וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב חיסלה את מנהיג אל-קאעדה בתימן

לפי גורמים אמריקניים שדיברו עם הניו יורק טיימס, קאסם א-רימי, מפקד הפלג של הארגון שהוגדר כ"זכיינית המסוכנת ביותר של אל-קאעדה", חוסל בתום מרדף בן חמש שנים שניהל אחריו צבא ארה"ב. בעבר, פרס של עשרה מיליון דולר הוצע על ראשו. "זה ניצחון גדול עבורנו"

עריכה: אסף דרורי

(בווידאו: מתקפה של המורדים החות'ים על בסיס אימונים במרכז תימן, בחודש שעבר)

ארצות הברית חיסלה את מנהיג ארגון אל-קאעדה בתימן, קאסם א-רימי - כך דווח היום (שבת) בניו יורק טיימס. לפי הדיווח, שלושה גורמים אמריקנים בהווה ובעבר אמרו "בביטחון" כי הוא חוסל, אך אין לכך אישור רשמי. צבא ארצות הברית עוקב אחר א-רימי במשך חודשים, ואף הציע פרס של עשרה מיליון דולר על ראשו. לא ברור אם חיסולו בוצע על ידי הצבא האמריקני או ה-CIA.

במשך יותר מחמש שנים, א-רימי, יליד תימן בן 41, הצליח לחמוק מהכוחות האמריקניים, כשהוא מוביל את מה שמומחים כינו "הזרוע המסוכנת ביותר של אל-קאעדה". מיק מולרוי, מי שהיה סגן היועץ של שר ההגנה לענייני המזרח התיכון עד סוף השנה שעברה, אמר כי אם אכן חוסל, מותו של אל-רימי יהיה "משמעותי מאוד".

"הוא באמת שחקן רע באזור", אמר מולרוי, שהוא גם קצין מבצעים של ה-CIA ופרשן חדשות. "זה ניצחון גדול עבורנו".

קאסם אל-ריימי, מפקד אל-קאעדה בתימן, שחוסל ככל הנראה ע"י צבא ארה"ב, 1 בפברואר 2020. טוויטר, צילום מסך
"שחקן אזורי רע באמת". קאסם אל-רימי, מפקד אל-קאעדה בתימן/צילום מסך, טוויטר

א-רימי היה מבוקש על ידי ארצות הברית במשך שנים לאחר שאימן חמושים במחנות האימונים של אל-קאעידה באפגניסטן במהלך שנות ה-90. כשחזר לתימן הוא הפך למפקד הפלג המקומי של אל-קאעדה. בשנת 2005 נידון לחמש שנות מאסר בגין תכנונו להתנקש בשגריר ארצות הברית בתימן, אך הצליח להימלט בשנה שלאחר מכן.

מאז, שמו נקשר לכמה מההתקפות שביצע הארגון, כולל תקיפה בשגרירות ארצות הברית בבירת תימן צנעא בספטמבר 2008, שבו נהרגו עשרה שומרים תימנים ושישה אזרחים. לאחר שנשבע אמונים למנהיג אל-קאעדה איימן אל-זוואהירי, אל-רימי נבחר למפקד של אל-קאעדה בתימן בשנת 2015. ארצות הברית הציעה תגמול של חמישה מיליון דולר למידע על מקום הימצאו בשנת 2014 והעלתה אותו לעשרה מיליון דולר בשנת 2018.

זו לא הפעם הראשונה שארצות הברית ניסתה לחסל את א-רימי. הוא היה היעד של פשיטה אמריקנית ב-29 בינואר 2017, בהם נהרג ראיין אוונס. "ארצות הברית אף פעם לא שוכחת," אמר מיק מולרוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully