וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש להצפות: חולדאי מונע את הנחת מסילת הרכבת הרביעית באיילון

ברקע מזג האוויר הסוער שגבה קורבנות וגרם לנזקים רבים בת"א-יפו, ראש העירייה הודיע לשרי האוצר והתחבורה כי הוא בולם את פרויקט הענק בעקבות דחייה בעבודות הניקוז בנחל. "אירועי השבוע שעבר המחישו בצורה טראגית את הסכנה הניצבת לפתחנו", הזהיר חולדאי

צילום: דנה ירקצי

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי איים כי אם יבלום את פרויקט הנחת מסילת הרכבת הרביעית, אם תימשך הדחייה בעבודות הניקוז בנחל איילון. במכתב ששיגר בשבוע שעבר לשר האוצר משה כחלון ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ', כתב חולדאי כי "אירועי השבוע שעבר המחישו, לצערי, בצורה טראגית את סכנת השיטפונות הניצבת לפתחנו ואת נחיצותו של מובל הניקוז".

"בשל מחויבותנו לחיי אדם, העירייה לא תוכל להיענות לבקשתכם לתיאום הנדסי עד לקבלת התחייבות ממשרד האוצר לקידום המובל", כתב ראש העיר. זאת, "לנוכח גרירת הרגליים בהקמת מובל הניקוז להטיית נחל איילון לים התיכון - מהלך שאנשי מקצוע בתחום הניקוז מסכימים כי אין מנוס אלא לקדמו בדחיפות. ואולם, על אף האמור, הנ"ל לא נכלל כתנאי בשלבי הביצוע בתכנית המסילה הרביעית, אלא מצוי בהליכים ראשוניים של תכנון נפרד ללא כל תכנית ביצוע ריאלי".

חולדאי הזהיר כי הנחת המסילה הרביעית צפויה להצר את איילון בכ-60%, "דבר שיגביר במידה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון, על כל המשמעויות בנפש וברכוש הנובעות מכך". לדבריו, "פתרונות הניקוז המוצעים כיום אינם נותנים מענה מספק לסכנת השיטפונות".

עבודות תשתית בתחנות רכבת בתל אביב. ספטמבר 2016. ראובן קסטרו
"יגביר דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון". עבודות בתחנת רכבת בתל אביב/ראובן קסטרו

ברכבת ישראל ובחברת נתיבי ישראל, המבצעת את הפרוייקט באיילון, לא התייחסו למכתב של חולדאי, אך גורם הנדסי המצוי בפרטי הפרוייקט זעם על הניסיון לקשור אותו לאסון המעלית וכינה את המהלך "ספין תקשורתי", ואף "תמרון של הרצחת וגם ירשת". הוא הוסיף ותהה "מאיפה התעוזה הרשעית של ראש עיר לחגוג על גופות שני מלחי הארץ שנהרגו כתוצאה מרשלנות מערכת הניקוז שהוא אחראי עליה, ולהשתמש בזה לצרכים פוליטיים של פרויקט מיליארדים נוסף? מקווה מאוד שהמשפחות השכולות, דין והררי, לא יחשפו לספין הרשעי של חולדאי". עוד הוסיף כי ללא קשר מקודם פרוייקט המוביל לים, והסיכוי שהמדינה תמצא בעת הזו מיליארד שקלים לסבסוד פרוייקט ניקוז הוא אפסי.

ואילו זאב בילסקי, ראש מטה הדיור ויו"ר הועדה לתשתיות לאומיות אמר לוואלה! NEWS כי "מכתבו של רון חולדאי נופל על אזניים קשובות". לדבריו, "הועדה לתשתיות לאומיות נתנה דעתה על הנושא כאשר אושרה המסילה הרביעית באיילון. לדבריו, "הועדה המחוזית תל אביב תחל מחר בדיון על פתרונות אפשריים שיסוכמו עם משרדי הממשלה הנוגעים בדבר".

לפני כשבועיים, בעקבות ההצפות שנרשמו בעיר, אמר חולדאי כי "במושגים של מדינת ישראל, 80 מ"מ בשעתיים זה אירוע דרמטי". הוא הסביר כי כמויות הגשם שירדו בעיר בחורף האחרון הן כמויות גשמים של פעם ב-50 שנה. "אין בעולם מערכת ניקוז שמסוגלת לעמוד בקצב ספיקה כזה", הוסיף. ראש העיר הסביר כי "כדי לשנות את הדבר הזה - המשמעות האופרטיבית היא להחליף את כל מערכת הניקוז בעיר בעשרות מיליארדי שקלים. בשכונת התקווה כבר השקענו 150 מיליון שקל בתשתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully