וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי ירדנים מחו נגד תכנית השלום של טראמפ: "מוות לישראל"

ברחבי עמאן הפגינו 3,000 אזרחים במחאה על עסקת המאה תחת אבטחה כבדה. המשתתפים שרפו דגלי ישראל, תוך קריאות: "פלסטין איננה למכירה", "העם הירדני והפלסטיני הוא אחד". במקביל, המלך עבדאללה שוחח עם אבו מאזן והביע את תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית שבירתה מזרח י-ם

צילום: רויטרס

.

אלפי ירדנים מחו היום (שישי) בעמאן נגד תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. 3,000 מפגינים הציתו את דגלי ישראל בעצרת מחאה שהחלה במסגד אל-חוסייני בבירה תחת אבטחה כבדה.

המוחים נשאו דגלים ירדניים ופלסטיניים ואחזו בשלטים עליהם נכתב: "ירדן דוחה את עסקת המאה". הם צעדו תוך קריאות: "מוות לישראל", "הקשב טראמפ, פלסטין איננה למכירה" ו"העם הירדני והפלסטיני הוא אחד, לא שניים".

במקביל, יותר מ-300 איש הפגינו מול שגרירות ארצות הברית בעמאן וקראו למדינות ערביות ומוסלמיות לתמוך בפלסטינים בהתנגדות למדינה יהודית. מאות התקבצו במוקדים נוספים בערים אירביד, כרכ וסלט.

הפגנות ענק בירדן נגד עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. 31 בינואר 2020.. רויטרס
"מוות לישראל". מפגינים בירדן, היום/רויטרס

גם ברצועת עזה ובגדה הפגינו היום נגד עסקת המאה ונרשמו הפרות סדר עם כוחות הביטחון. חייל צה"ל נפצע קל מאבן שפגעה בראשו. על פי הסהר האדום, 48 פלסטינים נפצעו בגדה.

ברקע ההפגנות, המלך עבדאללה שוחח היום עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והביע את תמיכתו היציבה בעם הפלסטיני. המלך הדגיש כי ימשיך לחזק את המאמץ הפלסטיני להקים מדינה עצמאית שבירתה מזרח ירושלים.

עוד בוואלה

ברקע התנגדות וושינגטון למהלך חד-צדדי: נתניהו ביטל את ישיבת הממשלה

לכתבה המלאה
הפגנות ענק בירדן נגד עסקת המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. 31 בינואר 2020.. רויטרס
מפגינים שורפים דגל ישראל בעמאן, היום/רויטרס

עוד טרם פרסום עסקת המאה השבוע בטקס חגיגי בוושינגטון הביע אבו מאזן את התנגדותו הנחרצת למתווה. התכנית כוללת הכרה בגושי ההתנחלויות והקפאת הבנייה במשך ארבע שנים, שבמהלכן יתקיים משא ומתן על הקמת מדינה פלסטינית שבירתה תכלול חלקים ממזרח ירושלים. מוקדם יותר השבוע בכירים פלסטינים העבירו לישראל מסרים ברורים שלפיהם אבו מאזן הנחה להמשיך את התיאום הביטחוני - אך לצמצם אותו.

שר החוץ של ירדן, איימן א-ספדי, הזהיר מביצוע צעדים חד-צדדיים במסגרת תכנית השלום. לדבריו, הקמת מדינה פלסטינית עם ירושלים המזרחית כבירתה היא הדרך הבטוחה לשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully