וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 פצמ"רים נורו מעזה, אחד יורט, 2 נחתו בשטח פתוח; צה"ל תקף עמדת חמאס

לאחר יומיים של אזעקות, שיגורים ובלוני נפץ, נורו 3 פצצות מרגמה לשטח ישראל. אחת מהן יורטה על ידי כיפת ברזל ו-2 נחתו בשטח פתוח באשכול. זמן קצר לאחר מכן, טנק של צה"ל תקף יעד של ארגון הטרור בדרום הרצועה. לפי דיווחים, חייל צה"ל נפצע קל מאבן סמוך ליריחו

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

שלוש פצצות מרגמה נורו היום (שישי) משטח רצועת עזה לשטח ישראל. פצצה אחת יורטה על ידי לוחמי הגנה אווירית, ושתיים נחתו בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי "כתוצאה מהשיגורים הופעלו התרעות ביישומון בשטחים פתוחים בלבד". זמן קצר לאחר מכן, טנק של צה"ל תקף עמדה צבאית חמאס בדרום הרצועה.

במקביל, בגבול רצועת עזה ובגדה המערבית נרשמו עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון, ברקע תכנית השלום של הממשל האמריקני. לפי דיווחים, חייל צה"ל נפגע קל מפניו מאבן שהושלכה לעברו במהלך הפרת סדר באזור יריחו. בצה"ל בודקים את הפרטים. לפי הסהר האדום, 48 מפגינים נפצעו ברחבי הגדה.

מוקדם יותר אזרחים דיווחו על פיצוצים ועל פטריות עשן בשמיים בסמוך לגבול עזה. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי "הופעלו התרעות באפליקציית פיקוד העורף במספר ישובים במועצה ונשמעו פיצוצים במרחב. לא הופעלו התרעות בתוך ישובים".

חיילי צה"ל בעימותים עם פלסטינים במהלך הפגנות נגד עסקת המאה בגדה המערבית. 31 בינואר 2020.. רויטרס
עימותים בין חיילי צה"ל לפלסטינים בגדה המערבית, היום/רויטרס

בתוך כך, אמה של התינוקת בת השלושה שבועות, שנפצעה אתמול באורח בינוני בשדרות לאחר שהחליקה עמה בדרך למרחב המוגן, סיפרה כי עבור התינוקת זה היה הצבע האדום הראשון. "יש לנו שלושה ילדים ולא ידעתי את מי לקחת קודם", סיפרה. "הרמתי את התינוקת שהיא בת שלושה שבועות ועל הדרך הערתי גם את הבן הבכור שלי. ואז התחלנו לרוץ, בעלי עם הילדה, הבן שלי רץ לבד ואני עם התינוקת. לקראת סוף המדרגות החלקתי כשהילדה בידיים שלי. הצלחתי לתפוס אותה, היא לא נשמטה לי מהידיים אבל קיבלנו מכה בראש מהמדרגה. הנחתי אותה בעגלה".

לדברי האם, לאחר המקרה הייתה מבולבלת ומעורפלת. "ממש פחדתי על הילדה כי שמעתי שהיא קיבלה מכה חזקה וזאת מדרגת בטון ואמרתי לבעלי להזמין אמבולנס. בסורוקה הכניסו אותה לחדר טראומה והתברר שהיא סובלת משבר בגולגולת אבל היא תהיה בסדר. היום כבר ראו שאין שינוי לרעה וזה טוב. המזל הגדול שהיא לא תזכור מזה כלום".

מפגינים פלסטינים נגד עסקת המאה שורפים את דגל ישראל ברצועת עזה. 31 בינואר 2020.. רויטרס
מפגינים נגד עסקת המאה ברצועת עזה, היום/רויטרס
מפגינים פלסטינים נגד עסקת המאה שורפים את דגל ארצות הברית ברצועת עזה. 31 בינואר 2020.. רויטרס
מפגינים שורפים את דגל ארה"ב ברצועת עזה, היום/רויטרס

צוותי מד"א שהגיעו למקום פינו את האם והתינוקת לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שהודיע הבוקר כי חל שיפור במצבה והוא מוגדר יציב. "כשהגענו למקום, ראינו תינוקת כבת שלושה שבועות בזרועות אביה, היא הייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש", סיפרו הפארמדיקים של מד"א, נתנאל יאמין ואלכס שמיס.

"בסמוך הייתה האמא כבת 30 בהכרה מלאה וסבלה מחבלות יבשות, הענקנו להן טיפול רפואי ופינינו אותן בדחיפות לבית החולים כשמצבה של התינוקת בינוני עד קשה והאמא במצב קל. סיפרו לנו שהם נפלו במדרגות הבית כשרצו למרחב המוגן בזמן האזעקה", הוסיפו.

מתיחות ברקע עסקת המאה

התרעת צבע אדום הושמעה אתמול בשדרות לאחר שזוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כששני שיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בתגובה לכך, כלי טיס ומטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך הלילה שורה רחבה של יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה.

בהודעה דובר צה"ל נמסר כי הותקף אתר תת-קרקעי ליצור אמצעי לחימה וכי מדובר במטרות שתקיפתן מהווה פגיעה ביכולת ההתעצמות של חמאס. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל ובלוני הנפץ שהופרחו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל היום, וכן בתגובה לירי הצליפה שבוצע לעבר תורן תצפית של צה"ל.

(עדכון ראשון: 13:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully