וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק מחודש במספר הנדבקים בקורונה בסין, האמריקנים מספינת התענוגות עזבו את יפן

הרשויות דיווחו כי 105 בני אדם מתו ביממה האחרונה, ועד כה 70,548 איש נדבקו. אזרחי ארה"ב ששהו בספינת "דיימונד פרינסס" המריאו לביתם, ולפי מחלקת המדינה 14 מהם נדבקו והועברו לאזור מבודד במטוס. 99 חולים נוספים נמצאו על הספינה

רויטרס

התפשטות הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • סין: 2,048 מקרי הדבקות חדשים, 105 מתו ביממה האחרונה
  • עד כה, 70,548 בני אדם נדבקו בנגיף
  • יפן: האמריקנים ששהו על ספינת הקורונה המריאו חזרה לביתם
  • ארה"ב: 14 מאזרחינו שפונו מהספינה במטוס - נדבקו בנגיף והופרדו

נציבות הבריאות הלאומית בסין דיווחה הלילה (שני) על 2,048 מקרי הדבקות חדשים בנגיף הקורונה לאורך היממה האחרונה, כשעד כה נדבקו 70,548. כמו כן, הווירוס גבה את חייהם של 105 בני אדם נוספים, ומניין הקורבנות עלה ל-1,770 ברחבי המדינה. אחרי יומיים של האטה בקצב ההידבקות, ביממה האחרונה חלה שוב עלייה במספר הנדבקים, אך מספר הקורבנות ירד.

במקביל, אזרחי ארצות הברית ששהו בהסגר על ספינת התענוגות "דיימונד פרינסס" מאז 5 בפברואר המריאו חזרה לארצם ונחתו בארצות הברית, בעוד שטוקיו מונה 99 חולים נוספים על הספינה. על האונייה הוחזקו בבידוד כ-380 אמריקנים לחופי יפן. תחילה נקבע כי רק מי שלא נדבק הורשה לעזוב אותה בטיסה שהושכרה במיוחד, אולם בהמשך התגלה ש-14 מהנוסעים המפונים נדבקו בנגיף. הם הופרדו מיתר הנוסעים והוחלט לאפשר להם לשוב למולדתם בכל זאת.

חולים מטפלים בבידוד במרכז הכנסים פארלור בווהאן, סין, שהוסב לבית חולים, 15 פברואר 2020. רויטרס
גידול בקצב ההבראה. חולים במרכז כנסים בווהאן שהוסב לבית חולים/רויטרס

על פי ההודעה המשותפת של מחלקת המדינה ומחלקת הבריאות ושירותי האנוש, "במהלך תהליך הפינוי ואחרי שהנוסעים ירדו מהסיפון לנמל התעופה, גורמים רשמיים הבחינו כי 14 מהם, שנבדקו לפני 2-3 ימים, נמצאו חיוביים עם COVID-19. האנשים האלה הועברו בצורה הבטוחה ביותר לאזור מבודד במטוסי הפינוי כדי לבודד מהם בהתאם לכללי הפרוטוקול".

עוד הודיעה מחלקת המדינה כי לאחר התייעצות עם אנשי מחלקת הבריאות ושירותי האנוש, הוחלט לאפשר ל-14 הנדבקים, שאינם סובלים מתסמינים המחלה, להמשיך בתהליך הפינוי כשהם מופרדים מיתר הנוסעים. המטוס המריא מיפן וצפוי להגיע בהמשך לארצות הברית. בהודעה נמסר "כל הנוסעים נבדקים מקרוב על ידי מומחים רפואיים לאורך הטיסה, ומי שיימצא עם תסמינים יועבר לאזור מיוחד שבו הוא יקבל טיפול".

המטוס שפינה את הנוסעים האמריקניים מספינת השייט Diamond Princess מגיע לבסיס חיל האוויר טרוויס בקליפורניה, 17 בפברואר 2020. רויטרס
המטוס ועליו הנוסעים האמריקנים שפונו מספינת הקורונה ביפן. בסיס חיל האוויר טרוויס בקליפורניה, היום/רויטרס

רשות הבריאות במחוז חוביי, מרכז התפרצות הווירוס והאזור שבו יותר מ-50 מיליון תושבים מצויים בהסגר, אישרה כי מרבית המתים מגיעים מאזור זה. במחוז עצמו דווח על 1,933 מקרי הדבקות נוספים ביממה האחרונה. לטענת מי פנג, דובר נציבות הבריאות הלאומית, הצעדים שנוקטת המדינה מתחילים לשאת פרי. בנוסף אליו, שר החוץ הסיני וונג יי אמר כי חל גידול מהיר במספר המבריאים.

אתמול נודע כי שלושה מהישראלים על הספינה נדבקו בנגיף, והם הורדו ממנה והועברו לטיפול רפואי. עם יותר מ-400 איש שנדבקו בווירוס על הספינה העוגנת לחופי המדינה, יפן היא המדינה שהושפעה הכי הרבה אחרי סין מהמגפה שהתגלתה לראשונה בחודש דצמבר. מומחים טוענים כי זעזוע רב נגרם לכלכלה ולתיירות בטוקיו, מה שמביא לפגיעה בצמיחת השוק וייתכן כי המדינה תיקלע למיתון.

אנשי צוות רפואי בחליפות מגן  בבית חולים מאולתר בווהאן לטיפול בחולי קורונה, סין, 17 בפברואר 2020. רויטרס
צוותים רפואיים עם חליפות מגן בבית החולים המאולתר בווהאן, סין/רויטרס

במהלך הלילה, יפן פינתה אזרחים רבים נוספים ממוקד ההתפרצות בסין, ובמדינה קיים חשש רב מהתפשטות נוספת של הנגיף. בטיסת השכר של הממשלה פונו 65 אזרחים יפנים מווהאן לטוקיו. בכך, הגיע מספר היפנים שהוחזרו עד כה ממוקד ההתפרצות ל-763 איש. לפי דיווח בעיתון המקומי "שימבון", בעקבות החשש הוחלט לבטל את השתתפות הקהל במרתון המתוכנן להתקיים ב-1 במרץ, הגדול ביותר ביפן, שבו היו אמורים להשתתף 38 אלף רצים שאינם מקצועיים.

בעקבות הידבקות הנוסעים הישראלים על הספינה, משרדי הבריאות והחוץ קיימו אתמול הערכת מצב להתמודדות עם המשבר, ובמשרד החוץ גיבשו יוזמה לסיים את בידוד הישראלים על הספינה. החל מהיום, הנוסעים הישראלים יעברו בדיקות רפואיות כדי לוודא שהנגיף לא נמצא בגופם, כשתוך 24 שעות יתקבלו תשובות. מי שיימצא בריא - יקבל תעודה מיוחדת מממשלת יפן, יירד מהספינה ויעלה על טיסה מיוחדת חזרה לארץ.

ספית התענוגות "דיימונד פרינסס" בטוקיו, יפן 16 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
ספינת "דיימונד פרינסס" בנמל טוקיו. אתמול/רויטרס, רויטרס

בנוסף ל"דיימונד פרינסס", חברת הולנד-אמריקה ליין הודיעה כי היא עובדת עם ממשלות ומומחי בריאות כדי לאתר את הנוסעים שירדו מספינת הקרוז "ווסטרדם", שעגנהב קמבודיה, לאחר שנמצאה אזרחית אמריקנית שנדבקה בנגיף במלזיה. החברה, שבבעלת ענקית השיט "קרניבל", הבהירה כי אף אחד מ-14,54 הנוסעים ו-802 אנשי הצוות לא דווחו עם תסמינים.

מחוץ לסין, תועדו יותר מ-500 מקרים בקרוב ל-30 מדינות. שגריר סין לאוסטרליה, צ'אנג ג'ינגיי, אמר הלילה כי על המדינה להסיר את המגבלות שהטילה על כניסת אזרחים זרים המגיעים מסין. "הבענו את תקוותנו כי ממשלת אוסטרליה תנקוט גישה יותר מאוזנת ותסיר את ההגבלות הקשות הללו", אמר השגריר לרשת סקיי.

צוות רפואי וחולים במרכז הכנסים פארלור בווהאן, סין, שהוסב לבית חולים, 15 פברואר 2020. רויטרס
צוות רפואי ואזרחים סינים בבידוד במרכז כנסים בעיר ווהאן שהוסב לבית חולים/רויטרס

מקרי ההידבקות במדינה נשארו סטטיים, עם 15 בני אדם שחלו בעקבות הדבקות בקורונה. מאז ה-1 בפברואר, אוסטרליה מנעה כניסתם של כל אדם שאינו אזרח או תושב קבע במדינה שניסה להכנס מסין. זאת, כחלק מהיערכותה למנוע את התפשטות הנגיף במדינת האי.

בתוך כך, משרד הבריאות בטייוואן הודיע אמש על מותו של אדם בשנות ה-60 לחייו מהנגיף, שלא יצא לאחרונה מגבולות האי אך היה חולה בסוכרת ובצהבת. 20 מקרי הידבקות תועדו עד כה בטייוואן, שאינה זוכה לסיוע מסין, הרואה בה מחוז מורד.

(עדכון ראשון: 4:56)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully