וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ אישר: חיסלנו את מנהיג אל-קאעדה בתימן

7.2.2020 / 9:25

נשיא ארה"ב אמר כי קאסם א-רימי, שעמד בראש הזרוע של הארגון בחצי האי ערב, חוסל. לדבריו, הפעולה תפגע ביכולות אל-קאעדה. א-רימי היה מבוקש במשך שנים על ידי ארה"ב בשל מעורבותו בשורת פיגועים נגד אינטרסים אמריקניים

צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

(בווידאו: כמאה הרוגים בתקיפת הקואליציה הסעודית בתימן, בשנה שעברה)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אישר הלילה (שישי) כי ארצות הברית חיסלה את מנהיג אל-קאעדה בתימן, קאסם א-רימי. לדבריו, הוא חוסל במבצע נגד טרור שבוצע בתימן. על החיסול דווח לראשונה לפני שבוע בניו יורק טיימס.

"מותו יפגע יותר יותר באל-קאעדה בחצי האי ערב ותנועת אל-קאעדה העולמית, ומקרב אותנו עוד יותר לחיסול האיומים שנשקפים על הביטחון הלאומי שלנו מצד אותם ארגונים", נמסר בהצהרה רשמית. "ארצות הברית, האינטרסים שלנו, ובעלות בריתנו בטוחים יותר בעקבות מותו".

צבא ארצות הברית עקב אחר א-רימי, ואף הציע פרס של עשרה מיליון דולר על ראשו. במשך יותר מחמש שנים, א-רימי, יליד תימן בן 41, הצליח לחמוק מהכוחות האמריקניים, כשהוא מוביל את מה שמומחים כינו "הזרוע המסוכנת ביותר של אל-קאעדה".

עוד בוואלה!

מניין ההרוגים במתקפה בתימן עלה ל-116: "נקמה של איראן על סולימאני"

לכתבה המלאה
קאסם אל-ריימי, מפקד אל-קאעדה בתימן, שחוסל ככל הנראה ע"י צבא ארה"ב, 1 בפברואר 2020. טוויטר, צילום מסך
לא הצליח לחמוק שוב. א-רימי/צילום מסך, טוויטר

א-רימי היה מבוקש על ידי ארצות הברית במשך שנים לאחר שאימן חמושים במחנות האימונים של אל-קאעידה באפגניסטן במהלך שנות ה-90. כשחזר לתימן הוא הפך למפקד הפלג המקומי של אל-קאעדה. בשנת 2005 נידון לחמש שנות מאסר בגין תכנונו להתנקש בשגריר ארצות הברית בתימן, אך הצליח להימלט בשנה שלאחר מכן.

הסרטון האחרון

ביום ראשון, פרסמה הזרוע של אל-קאעדה בחצי האי ערב סרטון בן 18 דקות, שבו אמר א-רימי כי קצין חיל האוויר הסעודי שהרג שלושה בני אדם בבסיס בפלורידה ב-6 בדצמבר, היה "אביר אמיץ" ו"גיבור". הוא חוסל על ידי אחד השוטרים בזירה, והפיגוע הסב את תשומת הלב הציבורית לנוכחותם של סטונדטים זרים בבסיסים אמריקנים, וכן לכשלים בתהליך הסינון שלהם. בחודש שעבר גירשה ארצות הברית 21 צוערים סעודים, משום שהם הביעו תמיכה בארגוני טרור או עמדות אנטי-אמריקניות ברשתות החברתיות, או היו במגע עם "פורנוגרפה של ילדים".

שער הכניסה לבסיס הצי האמריקני פנסקולה שבפלורידה ב-16 במרץ 2016. רויטרס
הבסיס בפלורידה שבו בוצע הפיגוע בדצמבר/רויטרס

מאז, שמו נקשר לכמה מההתקפות שביצע הארגון, כולל תקיפה בשגרירות ארצות הברית בבירת תימן צנעא בספטמבר 2008, שבו נהרגו עשרה שומרים תימנים ושישה אזרחים. לאחר שנשבע אמונים למנהיג אל-קאעדה איימן אל-זוואהירי, אל-רימי נבחר למפקד של אל-קאעדה בתימן בשנת 2015. ארצות הברית הציעה תגמול של חמישה מיליון דולר למידע על מקום הימצאו בשנת 2014 והעלתה אותו לעשרה מיליון דולר בשנת 2018.

זו לא הפעם הראשונה שארצות הברית ניסתה לחסל את א-רימי. הוא היה היעד של פשיטה אמריקנית ב-29 בינואר 2017, שבה נהרג החייל ראיין אוונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully