וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבדיקה למח"ש דחתה את זימון העדים עד לאחר הבחירות

17.2.2020 / 15:00

הוועדה, אשר היועמ"ש טען כי היא "עלולה להיראות כמונעת משיקולי בחירות", החליטה לדחות את זימון העדים עד אחרי שהאזרחים יצאו להצביע, נוכח "בקשות שהופנו אליה". "כמות הפניות שקיבלנו עד כה מלמדת כי נושא הוועדה הוא בעל חשיבות רבה ביותר וכי נכונה עוד עבודה רבה"

צילום: שלומי גבאי ואלי אשכנזי, עריכה: טל רזניק

(בוידאו: נפתח משפטו של קצין המשטרה שירה למוות בסלומון טקה)

ועדת הבדיקה הממשלתית בנושא המחלקה לחקירות שוטרים דחתה את זימון העדים לפניה עד לאחר הבחירות - כך נמסר היום (שני) מהוועדה. "כמות הפניות ותוכן הפניות שקיבלה הוועדה עד כה, מלמדים כי נושא הוועדה הוא בעל חשיבות רבה ביותר וכי לוועדה נכונה עוד עבודה רבה", נמסר. "נוכח בקשות שהופנו לוועדה, החלטנו לדחות את זימון העדים לתאריך 4.3.20 בשעה 12:30. בהתאם לקול קורא שפורסם על ידי הוועדה, נמשיך לקבל פניות מהציבור עד לתאריך 2.4.2020".

הוועדה נועדה בין היתר לבחון את טענות העדה האתיופית בנוגע לאלימות משטרתית אחרי הריגתו של סלומון טקה בשנה שעברה.

שר המשפטים אמיר אוחנה אמרבתגובה להחלטת הוועדה כי הוא אינו שוטף להחלטה או לשיקולי הוועדה, אך מגבה אותה. "העיקר שתפעל לבדוק מדוע האמון במח"ש כה ירוד (ממילא בכתב המינוי נקבע כי תגיש את ממצאיה רק בעוד 4 חודשים)", אמר השר אוחנה.

המחלקה לחקירות שוטרים. יואב איתיאל
זימון העדים יידחה/יואב איתיאל

לדברי השר אוחנה, שיזם את הקמתה, הוועדה נחוצה כדי "לחזק את אמון הציבור במערכת", ויוטל עליה לבחון את הטיפול המערכתי בעבירות שוטרים, נהלי העבודה, אופן ניהול החקירה בתיקים בהם הוחלט לנהל חקירה, קיומם של מנגנוני בקרה ופיקוח על פעילותה של מח"ש, הטענות בנוגע להתנהלותה, למבנה הארגוני ולכפיפות שלה.

היועמ"ש אביחי מנדלבליט טען כי ישנה מניעה משפטית להקמת הוועדה על ידי ממשלת מעבר. בנוסף, לאור העובדה שהוועדה הובטחה לח"כ לשעבר גדי יברקן במסגרת צירופו לליכוד, מנדלבליט סבור שיש חשש שההחלטה "מונעת משיקולי בחירות". חרף עמדתו זו החלה הוועדה את פעולתה לפני כשבוע, לאחר שאושרה בישיבת ממשלה סוערת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully