וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הוראת חולדאי: הוסרו השלטים שקראו "להביס אויבים" בתל אביב

16.2.2020 / 7:32

השלטים שבהם נראים יו"ר הרשות הפלסטינית וכן בכיר חמאס אסמאעיל הנייה, ומעליהם הכותרת "שלום עושים רק אויבים מובסים", עוררו אתמול סערה. הבוקר ובמהלך הלילה הם הוסרו. הארגון מאחורי הכרזות הודיע שיעתור לבית המשפט בעקבות ההוראה של ראש העיר

הסרת השלט מרחוב מנחם בגין פינת החשמונאים שהורה להסיר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בו נראים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה כנועים. 14 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
הסרת השלט ברחוב מנחם בגין פינת החשמונאים, הבוקר/אתר רשמי, אתר רשמי

חברות הפרסום הורידו הבוקר (ראשון) את השלטים מעוררי המחלוקת שנתלו בתל אביב לאחר הוראתו של ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי. שלט נוסף בנתיבי איילון הוסר כבר בשעות הלילה. בשלטים נראים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה ומעליהם נכתב "שלום עושים רק עם אויבים מובסים", כשהם על ברכיהם ועיניהם מכוסות. מעל לשניים המרימים לאות כניעה, נראים מסוקים וסביבם חורבן. ביום שישי הודיעו ב"פרויקט לניצחון ישראל" הארגון שמימן את פרסום השלטים, כי יפנו לבית המשפט בעקבות הנחיית העירייה.

חולדאי הורה על הסרת השלטים בטענה כי מדובר בהסתה לאלימות. "התמונה מסיתה לאלימות המזכירה את מעשי דאע"ש והנאצים - שאיננו רוצים להימנות עימם", אמר חולדאי. "גם בתקופת בחירות יש קווים אדומים. אינני מתערב בפרסומים במרחב הציבורי - אבל הפעם הכללים נשברו. השפלתו של האחר איננה דרכנו".

השלט שהורה להסיר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בו נראים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה כנועים. 14 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
עוררו סערה. שלטי החוצות בתל אביב/אתר רשמי, אתר רשמי

הצבת השלטים עוררה תגובות רבות, וחברי כנסת ערבים אף שיתפו אותה ברשתות החברתיות. "ישראל 2020 זה מקום בו כרזות רצחניות כאלה נתפסות כלגיטימיות", כתבה ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת). "חייבים לשנות כיוון". גם ח"כ עיסאווי פריג' (העבודה-גשר-מרצ) זעם על השלטים והפציר בחולדאי לפעול במהירות להסרתם. "הגועל נפש הזה חייב לרדת ועכשיו. חולדאי, לטיפולך", צייץ ח"כ פריג'.

ב"פרויקט לניצחון ישראל" מתחו ביקורת חריפה על החלטת ראש העיר וטענו כי יפנו לבית המשפט בנושא. "נראה שיותר מחוות דעת אמנותית על השלט, הביקורת של ראש העיר מגיעה בנוגע למסר שעד היום כמעט ולא דיברו עליו במדינת ישראל", אמרו. "'שלום עושים רק עם אויבים מובסים' היא התפיסה בה צריכה לנהוג מדינת ישראל כדי להילחם בסרבנות הפלסטינית. במשך עשרות שנים קיבלו מאיתנו הפלסטינים אינספור הזדמנויות לקבל את כל מה שרק יכלו לחלום עליו, ועדיין הם המשיכו בסרבנות שלהם".

עוד בוואלה!

"הסתה לאלימות": עיריית ת"א תסיר שלטים עם תמונת אבו מאזן על ברכיו

לכתבה המלאה
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בהקפות שניות בשמחת תורה, כיכר רבין ת"א, 21 באוקטובר 2019. ניב אהרונסון
"גם בתקופת בחירות יש קווים אדומים". חולדאי/ניב אהרונסון

עוד הוסיפו בפרויקט כי "אנחנו חייבים להסתכל למציאות בעיניים ולומר את האמת - שלום יהיה אך ורק כאשר הפלסטינים והחמאס יובסו ויוותרו על כל שאיפה לחיסול מדינת ישראל". לדבריהם, "מפתיע לשמוע שדווקא מי שעומד בראש העיר המציירת עצמה כפלורליסטית במדינת ישראל מנסה לסתום פיות, אבל בכוונתנו לפעול נגד החלטתו בבית המשפט כבר בצאת השבת".

הפרויקט, שמקיים שיתופי פעולה רבים גם עם תנועת "אם תרצו", פועל הן בארצות הברית והן בישראל כדי לקדם לטענתם אסטרטגיית הרתעה ישראלית על מנת ליישב את הסכסוך עם הפלסטינים. באתר הפרויקט צוין כי אנשיו פועלים "לעודד מנהיגות וחברה פלסטינית להבין, כי הסיכוי הטוב ביותר שלהם לשגשג יבוא ברגע שיקבלו את העובדה שישראל היא המדינה היהודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully