וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החות'ים בתימן הפילו מטוס סעודי; 31 נהרגו בתקיפות אוויריות בתגובה

המורדים השיעים הנתמכים בידי איראן רשמו הצלחה נדירה מול הקואליציה הסעודית, וזו תקפה באינטנסיביות לאחר מכן. ההחרפה באלימות מאיימת להחמיר את המצב ההומניטרי הקשה ממילא במדינה

עריכה: עמית שמחה

המורדים החות'ים בתימן הצליחו להפיל מטוס קרב של הקואליציה הסעודית בצפון המדינה, בהצלחה נדירה של הכוחות השיעיים הנתמכים על ידי איראן. בתגובה, מטוסי הקואליציה תקפו באזור והאו"ם אמר אמש (שבת) כי 31 בני אדם נהרגו באותן תקיפות.

ההחרפה באלימות בין הצדדים מאיימת להחמיר את המשבר ההומניטרי הקשה ממילא במדינה הערבית הענייה. ליז גרנדה, מתאמת הפעולות ההומניטריות של האו"ם בתימן, גינתה את התקיפות האוויריות ואמרה שהן "איומות". "במסגרת החוק הבינלאומי, הצדדים שמפעילים כוח מחויבים להגן על אזרחים", הוסיפה. "חמש שנים לתוך המלחמה הזו והצדדים הלוחמים עדיין נכשלים במילוי האחריות הזו. זה מזעזע".

תיעוד מהכוונת
ברקע המשך תקיפות הקואליציה בתימן, מטוס קרב 
סעודי הופל על ידי המורדים החות'ים. אין, אתר רשמי
גורל הצוות לא ידוע. המטוס עולה באש אחרי הפגיעה בו/אתר רשמי, אין

החות'ים דיווחו על שורת תקיפות של הקואליציה הסעודית במחוז אל-ג'וף, שבו הופל המטוס מדגם "טורנדו". לפי רשת הטלוויזיה שלהם אל-מוסירה, בין ההרוגים והפצועים היו נשים וילדים.

הקואליציה הודתה כי ייתכן שהיה "נזק משני" במהלך "פעילות החילוץ וההצלה". גורלו של צוות המטוס לא ידוע, אך הקואליציה אמרה שהמורדים פתחו באש לעבר הטייסים אחרי שפתחו את כיסא המפלט שלהם תוך "הפרה של החוק הבינלאומי". בקואליציה אמרו כי האחריות על שלומם של שני הטייסים מוטלת על "המיליציה החות'ית הטרוריסטית".

המורדים פרסמו תיעוד, שבו נראה לכאורה שיגור של "טיל קרקע-אוויר מתקדם" ואת רקע הפגיעה במטוס בשעות הלילה. כלי הטיס נראה עולה בלהבות. "זו מכה קשה לאויב ואינדיקציה על התחזקות יכולות ההגנה האוויריות של תימן" אמר דובר החות'ים מוחמד עבד א-סלאם.

עוד בוואלה!

טראמפ אישר: חיסלנו את מנהיג אל-קאעדה בתימן

לכתבה המלאה

תוצרת איראן

ההסלמה בסביבות הבירה צנעא, הנשלטת על ידי המורדים, שמתקדמים בכמה חזיתות לעבר אל-חזם, בירת מחוז אל-ג'וף. המחוז כבר נשלט ברובו על ידי החות'ים, אך בירתו נותרה בידי הממשלה הנתמכת על ידי ערב הסעודית.

הפלת מטוס הקרב אמורה להדאיג את הקואליציה הסעודית, שהתערבה במלחמה במדינה ב-2015, ונהנתה מאז מעליונות אווירית על החות'ים, שמשפרים בהדרגה את הארסנל שלהם. לפי דוחות מודיעיניים, כלי הנשק שלהם, הכוללים טילים בליסטיים וכלי טיס בלתי-מאוישיים, הם תוצרת איראנית, חרף הכחשותיה של טהראן. ביום חמישי הודיעה ארצות הברית כי השתלטה על כלי שיט שהבריח טילים וציוד צבאי אחר לתימן, ושהיה מתוצרת איראנית. גם במקרה, הכחישה זאת איראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully