וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיסר ביטל חגיגות, אירועי ספורט צומצמו: יפן נאבקת בהתפשטות נגיף הקורונה

17.2.2020 / 12:15

לראשונה זה רבע מאה, הארמון בטוקיו לא יפתח את שעריו לקהל הרחב לרגל יום הולדתו של הקיסר, ומרתון טוקיו יהיה פתוח רק לאצני על. מספר החולים עבר את ה-400, רובם על הספינה המבודדת, וחברות גדולות קוראות לעובדיהן להישאר בבתיהם. עוד עשרות אזרחים פונו מסין

צילום: רויטרס

יפן החלה להגביל את ההתכנסויות בציבור עם המשך התפשטות וירוס הקורונה, תוך שהיא מבטלת גם את חגיגות יום ההולדת של הקיסר ומצמצת דרמטית את היקף מרתון טוקיו שיתקיים בחודש הבא.

ההשלכות ההולכות וגדלות של הנגיף מאיימות על קיומם של אירועים ציבוריים גדולים והן פוגעות בתפוקה הכלכלית ובתיירות במדינה. זינוק נוסף במקרי ההדבקה בווירוס, המכונה קוביד-19, עלול לפגוע בצמיחה ולהוביל את המדינה למיתון.

חשש מקורונה ברחובות טוקיו, 17 בפברואר 2020. AP
עוברי אורח עם מסיכות על פניהם ברחובות טוקיו מחשש להידבקות בקורונה/AP

שירותי הידיעות של הארמון הקיסרי מסרו כי בשל "הנסיבות", החגיגה הציבורית של יום ההולדת של הקיסר נארוהיטו, שהייתה אמורה להתקיים בשבוע הבא תבוטל. בדרך כלל, האירועים האלו מושכים עשרות אלפי אנשים, המבקרים בגנים הפנימיים של הארמון השוכן בלבה של טוקיו. הפעם האחרונה שבה זה קרה הייתה ב-1996, בעת משבר בני ערובה בשגרירות יפן בפרו.

מארגני מרתון טוקיו, אחד המרוצים הגדולים ביותר בעולם, אמרו כי 38 אלף המשתתפים הקבועים שאמורים להירשם עד 1 במרץ לא יורשו להתחרות. לפי גורם המעורה בנושא, האירוע יוגבל במקום זאת לאצני עלית. בסך הכול, רק 176 כאלו נרשמו למרוץ, במקביל ל-30 הספורטאים הפרלימפיים הבכירים ביותר. בעקבות זאת, חלו ירידות שערים במניותיהן של כמה מהחברות המעניקות חסות למרתון.

המרתון הוא לא אירוע הספורט הבינלאומי היחיד ביפן שמושפע מהווירוס. משחק כדורסל בין יפן לסין, שהיו אמור להיערך השבוע באזור טוקיו, נדחה.

עוד בוואלה!

מסתמן: רשות ההגירה תמנע כניסת אזרחים ממדינות מזרח אסיה

לכתבה המלאה
ספית התענוגות "דיימונד פרינסס" בטוקיו, יפן 16 בפברואר 2020. רויטרס, רויטרס
רוב החולים - על הספינה. "דיימונד פרינסס" העוגנת לחופי יפן/רויטרס, רויטרס

בזמן שמספר החולים בנגיף ביפן עלה ל-400, רובם נוסעים בספינת התענוגות המוחזקת בנמל יוקוהמה, בית חולים מחוץ לטוקיו אמר כי יפסיק לאשפז חולים חדשים לאחר שאחד מאנשי הצוות שלו נמצא חולה. כעת, מאות נוסעים נערכים להתפנות מהספינה שבה הוחזקו בהסגר

בבית החולים בסגמיהארה, שנמצא כ-50 ק"מ מערבית לטוקיו, נמסר כי אחות נדבקה לאחר שטיפלה בחולה שמת מהמחלה. משרד הבריאות ביפן מסר כי אחד מחברי צוות הבדיקה נמצא חיובי בבדיקת הנגיף.

קיסר יפן נארוהיטו בהצהרה בבית העליון של הפרלמנט ב-20 בינואר 2020. AP
חגיגות יום ההולדת צומצמו. הקיסר נאהוריטו/AP

ברשת NHK דווח כי הבוקר פונו 65 אזרחים יפנים נוספים מווהאן, סין, מוקד ההתפרצות, בטיסה של הממשלה. בסך הכול, פונו 763 אזרחים יפנים מהעיר, שבה נרשמו רוב מקרי המוות מהווירוס.

במקביל, שורת חברות מגבירות את האמצעים שהן נוקטות למניעת התפשטות הנגיף לאור המספר ההולך וגדל של חולים שלא ביקרו בסין ולא היו בקשר ישיר עם אנשים שהגיעו משם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully