וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסתה לאלימות": עיריית ת"א תסיר שלטים עם תמונת אבו מאזן על ברכיו

14.2.2020 / 19:19

ראש העירייה, רון חולדאי, הורה על הסרת שלטים של "הפרויקט לניצחון ישראל", בהם נראים אבו מאזן ואיסמעיל הנייה בעיניים מכוסות. "התמונה מזכירה את מעשי דאעש", אמר. בתנועה איימו בפנייה לבית המשפט בעקבות צעדי העירייה: "ראש העיר מנסה לסתום פיות"

צילום: רויטרס, עריכה:עמית שמחה

(בווידאו: אבו מאזן ואולמרט בהצהרה משותפת)

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי הורה היום (שישי) על הסרת שלטי חוצות בעיר בו נראים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה בטענה כי מדובר בהסתה לאלימות. בשלטים, שפורסמו על ידי "הפרויקט לניצחון ישראל", נראים השניים על ברכיהם ועיניהם מכוסות, תחת הכיתוב "שלום עושים רק עם אויבים מובסים". מעל לשניים המרימים לאות כניעה, נראים מסוקים וסביבם חורבן.

"התמונה מסיתה לאלימות המזכירה את מעשי דאע"ש והנאצים - שאיננו רוצים להימנות עימם", אמר חולדאי. "גם בתקופת בחירות יש קווים אדומים. אינני מתערב בפרסומים במרחב הציבורי - אבל הפעם הכללים נשברו. השפלתו של האחר איננה דרכנו".

השלט שהורה להסיר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בו נראים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה כנועים. 14 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
השלטים שהוצבו בתל אביב, היום/אתר רשמי, אתר רשמי

ב"פרויקט לניצחון ישראל" מתחו ביקורת חריפה על החלטת ראש העיר וטענו כי יפנו לבית המשפט בנושא כבר במוצאי השבת. "נראה שיותר מחוות דעת אומנותית על השלט, הביקורת של ראש העיר מגיעה בנוגע למסר שעד היום כמעט ולא דיברו עליו במדינת ישראל", אמרו. "'שלום עושים רק עם אויבים מובסים' היא התפיסה בה צריכה לנהוג מדינת ישראל כדי להילחם בסרבנות הפלסטינית. במשך עשרות שנים קיבלו מאיתנו הפלסטינים אינספור הזדמנויות לקבל את כל מה שרק יכלו לחלום עליו, ועדיין הם המשיכו בסרבנות שלהם".

עוד הוסיפו בפרויקט כי "אנחנו חייבים להסתכל למציאות בעיניים ולומר את האמת - שלום יהיה אך ורק כאשר הפלסטינים והחמאס יובסו ויוותרו על כל שאיפה לחיסול מדינת ישראל". לדבריהם, "מפתיע לשמוע שדווקא מי שעומד בראש העיר המציירת עצמה כפלורליסטית במדינת ישראל מנסה לסתום פיות, אבל בכוונתנו לפעול נגד החלטתו בבית המשפט כבר בצאת השבת".

עוד בוואלה!

ליברמן: אין לי שום בעיה לשבת עם העבודה-מרצ, לא עם הרשימה המשותפת

לכתבה המלאה
השלט שהורה להסיר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, בו נראים יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן וראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה כנועים. 14 בפברואר 2020.. אתר רשמי, אתר רשמי
שלטים שהוצבו בתל אביב/אתר רשמי, אתר רשמי

הפרויקט, שמקיים שיתופי פעולה רבים גם עם תנועת "אם תרצו", פועל הן בארצות הברית והן בישראל כדי לקדם לדבריהם אסטרטגיית הרתעה ישראלית, על מנת ליישב את הסכסוך עם הפלסטינים. באתר הפרויקט צוין כי אנשיו פועלים "לעודד מנהיגות וחברה פלסטינית להבין, כי הסיכוי הטוב ביותר שלהם לשגשג יבוא ברגע שיקבלו את העובדה שישראל היא המדינה היהודית".

הצבת השלטים עוררה תגובות רבות, וחברי כנסת ערבים אף שיתפו אותה ברשתות החברתיות.
"ישראל 2020 זה מקום בו כרזות רצחניות כאלה נתפסות כלגיטימיות", כתבה ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת). "חייבים לשנות כיוון". גם ח"כ עיסאווי פריג' (העבודה-גשר-מרצ) זעם על השלטים והפציר בחולדאי לפעול במהירות להסרתם. "הגועל נפש הזה חייב לרדת ועכשיו. חולדאי, לטיפולך", צייץ ח"כ פריג'.

גם מנכ"לית "שלום עכשיו" שקד מורג זעמה על תוכן השלטים וציינה כי "המילה שלום שחוזרת לסדר היום מוציאה מהחורים את כל "עלובי הנפש" שמעדיפים שלנצח נחיה על החרב". לדבריה, "המופע המכוער שהתעוררנו אליו הבוקר לא מפתיע אחרי שההסתה הפכה לחלק בלתי נפרד מדף המסרים של שלטון הימין", כתבה מורג. "הפעם למסיתים יש כסף ואין אפילו את היושרה הבסיסית לחתום על הרפש שהם מפיצים".

(עדכון ראשון: 17:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully