וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל בית חולים במוקד ההתפרצות מת מהנגיף, האטה בקצב ההידבקות

הטלוויזיה הרשמית בסין הודיעה על מותו של ליו ז'ימינג, שעמד בראש בית חולים מרכזי בווהאן. בכך הוא מצטרף לרופא הסיני שהווירוס גבה את חייו, אחרי שהזהיר מפרוץ המגפה והושתק על ידי הרשויות. למרות האטה בקצב התמותה, באיחוד האירופי הזהירו ממחסור אפשרי באנטיביוטיקה

עריכה: אסף דרורי

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • ביממה האחרונה: 1,886 נדבקים חדשים בווירוס, מניין הקורבנות עלה ל-1,868
  • סין הודיעה על מותו של מנהל בית חולים מרכזי במוקד התפרצוף הנגיף
  • נרשמה האטה בקצה ההידבקות, ארגון הבריאות העולמי: המצב עוד רגיש
  • באיחוד האירופי התריעו כי חברות התרופות עלולות לעמוד בפני מחסור באנטיביוטיקה

ביממה האחרונה נרשמו 1,886 מקרי הידבקות חדשים בנגיף הקורונה - כך דיווחה הלילה (שלישי) נציבות הבריאות הלאומית בסין, כשעד כה נדבקו כ-74,000 בני אדם בנגיף ברחבי העולם. במקביל, מנהל בית חולים מרכזי בווהאן, מוקד התפרצות הנגיף, מת בעקבות המחלה, ובכך הפך לרופא השני הבכיר שהווירוס גבה את חייו. הטלוויזיה במדינה הודיעה על מותו של הרופא, ליו ז'ימינג, שניהל את בית החולים "ווצ'אנג".

מותו מגיע לאחר שמוקדם יותר החודש, מיליונים התאבלו בסין על מותו של לי וונליאנג, הרופא שחשף את הווירוס - והושתק על ידי הרשויות כשניסה להזהיר מפני התפשטות המגפה. עשרות אלפי עובדים רפואיים מנסים להילחם בהתפשטות הווירוס, שעל פי ההערכה מקורו בשוק מאכלי ים בוואן, בירת מחוז חוביי.

הלילה, הווירוס גבה את חייהם של 98 בני אדם נוספים, ומניין הקורבנות עלה ל-1,868 ברחבי המדינה. מגמת ההאטה בכמות הנדבקים המשיכה גם היום, ומספר האנשים שמתו מהנגיף ירד אף הוא, אולם ארגון הבריאות העולמי הודיע כי המצב עוד רגיש ואין לומר שהדבר מצביע על מגמה חיובית יציבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניהל בית חולים מרכזי במוקד התפרצוף הנגיף - ומת. ליו ז'ימינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממשל במחוז חוביי שבמרכז סין הודיע השבוע על איסור נסיעת כלי רכב בשטחו. רוב המתים מהמחלה היו במחוז ובעיר הבירה שלו, ווהאן, שעליה מוטל סגר מלא זה כחודש.

מחוץ לסין, תועדו יותר מ-500 מקרים בקרוב ל-30 מדינות. בטייוואן, נרשם קורבן ראשון, והיא מצטרפת לצרפת, יפן, הונג קונג ופיליפינים כמדינה החמישית מחוץ לסין שבה תועד מקרה מוות מהנגיף. שלושה נוסעים ישראלים על ספינת "דיימונד פרינסס", שנמצאת בבידוד ביפן, נדבקו בווירוס והם פונו לבית חולים במדינה.

מנקה רחובות בבייג'ינג, 18 בפברואר 2020. רויטרס
מנקה רחובות בבייג'ינג עם מסכה לפניו, היום/רויטרס

בתוך כך, נשיא לשכת המסחר של האיחוד האירופי בסין, יורג ווטקה, הודיע הבוקר כי חברות התרופות עלולות לעמוד בפני מחסור באנטיביוטיקה ובתרופות נוספות, אם לא ייפתרו בעיות האספקה מסין. ווטקה הוסיף כי בייג'ינג רק החריפה את בעיות האספקה עם הסגר שהטילה על הגעה מחו"ל כדי להיאבק בווירוס.

סין הודיעה כי היא תאשר בקשות לפטור ממכס ל-696 מוצרים המיובאים מארצות הברית, הכוללים מוצרי מפתח בתחומי החקלאות והאנרגיה, כמו חזיר, בקר, פולי סויה, גז טבעי נוזלי ונפט גולמי. הפטורים ממכס, הבולטים ביותר מאז פתיחת מלחמת הסחר עם ארצות הברית, מגיעים כחודש אחרי החתימה על הסכם סחר ראשוני בין המדינות. במסגרת העסקה, סין התחייבה להגדיל את רכישות הסחורות והשירותים מארצות הברית ב-200 מיליארד דולר לאורך שנתיים.

מוצרים אחרים הנתנים לפטור ממכס, שהוטלו במהלך ההסלמה ביחסי הסחר עם ארצות הברית, כוללים אתנול וכן חיטה, תירס ודורה, לצד חומרים רפואיים שונים. גורמים רשמיים ומומחים אמריקניים הטילו ספק ביכולתה של סין לעמוד בהתחייבויותיה לרכוש מוצרים אלה, זאת לאחר שהתפרצוף הנגיף הותירה מפעלים רבים סגורים או בירידה דרסטית ברמת הפעילות שלהם.

גבר עובר ליד שלט מידע על קורונה, ג'קרטה אינדונזיה. רויטרס
גבר עובר ליד שלט מידע על קורונה, ג'קרטה, אינדונזיה/רויטרס

ממשלת יפן הודיעה הלילה כי תחל בסדרת בדיקות כדי לבדוק האם טיפול נגד איידס יעיל גם נגד קורונה. "אנחנו מתכוננים להתחיל סדרת בדיקות לבדיקת השפעת תרופות לחולי איידס על חולי קורונה", אמר יושיהידה סוגה, מזכיר הממשלה. סוגה הוסיף ואמר כי אינו יודע תוך כמה זמן תאושר התרופה החדשה והאם אכן תתאים לטיפול בקורונה. הדברים נאמרו על רקע התמודדותה של יפן עם מספר החולים הגבוה - מעל 500, שיותר מ-450 מתוכם נמצים על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" לחופה של העיר יוקוהאמה.

בקנדה, מטוס נשלח הלילה על ידי הממשלה כדי לפנות את אזרחיה מהספינה, שעליה מאות חולי קורונה שנדבקו אחד מהשני. המטוס ינחת בבסיס צבאי במזרח קנדה שם יבודדו האזרחים לשבועיים.

עוטי מסכות מחשש לקורונה ברחובות בייג'ינג, 18 בפברואר 2020. רויטרס
אנשים עוטים מסיכות לפניהם מחשש להידבקות בבייג'ינג, היום/רויטרס

ההשלכות ההולכות וגדלות של הנגיף מאיימות על קיומם של אירועים ציבוריים גדולים והן פוגעות בתפוקה הכלכלית ובתיירות במדינה. אמש, יפן החלה להגביל את ההתכנסויות בציבור, תוך שהיא מבטלת גם את חגיגות יום ההולדת של הקיסר ומצמצת דרמטית את היקף מרתון טוקיו שיתקיים בחודש הבא. זינוק נוסף במקרי ההדבקה בווירוס, המכונה קוביד-19, עלול לפגוע בצמיחה ולהוביל את המדינה למיתון.

בקוריאה הדרומית, אמר הלילה נשיא המדינה, מון ג'יאה-אין, כי כלכלת המדינה נמצאת במצב חירום עקב התפרצות הקורונה. עוד אמר מון כי על הממשלה לתמרץ את כלכלת המדינה כמה שניתן, שכן היא עומד בפני לחצים כלכליים שונים עקב התפרצות הקורונה. "עלינו לנקוט בכל אמצעי אפשרי כדי לתמוך בכלכלה", אמר מון.

בסינגפור, חברת התעופה "סינגפור איירליינס" הודיעה הבוקר כי תצמצם את טיסותיה בעולם עקב ביקוש נמוך יותר כתוצאה מהבהלה מוירוס הקורונה המתפשט. החברה החליטה לצמצם את טיסותיה בין חודשי מרץ למאי במגוון יעדים באירופה, אסיה ואוקיאניה.

משרד הבריאות הרחיב את המגבלות על החוזרים מהמזרח

משרד הבריאות הודיע ביום ראשון על הרחבת המגבלות לנוסעים המגיעים מהמזרח. כך, כל השבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו מחויבים לשהות בבידוד עם חזרתם לארץ, למשך שבועיים - "תקופת הדגירה" של הווירוס. לפי ההחלטה, שהתקבלה לאחר הערכת מצב של השר יעקב ליצמן עם צוות מומחים במשרדו, על השבים מיעדים אלה ייאסר לצאת למרחב הציבורי ולשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, וכן בתי חולים ומרפאות.

בעקבות ההודעה, ישראלים רבים המטיילים בתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו המתכננים לשוב לארץ בימים הקרובים - עשויים למצוא את עצמם בבידוד. בימים הקרובים, משרד הבריאות יקיים דיון עם ועדת הבחירות המרכזית על מנת להחליט כיצד לאפשר את זכות ההצבעה של השבים מהמזרח שאולצו לשהות בבידוד בביתם למשך שבועיים, שכןהבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו בעוד כ-15 ימים - ב-2 במרץ. לדברי גורמים במשרד, לא נקבעו עד כה נהלים בנושא.

ספית התענוגות "דיימונד פרינסס" בטוקיו, יפן 16 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
רוב החולים - על הספינה. "דיימונד פרינסס" העוגנת לחופי יפן/רויטרס, רויטרס

כמו כן, שר הפנים, אריה דרעי, הורה אמש על מניעת כניסה לישראל של אזרחים זרים ששהו בשבועיים האחרונים בתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו. בכך, הרחיב דרעי את צו סגירת השערים שהוטל עד כה רק על סין. כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים, האוויריים והימיים.

(עדכון ראשון: 5:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully