וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרכז איסטנבול: אמן רוסי הציג את "פוטין גיבור העל"

16.2.2020 / 14:54

אלכסנדר דונסקוי הציב ציורים של נשיא רוסיה בלב העיר הגדולה ביותר בטורקיה, אך הרשויות הסירו אותם בטענה שלא קיבל אישור. לדבריו, הוא רצה להוכיח שהיחסים בין המדינות טובים חרף המתיחות סביב סוריה. "אני שגריר של שלום"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אמן רוסי חשף אתמול (שבת) ארבעה ציורי ענק של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במרכז איסטנבול, וטען שזה נועד להראות את הקשרים הטובים בין אנקרה למוסקבה למרות המחלוקות בינהן ביחס למלחמה בסוריה וזירות אחרות. עם זאת, זמן קצר לאחר שאלכסנדר דונסקוי חשף את מיזם "פוטין זה רוסיה?" ברחוב איסתקלאל, הרשויות סילקו את ציוריו בטענה שלא קיבל אישור.

"כרגע יש לנו החמרה ביחסים עם טורקיה", אמר האמן לסוכנות הידיעות רויטרס. "אז אני מראה כאן, ממש במרכז טורקיה, ברחוב הראשי שלה שבו נמצאת השגרירות הרוסית, שפוטין הוא רוסיה". לדבריו, "רציתי להסב את תשומת הלב לאופן שבו פוטין נתפס ברוסיה: כמו גיבור על. אז כתבתי על הציורים 'פוטין הוא גיבור-על'".

דיוקן של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שצייר האמן הרוסי וראש העירייה לשעבר של ארכנגלס אלכסנדר דונסקוי באיסטנבול טורקיה, פברואר 2020. רויטרס
"סנקציות על פוטין הן סנקציות נגד רוסיה". המיצג באיסטנבול, אתמול/רויטרס

טורקיה ורוסיה תומכות בצדדים היריבים בסוריה, אך הן משתפות פעולה כדי לחפש פתרון מדיני תוך יצירת קשרים הדוקים במגזרי הביטחון והאנרגיה. ואולם, המתקפה של צבא סוריה בגיבוי רוסיה באידליב מעיבה על היחסים. בסוף השבוע אמר שגריר רוסיה בטורקיה כי הוא קיבל כמה איומים על חייו בשל ההסלמה.

עוד בוואלה!

בעצימת עין של פוטין, אסד בוחן את הגבולות של ארדואן באידליב

לכתבה המלאה
דיוקן של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שצייר האמן הרוסי וראש העירייה לשעבר של ארכנגלס אלכסנדר דונסקוי באיסטנבול טורקיה, פברואר 2020. רויטרס
דיוקן של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שצייר האמן הרוסי וראש העירייה לשעבר של ארכנגלס אלכסנדר דונסקוי באיסטנבול טורקיה, פברואר 2020/רויטרס

דונסקוי אמר שהוא רצה לעורר את רגשותיהם של החולפים על פני הציורים ולראות את תגובותיהם. לדבריו, הוא מתכנן לקיים תערוכות נוספות במקום אחר, כולל בארצות הברית.

"יהיו יותר (תערוכות) במדינות דמוקרטיות במעבר. אז אני אראה שהעם הרוסי מחשיב סנקציות נגד פוטין כמו סנקציות נגדו עצמו", אמר האמן. "אני שגריר שלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully