וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: הרב של ירושלים עשוי לשוב מסינגפור - ולשהות בבידוד

16.2.2020 / 20:15

בעקבות הודעת משרד הבריאות על הרחבת המגבלות לשבים מהמזרח, בלשכתו של הרב שלמה עמאר נערכים לאפשרות שייאלץ לשהות בבידוד לשבועיים עם שובו מסינגפור. מאות השתתפו בתפילה בכותל המערבי "לרפואת העם הסיני". בנם של זוג שנמצא על ספינת הקורונה התפלל: "מחכים לתוצאות"

עריכה: אסף דרורי

האם רבה של ירושלים, הרב שלמה משה עמאר, ישהה שבועיים בבידוד בעקבות נגיף הקורונה? הרב מבקר מאז סוף השבוע האחרון בקהילה היהודית בסינגפור, והוא צפוי לשוב ארצה ביום רביעי הקרוב. בסביבת הרב, שכיהן כרב הראשי לישראל, טענו כי הם נערכים לאפשרות כזו, אך עד כה לא קיבלו כל מידע מקדים על כך.

בלשכתו הוסיפו כי "מרן הראשון לציון אכן שוהה בימים אלו במסע חיזוק בקהילה התורנית בסינגפור, לקראת חזרתו בסוף השבוע - הרב יתייעץ עם הגורמים הרלוונטיים, וככל אשר יורו לו כך הוא יעשה. 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' זו חובה, לא המלצה". אם הרב ישהה בבידוד, הרי שהוא לא יוכל למלא את תפקידו, שבמסגרתו הוא בין היתר מוסר שיעורים לציבור הרחב.

החשש בסביבת הרב עמאר מכך שייאלץ לשהות שבועיים בבידוד בא בעקבות הודעת משרד הבריאות היום, שלפיה הוא מרחיב את בידוד הבית לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו, זאת מחשש להתפשטות נגיף הקורונה שגבה עד כה את חייהם של כ-1,665 בני אדם. בהחלטה, שהתקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה הבוקר בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרדו, הוחלט כי מעתה השבים מיעדים אלה ישהו בבידוד בביתם עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - גם אם הם אינם סובלים מתסמינים כלשהם.

ביקור הרב שלמה משה עמאר בסינגפור. -, אתר רשמי
ישהה בבידוד עם חזרתו מארץ? ביקורו של הרב עמאר בסינגפור/אתר רשמי, -

מוקדם יותר הערב, מאות השתתפו בתפילה בכותל המערבי "לרפואת העם הסיני", זאת בעקבות נגיף הקורונה. את התפילה ארגן רבה של צפת ונשיא איגוד רבני קהילות, הרב שמואל אליהו שציין כי "העם הסיני צריך לדעת שהוא נמצא בלבו של העם היהודי". בתפילה השתתף גם רפאל דהן שהוריו נמצאים על ספינת הקורונה, והוא אמר כי בא להתפלל "לרפואת הוריי ושאר הישראלים בספינה".

בתפילה השתתפו גם הרב אורי שרקי, נציגי איגוד רבני קהילות בראשות הרב עמיחי אליהו, שליחי חב"ד בסין, יו"ר מרכז הייצוא הישראלי אדיב ברוך, ארגון ה-OU ישראל בראשות הרב אבי ברמן, רבנים נוספים ואזרחים מסין. האירוע כלל תפילה לשלומו של העם הסיני, בנוסף לתפילה בשפה הסינית ותקיעת שופר ושירת "תהא השעה הזאת שעת רחמים".

מי שעוד הגיע לתפילה הוא רפאל דהן מירושלים, בנם של שמעון ושלווה דהן שנמצאים על ספינת הקורונה, והוא ציין כי "אנחנו מחכים לתוצאות הבדיקות של הוריי ושאר הישראלים בספינה, ונקבל תשובות אם נדבקו או לא. באתי לפה לתפילה המדהימה ומודה לרב שמואל אליהו, ל-OU ישראל, לאיגוד רבני קהילות ולשליחי חב"ד על היוזמה הברוכה ובאתי להתפלל לרפואת ההורים ושאר הישראלים שיחזרו ארצה בריאים ושלמים".

עוד בוואלה!

נשיא סין הודה: "ידענו על חומרת הנגיף עוד לפני שהציבור עודכן"

לכתבה המלאה
תפילה בכותל "לרפואת העם הסיני" בעקבות נגיף הקורונה 16 בפברואר 2020. -, אתר רשמי
"העם הסיני צריך לדעת שהוא נמצא בלבו של העם היהודי". התפילה בכותל המערבי, הערב/אתר רשמי, -

במהלך האירוע ציין הרב אליהו כי "כל כך הרבה אנשים הגיעו לכאן היום, ועוד רבים אחרים מעבר לכך הכריזו שיארגנו תפילות בבתי הכנסת ובתי הספר בקהילותיהם. כשיש כזאת אהבה בעולם, הקדוש ברוך הוא פותח שערים והתפילה תתקבל. יהי רצון באמת שהתפילה תתקבל ברצון ובאהבה, ושתיפסק המגפה הזאת מעל העם הסיני ומעל העולם כולו".

יו"ר איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו הוסיף כי "איננו יכולים להישאר אדישים לחולי ולמוות המתפשטים בעולם בשל מחלת הקורונה. הלב שלנו עם העם הסיני שסובל מאוד, אך זה לא נעצר שם. לעם היהודי יש אחריות וצריך שיהיה עסוק בלהיות טוב לעולם כולו. כוח התפילה הוא עצום, ובאמצעותו אנחנו לא רק מנסים להשפיע ולבקש מה' שיעצור את המגיפה, אלא גם מייצרים תחושת אכפתיות ואמפתיה שלנו עם העם הסיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully