וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל טיהורים חדש בטורקיה: 700 עצורים בחשד לקשר לניסיון ההפיכה

18.2.2020 / 10:45

אף שעברו יותר משלוש שנים וחצי מהמרד הכושל בארדואן, הרשויות ממשיכות במעצרים נרחבים של מי שמזוהה עם תומכי המטיף הגולה. בין החשודים - קציני צבא וגורמים במשרד המשפטים

רויטרס

התביעה בטורקיה הורתה היום (שלישי) על מעצרם של כמעט 700 איש, כולל אנשי צבא וגורמים במשרד המשפטים בטענה שהם היו חלק מהרשת שתכננה את ניסיון ההפיכה ב-2016. ממשלו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן מרכז את מאמציו נגד חסידי איש הדת פתהוללה גולן, בעלת ברית לשעבר של ארדואן שגולה בארצות הברית. בניסיון ההפיכה נהרגו כ-250 בני אדם.

אף שחלפו יותר משלוש שנים וחצי, המשטרה עדיין עוצרת באופן שגרתי חשודים במעורבות בפוטש נגד ארדואן, אך גל המעצרים האחרון הוא אחד הנרחבים ביותר בתקופה האחרונה. גולן מכחיש כל קשר לניסיון ההפיכה.

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנאום בפני חברי מפלגתו, 26 בדצמבר 2019. AP
יותר מ-80 אלף נעצרו מאז 2016. ארדואן בפרלמנט/AP

בין העצורים האחרונים, 101 קציני צבא משרתים במסגרת חקירת הכוחות המזוינים של טורקיה; 71 נעצרו בבירה אנקרה, בניסיון לאתר תומכים של גולן בתוך משרד המשפטים; וצווי מעצר הוצאו נגד יותר מ-460 איש נוספים ברחבי טורקיה במסגרת חקירת שחיתות במבחני הקבלה למשטרה ב-2009.

ארדואן האשים במשך שנים את תומכיו של גולן בהקמת "מדינה מקבילה" דרך הסתננותם לשורות המשטרה, מערכת השופטת ומוסדות מדינה האחרים.מאז ניסיון ההפיכה, נכלאו כ-80 אלף איש כ-150 אלף עובדי מדינה, אנשי צבא ואחרים פוטרו או הושעו מעבודתם.

עוד בוואלה!

הסופרת ארדואן זוכתה במשפט טרור, אך עדיין חוששת מהנשיא ארדואן

לכתבה המלאה

בעלות בריתה של טורקיה במערב, לרבות האיחוד האירופי וארגוני זכויות אדם, מתחו ביקורת על היקף הטיהורים, בעוד שאנקרה טוענת שזו תגובה הכרחית ל"איום ביטחוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully