וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על "עסקת המאה": ישראל מדינת טרור, מדינות ערב בוגדניות

31.1.2020 / 11:15

נשיא טורקיה זעם על תכנית טראמפ, ואמר כי "ירושלים היא הקו האדום שלנו". לדבריו, "לעולם לא נכיר בעסקה שמטרתה לספח את האדמות הפלסטיניות הכבושות". הוא תקף גם את ערב הסעודית ומדינות ערביות אחרות שהביעו תמיכה במאמץ ארה"ב

עריכה: אסף דרורי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן תקף היום (שישי) בחריפות את "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואמר כי אנקרה לעולם לא תקבל אותה. הוא אף השתלח במדינות הערביות - בהן ערב הסעודית - שהביעו תמיכה במאמצים האמריקניים לחידוש שיחות השלום בין ישראל לפלסטינים.

הוא כינה את ישראל "מדינת טרור סוררת", "המוציאה להורג חפים מפשע ברחובות". לדבריו, "השארת ירושלים בטפריה המגואלים בדם של ישראל תהיה מעשה הרשע הגדול ביותר באנושות". למדינות ערב אמר: "נבוא בחשבון עם הידיים הערביות הבוגדניות שמחאו כפיים לתכנית של טראמפ".

בנאום בפני חברת מפלגת השלטון באנקרה, הזהיר ארדואן כי אתרים קדושים למוסלמים נמצאים בסכנה. "אם המוסלמים לא יכולים להגן על קדושת מסגד אל-אקצא בירושלים, הכעבה במכה עשויה להיות הבאה בתור", אמר נשיא טורקיה על המקום הקדוש ביותר למוסלמים הנמצא בערב הסעודית.

היחסים בין טורקיה למדינות המפרץ, פרט לקטאר בעלת בריתה, התדרדרו בשנים האחרונות לאור תמיכתו של ארדואן בתנועת "האחים המוסלמים" ושאיפותיו האזוריות.

נשיא טורקיה ארדואן נואם במהלך מסיבת עיתונאים באיסטנבול, 26 בינואר 2020. רויטרס
מתנגד בתוקף לתכנית. ארדואן/רויטרס

בנאומו, טען ארדואן כי לטורקיה "אין שום בעיות עם העם היהודי, אלא עם המדיניות הדכאנית של מדינת ישראל, שנועדה לגזול את זכויות הפלסטינים".

הוא פנה למדינות המוסלמיות וקרא להן להתאחד בנושא. "מתי תרימו את קולכן?", שאל נשיא טורקיה, שציין כי ערב הסעודית לא אמרה דבר על הנושא, על אף שזאת סוגיה הנוגעת לכל המוסלמים. נוסף על ערב הסעודית, הוא תקף מפורשת גם את איחוד האמירויות הערביות, בחריין - ששגריריהן בוושינגטון נכחו באירוע בבית הלבן - וירדן.

"כמה מדינות ערביות שתומכות בתכנית הזו בוגדות בירושלים, כמו גם בעמיהן, וחשוב יותר, באנושות כולה", המשיך ארדואן.

הפגנה מול הקונסוליה האמריקנית באיסטנבול, טורקיה, נגד עסקת המאה, 28 בינואר 2020. רויטרס
הפגנה באיסטנבול מול הקונסוליה האמריקנית נגד עסקת המאה, שלישי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully