וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע התנגדות וושינגטון למהלך חד-צדדי: נתניהו ביטל את ישיבת הממשלה

31.1.2020 / 12:32

ראש הממשלה הודיע על ביטול הישיבה השבועית, אך לא מסר מועד חדש לכינוסה. אתמול אמר גורם מדיני כי ההודעה האמריקנית לפיה יש לדחות את הליך סיפוח הישובים עד לאחר הבחירות, נובעת מבעיה טכנית. זאת, בניגוד להצהרה כי הסיפוח יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שישי) על ביטול ישיבת הממשלה השבועית שאמורה להתקיים ביום ראשון הקרוב, ולא מסר מועד חדש לשרים על כינוסה. בשבוע שעבר נתניהו אמר שיביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה על החלת ריבונות הישראלית בבקעת הירדן וביישובים היהודיים ביהודה ושומרון, אך ברקע התנגדות הבית הלבן לצעדים חד צדדיים בשלב זה, הבאת ההחלטה נדחתה למועד לא ידוע.

ביטול הישיבה מגיע על רקע דבריו אתמול של גורם מדיני כי ההודעה האמריקנת לפיה יש לדחות את הליך סיפוח הישובים עד לאחר הבחירות, נובעת מבעיה טכנית. הגורם המדיני הסביר את דבריו של יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, שאמר אתמול כי הוא מצפה ישראל תמתין עם הסיפוח, וזאת בניגוד להצהרה כי הסיפוח יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בהכרזה על עסקת המאה ב-28 בינואר 2020. קובי גדעון / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
היה אמור להביא לישיבה הקרובה את החלטת הריבונות. נתניהו וטראמפ בווישנגטון השבוע/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון / לע"מ

"מדובר בבעיה טכנית", הסביר הגורם המדיני. "האמריקנים לא מעוניינים להוציא לפועל את תכניות הסיפוח בשלבים, שבהם יצטרכו לתת אישור על כל הכרה שנעשה". לדבריו, "אנחנו רוצים לחלק את זה לשלבים, כאשר כל מה שנצליח לסכם נעביר בממשלה". הוא הוסיף כי מדובר בהליך מורכב, "ולכן יש לפעול צעד צעד, יש פעולות שנוכל לעשות ביותר קלות ויש כאלה שפחות".

עוד בוואלה!

גורם מדיני: לא נוכל להחיל את החוק על אזור מסוים ללא בחינה אמריקנית

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם היועץ לנשיא ארה"ב ג'ארד קושנר 24.8.17. עמוס בן גרשום/לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
"חושב שאנחנו צריכים ממשלה יציבה בישראל כדי להתקדם". נתניהו וקושנר/מערכת וואלה! NEWS, עמוס בן גרשום/לע"מ

הגורם המדיני התייחס לדברי יועצו וחתנו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, לאתר "GZERO" לאחר פרסום תכנית השלום של הבית הלבן. קושנר הסביר כי "הממשל הסכים עם ישראל על הקמת ועדה טכנית שתתחיל לבחון את המפה הקונספטואלית. למעשה יש לנו סוג של טיוטה ועומדים לרשותנו כמה חודשים כדי להפוך אותה למסמך שהצדדים מרגישים טוב לגביו".

"נתחיל לעבוד על הפרטים הטכניים עכשיו, אבל אני חושב שאנחנו צריכים ממשלה יציבה בישראל כדי להתקדם", הוסיף קושנר. "אבל נראה מה יקרה". אתמול אמר יועצו של הנשיא בריאיון לרשת CNN כי הוא לא חושב שישראל תספח בסוף השבוע הקרוב את בקעת הירדן וההתנחלויות, או לפחות לא ככל הידוע לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully