וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם טילים ומל"טים: 73 חיילים נהרגו במתקפה של החות'ים בתימן

19.1.2020 / 12:29

לפי גורמי רפואה, עשרות חיילים נוספים נפצעו בתקיפה של המורדים השיעים הפרו-איראנים, ששיגרו טילים וכלי טיס לעבר מסגד בסיס אימונים בעיר מאריב. הם טרם קיבלו אחריות על המתקפה

עריכה: אסף דרורי

לפחות 73 חיילים נהרגו במתקפה של המורדים החות'ים על בסיס אימונים בעיר מאריב שבמרכז תימן - כך אמרו היום (ראשון) שני גורמים רפואיים. הם אמרו כי מסגד בתוך הבסיס הותקף בזמן שהחיילים התאספו לקראת התפילה אתמול בשעות הערב. לפי ערוץ אל-אחבריה, המתקפה של החות'ים הפרו-איראנים כללה טילים בליסטיים ומל"טים.

מאז 2015, מתנהלת מלחמת שליחים בין איראן לערב הסעודית על אדמת תימן. הקואליציה הערבית בהובלת ערב הסעודית תומכת בממשלת תימן, שנהדפה מהבירה צנעא על ידי החות'ים השיעים. המורדים נתונים לאמברגו נשק מאז אותה שנה, ואיראן מכחישה שוב ושוב כי היא מספקת להם כלי נשק.

החות'ים, השולטים בצנעא ובמרכזי הערים הגדולות, מכחישים את היותם בובות של איראן וטוענים שהם נאבקים במערכת מושחתת. שעות אחרי המתקפה, הם טרם קיבלו אחריות עליה.

נשיא תימן עבד רבו מנסור האדי אמר כי המתקפה "מוכיחה ללא ספק שהחות'ים לא רוצים שלום". הוא אמר שעל הצבא להיות בכוננות גבוהה ולהיות מוכן למתקפה. ממשלתו מבוססת עתה בעיר הנמל עדן הדרומית.

(עדכון ראשון: 22:57)

טילים וכלי טיס של המורדים החות'ים, תימן, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
טילים וכלי טיס של המורדים החות'ים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully