תעודה מיוחדת מממשלת יפן, ירד מהספינה ויעלה על הטיסה לארץ.

עוד בוואלה!

הליכות בחדר, נטפליקס וגעגועים: דקה אחר דקה עם הישראלים על ספינת הקורונה

לכתבה המלאה
קונסולית ישראל ביפןרויטל בן נעים  ופרופ׳ רן ניר-פז מהדסה בביקור הישראלים המאושפזים בבידוד לאחר שנדבקו בקורונה, 18 בפברואר 2020. משרד החוץ
קונסולית ישראלית ביפן והמומחה מהדסה מבקרים את החולים הישראלים בבידוד/משרד החוץ

הווירוס, שגבה עד כה את חייהם של 1,868 בני אדם ברחבי העולם, התפשט לכ-30 מדינות. עד כה, נדבקו כ-74 אלף בני אדם בנגיף ברחבי העולם, מהם 1,886 ביממה האחרונה, אולם חלה מגמת האטה בכמות הנדבקים ובמספר האנשים שמתו מהנגיף. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי הודיע כי המצב עוד רגיש ואין לומר שהדבר מצביע על מגמה חיובית יציבה.

הלילה, מנהל בית חולים מרכזי בווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, מת בעקבות המחלה, ובכך הפך לרופא השני הבכיר שהווירוס גבה את חייו. הטלוויזיה במדינה הודיעה על מותו של הרופא, ליו ז'ימינג, שניהל את בית החולים "ווצ'אנג". מוקדם יותר החודש, מיליונים התאבלו בסין על מותו של לי וונליאנג, הרופא שחשף את הווירוס - והושתק על ידי הרשויות כשניסה להזהיר מפני התפשטות המגפה.

שלווה דהאן הישראלית שנמצאת על ספינת התענוגות דיימונד פרינסס לחופי יפן ובעלה. באדיבות המצולמים
שלווה דהאן ובעלה, שניים מהנוסעים הישראלים על "ספינת הקורונה"/באדיבות המצולמים

במקביל, ישראל נקטה שורת צעדים כדי לנסות למנוע את הגעת הנגיף לארץ, בראשם הטלת מגבלות על החוזרים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. על פי הנחיות משרד הבריאות, על הישראלים ששבים ממדינות אלה לשהות בבידוד של שבועיים בביתם - גם אם אינם סובלים מתסמינים כלשהם, ולא לצאת למרחב הציבורי לכל סיבה שהיא, אף לא לבית החולים שאליו נדרש תיאום מראש.

דגל ישראל מתנוסס מבעד לתא בספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" השוהה ביוקוהאמה יפן וחלק מנוסעיה נדבקו בקורונה, 10 בפברואר 2020. רויטרס
דגל ישראל באחד מחלונות הספינה, לפני שבוע/רויטרס

לשם אכיפת בידוד ביתי של השבים מהמזרח הודיע משרד הבריאות כי יפעיל פקחים ייעודיים. במשרד הבהירו כי "ברור שאין יכולת לכסות את כל החוזרים ממדינות אלו ואין כרגע רצון לערב גורמי אכיפה משטרתיים. יישום הנחיות הבידוד הביתי מבוסס על תחושה של אחריות חברתית וסולידריות בקרב האזרחים שדואגים לבריאותם ובריאות הסובבים אותם. אנחנו מאמינים בציבור ובשותפות עמו".

קונסולית ישראל ביפן ופרופ׳ רן ניר-פז מהדסה בביקור הישראלים המאושפזים בבידוד לאחר שנדבקו בקורונה, 18 בפברואר 2020. משרד החוץ
בית החולים שבו מוחזקים הנוסעים הישראלים שנדבקו/משרד החוץ

ההנחיות החדשות מעמידות בסימן שאלה את המטיילים שיגיעו לארץ מהמזרח, שבו נמצאים אלפי ישראלים, שכן הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו בעוד כשבועיים ימים - ב-2 במרץ. אתמול התקיים דיון עם מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, אורלי עדס, בנושאי ממשק עבודה משותף בין ועדת הבחירות המרכזית, לבין משרד הבריאות, במטרה להבטיח קיום הבחירות כסדרן.

אתמול, שר הפנים אריה דרעי הורה על מניעת כניסה לישראל של אזרחים זרים ששהו בשבועיים האחרונים במדינות אלה. בכך, הרחיב דרעי את צו סגירת השערים שהוטל עד כה רק על סין. כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים, האוויריים והימיים.

(עדכון ראשון: 9:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully