וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניין ההרוגים במתקפה בתימן עלה ל-116: "נקמה של איראן על סולימאני"

גורמי צבא ורפואה העריכו כי המספר צפוי לעלות עוד, אחרי שטילים ומל"טים פגעו במסגד בבסיס של צבא תימן. הקואליציה הסעודית גינתה את החות'ים הפרו-איראנים, שטרם קיבלו אחריות: "חסרי כבוד כלפי מקומות קדושים והדם התימני"

עריכה: אסף דרורי

מניין ההרוגים במתקפה על בסיס צבא תימן עלה ל-116 - כך אמרו היום (שני גורמי צבא ורפואה לסוכנות הידיעות הצרפתית. הם אמרו כי מניין ההרוגים צפוי עוד לעלות.

הקואליציה הסעודית האשימה במתקפת הטילים והמל"טים, שפגעו במסגד בבסיס בעיר מאריב, את המורדים החות'ים הפרו-איראנים. גורמי ממשל אמרו כי התקיפה בעיר, שנמצאת במרחק של 170 ק"מ ממזרח לבירה צנעא, הייתה בזמן תפילות הערב של יום שבת.

בריאד גינו את המתקפה, שהגיעה אחרי תקופה של רגיעה יחסית במלחמה בת חמש השנים בין הקואליציה הערבית בהובלתה לבין הכוחות השיעיים, השולטים על רוב האזורים העירוניים במדינה הערבית הענייה ביותר.

הממלכה הסעודית מגנה בתקיפות את מתקפת הטרור של המיליציה החות'ית", נמסר על ידי משרד החוץ הסעודי. "היא משקפת את חוסר הכבוד של המיליציה הטרוריסטית כלפי מקומות קדושים והדם התימני". החות'ים טרם קיבלו אחריות על המתקפה.

פינוי גופות ממתקן כליאה שהופצץ במחוז דמאר, תימן, 1 בספטמבר 2019. רויטרס
פינוי גופות ממתקן כליאה שהופצץ במחוז דמאר, ספטמבר/רויטרס

שר המידע של תימן, מועמר אל-אריאני, אמר כי המתקפה הייתה נקמה של איראן על חיסולו של הגנרל קאסם סוליאמני בתקיפת מל"ט אמריקני בתחילת החודש.

"המתקפה של שכירי החרב של איראן, 'המיליציה החות'ית, עם טילים איראניים, כנקמה על חיסול סולימאני היא פשע טרוריסטי", כתב אתמול בטוויטר.

האו"ם גינה גם כן את המתקפה, שעלולה לפגוע במאמצי הארגון לסיים את המלחמה. "ההתקדמות שהושגה בעמל רב לצמצום ההסלמה בתימן היא שברירית מאוד. מעשים כאלו כן יכולים לפגוע בהליך" אמר השליח המיוחד של האו"ם מרטין גריפית', שקרא לצדדים להפנות את האנרגיות שלהם אל שולחן המשא ומתן ולא אל שדה הקרב.

במקביל למאמצי האו"ם לחדש את השיחות, ערב הסעודית עורכת שיחות בלתי-רשמיות עם החות'ים מאז סוף ספטמבר, שהובילו לצמצם היקף האלימות בכמה חזיתות בחודשים האחרונים. יותר ממאה אלף איש נהרגו מאז תחילת המלחמה, ומיליוני אזרחים נמצאים על סף רעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully