וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים מת"א נגד בית הספר החדש בפארק צמרת: "משתמשים בילדינו ככלי"

2.2.2020 / 14:27

בעוד עיריית תל אביב מנהלת מאבק משפטי מול תושבי פארק צמרת, עשרות הורים משכונות אחרות טוענים כי ילדיהם יועברו לחטיבת ביניים חדשה באזור - בניגוד לעמדתם. עיריית תל אביב-יפו: "העירייה אינה עורכת שיתוף ציבור בנוגע להקמת מוסדות חינוך בשטחה"

הפגנה מול עיריית תל אביב- הקמת קרית חינוך בפארק צמרת, 2 בפברואר 2020. הורי בית ספר דוד בלוך, אתר רשמי
הפגנת ההורים מול העירייה, הבוקר/אתר רשמי, הורי בית ספר דוד בלוך

בניגוד לעמדת ההורים, עיריית תל אביב-יפו רוצה להעביר 90 ילדים משכונת ביצרון, רמת ישראל ונחלת יצחק לחטיבת ביניים חדשה שתוקם בפארק צמרת. הבוקר (ראשון), עשרות מהם הפגינו בכניסה לעירייה בטענה שמשתמשים בילדיהם כ"כלי במאבק משפטי" המתנהל מול תושבי פארק צמרת.

העירייה מתכננת להקים את קריית החינוך החדשה על שטח של 12 דונם בשכונת המגורים היוקרתית, הסמוכה לנתיבי איילון. אולם, תושבי השכונה מתנגדים להקמתו ומנהלים בימים אלה מאבק משפטי בנושא. הדס שהרבני סיידון, יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר דוד בלוך שבשכונת בצרון, טענה כי העירייה החליטה להקים את בית הספר "בריאה הירוקה היחידה של פארק צמרת שיושבת על איילון, בתוך אי תנועה, במוקד זיהום ורעש גדול של העיר".

לטענתה, "כנראה שהיא לא מצאה עם מי למלא את בית הספר הלא קיים והלא בנוי, שאין לו מנהל או סמל בית ספר או צוות מורים, ומשתמשת כרגע בילדים של בצרון, רמת ישראל ונחלת יצחק כבשר תותחים במאבק המשפטי שהיא מנהלת מול תושבי השכונה, שמתנגדים בצדק להקמה של מבנה לצרכים על-אזוריים בשטח החום היחיד שיש להם, ללא שיתוף הציבור באופן מלא".

הפגנה מול עיריית תל אביב- הקמת קרית חינוך בפארק צמרת, 2 בפברואר 2020. הורי בית ספר דוד בלוך, אתר רשמי
ההורים מוחים מול העירייה, הבוקר/אתר רשמי, הורי בית ספר דוד בלוך

בית הספר דוד בלוך הוא בית ספר יסודי מגילאי גן ועד כיתה ו'. שהרבני סיידון אמרה כי "בעירייה רוצים לקחת את הילדים שלנו ולהעביר אותם לחטיבה בבית ספר צמרות החדש, במקום גימנסיה הרצליה, התיכון שאליו הלכו לאורך שנים תלמידים מהבית ספר שלנו. לטענת העירייה, הם מעוניינים להקטין את גודל השכבות בבתי הספר ולטענתם יש יותר תלמידים משנים עברו. עשינו בדיקה וראינו שהנתונים אינם נכונים".

לדבריה, בעיריית תל אביב-יפו רוצים לשייך את הילדים משכונות בצרון, רמת ישראל ונחלת יצחק כדי להצדיק את הקמתה של חטיבת הביניים החדשה, וזאת אך ורק בגלל המאבק המשפטי מול תושבי פארק צמרת. "זה אבסורד", היא אמרה. "מצד אחד אנחנו לא רוצים לשלוח את הילדים שלנו לבית הספר הזה, ומצד שני גם התושבים לא רוצים את הקמתו. הם עושים את כל ככל הנראה בגלל עניין כספי. הם לא מוכנים לבנות קריית חינוך על שטח גדול אחר. ההתנהלות הזאת כולה ללא שיתוף הציבור, היא נעשית במחשכים, בהסתרת מידע, ברמיית תושבים. רימו אותנו".

ההורים מתנגדים לשליחת ילדיהם לבית הספר התיכון שנמצא סמוך לאיילון. "לא ניקח חלק בהרס של ריאה ירוקה. לא ניתן לילדים שלנו להגיע בתנאי תעבורה בלתי-אפשריים לבית הספר", אמרה יו"ר הנהגת ההורים, שדרשה "שיתוף ציבור" בכל מה הקשור לשטחים אלה. לדבריה, "מה שעושים לפארק צמרת - יעשו לנו מחר".

הפגנה מול עיריית תל אביב- הקמת קרית חינוך בפארק צמרת, 2 בפברואר 2020. הורי בית ספר דוד בלוך, אתר רשמי
ההורים מפגינים מול העירייה, הבוקר/אתר רשמי, הורי בית ספר דוד בלוך
מכתב לראש עיריית תל אביב רון חולדאי הורי בית הספר דוד בלוך נגד העברת עשרות תלמידים לבית הספר חדש בשכונת פארק צמרות. צילום מסך
מכתב שנשלח על ידי ההורים לראש העירייה, רון חולדאי/צילום מסך

אחת האימהות, טלי בן פורת, הוסיפה כי "מדובר במקרה מצער, שבו עיריית תל אביב-יפו משתמשת בילדים שלנו לטובת מאבק משפטי שהיא מנהלת בכלל מול תושבי פארק צמרת. הילדים שלנו הפכו להיות כלי ציני בידי העירייה כדי שהיא תוכל למנף את השטחים שלה למטרות כלכליות".

היא הוסיפה כי מדובר ב"בושה וחרפה" שהמהלך בוצע ללא שקיפות וללא כבוד לאזרחים. "לא ייתכן שאנחנו לא נסכים שילדינו ילמדו שם, והתושבים עצמם לא יסכימו לבניית קריית חינוך, ולמרות זאת העירייה תפעל באופן חד-צדדי. הם רוצים להעביר את הילדים שלנו ב-1 לספטמבר למרות שאין שם תלמידים, אין שם כלום. יש שם רק בית ספר יסודי שגם הוא לא בנוי. הם רוצים שתלמידי כיתות ז' ילמדו עם תלמידי כיתות א', זה פשוט אבסורד".

עיריית תל אביב יפו מסרה בתגובה כי "תלמידי בית הספר בלוך משויכים גיאוגרפית לתיכון אורט סינגלובסקי, כאשר לאורך השנים תלמידי בלוך אשר ביקשו העברות לבתי ספר אחרים במרכז העיר נענו בחיוב. עתה, משבתי הספר הללו צפויים להתמלא ולא יוותר מקום לכולם, מקימה העירייה תיכון במרכז העיר, שייתן מענה לצורך ובו ישובצו התלמידים".

"מטבע הדברים כל בתי הספר בעיר ובוודאי במרכזה בנויים באזורים צפופים בסמוך לכבישים", נמסר בהודעת העירייה. "בניגוד לאמור אין כל מאבק משפטי עם תושבי פארק צמרות איילון. העירייה אינה עורכת שיתוף ציבור בנוגע להקמת מוסדות חינוך בשטחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully