וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלת הקורונה: שר החקלאות ביקש להאריך את שהיית העובדים הזרים מתאילנד

17.2.2020 / 15:33

שעות לפני המראת טיסה עם עשרות עובדים זרים למשקים חקלאיים בישראל, הנחה הנגבי להאריך את שהיית העובדים התאילנדים הנוכחיים, ולא לאשר כניסת חדשים. לדבריו, "החקלאים לא יכולים לעמוד בהנחיית משרד הבריאות". מסתמן: רשות ההגירה תמנע כניסת אזרחים ממדינות מזרח אסיה

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בהלת הקורונה - עדכונים אחרונים:

  • השר הנגבי: להאריך שהיית עובדי חקלאות מתאילנד בארץ, ולא לאשר כניסת חדשים
  • רשות ההגירה והאוכלוסין תסגור את השערים בפני אזרחי תאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו
  • ברשות ממתינים להמלצה ממנכ"ל משרד הבריאות, אחרי חובת הבידוד לשבים מהמזרח
  • משרד הבריאות ידון עם ועדת הבחירות על מימוש זכות ההצבעה של המטיילים שיחויבו בבידוד

לאור הנחיית משרד הבריאות לבידוד לנוסעים השבים ממדינות המזרח, שר החקלאות צחי הנגבי ביקש היום (שני) להאריך את שהיית העובדים הזרים מתאילנד בישראל, ולא להביא עובדים חדשים במקומם. בקשתו הוגשה שעות לפני שאמורה לצאת טיסה מתאילנד, ועליה עשרות עובדים זרים למשקים חקלאיים. לדברי הנגבי, "צריך להאריך שהיית עובדי החקלאות מתאילנד בארץ, ולא לאשר כניסת חדשים".

בנוסף לטיסה הקרובה, במהלך השבועות הקרובים מתוכננת הגעה של מאות עובדים נוספים מתאילנד. הנגבי הנחה את מנכ"ל משרדו, שלמה בן אליהו, לפנות למשרדי הבריאות, הפנים והחוץ, ולהביא בפניהם את עמדת משרדו, לפיה מן הראוי להימנע בעת הזו מהגעת עובדים חדשים. "החקלאים אינם יכולים לעמוד בהנחיות משרד הבריאות ולהבטיח כי העובדים החדשים יהיו בהשגחה מתמדת, יהיו מבודדים מן הסביבה, יעברו בדיקות רפואיות קבועות ויישארו בבידוד במקרה של חשש למחלה", הסביר הנגבי.

בקשתו של הנגבי מגיעה בעקבות צו ההרחבה שהוציא משרד הבריאות עבור אזרחים ישראלים ששהו בתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו, וחייב אותם בבידוד. רשות האוכלוסין וההגירה צפויה להרחיב את צו סגירת השערים בפני אזרחי מדינות אלה. נכון לשעה זו, סגירת השערים נכונה רק לסין, אולם ברשות ההגירה והאוכלוסין ממתינים כעת להמלצה מסודרת ממנכ"ל משרד הבריאות. הצו צפוי לחול מיום חמישי הקרוב, בכפוף להעברת מכתב רשמי עם ההמלצות.

צוות רפואי וחולים במרכז הכנסים פארלור בווהאן, סין, שהוסב לבית חולים, 15 פברואר 2020. רויטרס
צוות רפואי וחולים במרכז הכנסים פארלור בווהאן, סין, שהוסב לבית חולים/רויטרס

אתמול הודיע משרד הבריאות כי הוא מרחיב את בידוד הבית לשבים מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו, זאת מחשש להתפשטות נגיף הקורונה שגבה עד כה את חייהם של כ-1,700 בני אדם. בהחלטה, שהתקבלה לאחר הערכת המצב שהתקיימה הבוקר בראשות שר הבריאות יעקב ליצמן וצוות המומחים במשרדו, הוחלט כי מעתה השבים מיעדים אלה ישהו בבידוד בביתם עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה - גם אם הם אינם סובלים מתסמינים כלשהם.

כך, על השבים מיעדים אלה ייאסר לצאת למרחב הציבורי ולשהות במקומות ציבוריים, ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, וכן בתי חולים ומרפאות, לכל אורך "תקופת הדגירה" של הווירוס. "הנחייה זאת ניתנת בשל התפשטות המחלה הנגרמת על ידי נגיף הקורונה במדינות נוספות מעבר לסין וכדי למנוע ככל שניתן את התפשטותה בישראל", נמסר ממשרד הבריאות.

עוד בוואלה!

הווירוס הסיני

לכתבה המלאה
תדרוך בראשות שר החוץ, ישראל כץ ושר הבריאות,  יעקב ליצמן במשרד החוץ בנושא נגיף הקורונה 13 בפברואר 2020. -, פלאש 90
תדרוך בראשות השר כץ והשר ליצמן במשרד החוץ בנושא נגיף הקורונה, בשבוע שעבר/פלאש 90, -

על פי הנחיות המשרד, במקרה של אחד התסמינים או יותר, בהם הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יהיה על השבים ממדינות אלה לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת החולה. עוד הדגישו כי גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל. בנוסף, יש לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר ולהימנע מנסיעה מתחבורה ציבורית. לאור האפשרות שיבוטלו הטיסות ליעדי המזרח, חברת אל על מסרה כי היא "תפעל על פי הנחיות משרד הבריאות והגורמים המוסמכים".

ההנחיות החדשות מעמידות בסימן שאלה אלפי המטיילים שיגיעו לארץ, שכן הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו בעוד כ-15 ימים - ב-2 במרץ. לדברי גורמים במשרד, לא נקבעו עד כה נהלים בנושא. בימים הקרובים, משרד הבריאות יקיים דיון עם ועדת הבחירות המרכזית על מנת להחליט כיצד לאפשר את זכות ההצבעה של השבים מהמזרח שאולצו לשהות בבידוד בביתם למשך שבועיים.

(עדכון ראשון: 11:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully