וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: שבעה מטפסים נקברו במפולת שלגים כבדה באנאפורנה

צוותי הצלה מחפשים אחרי ארבעה דרום קוריאנים ושלושה נפאלים שנעדרים מאז יום שישי, בעקבות סופת שלגים עזה. "מזג האוויר הגרוע והשלג באזור מקשים להתקדם"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

שבעה מטפסי הרים בהרי ההימלאיה בנפאל נעדרים בעקבות מפולת שלגים שפקדה את האזור. גורמים רשמיים אמרו כי שלג כבד, רוחות קפואות וראות לקויה מקשים על המשך החיפושים היום (ראשון) אחרי המטפסים - ארבעה דרום קוריאנים ושלושה נפאלים - שהיו בסמוך לאנאפורנה, בגובה של 3,230 מטר מעל פני הים, כשהמפולת פקדה את האזור הפופולרי בקרוב תיירים ביום שישי האחרון.

"מאמצי החיפוש וההצלה נמשכים, אבל מזג האוויר הגרוע והשלג באזור מקשים להתקדם", אמרה מירה אצ'ריאה ממשרד התיירות של נפאל. במקביל, קרובי משפחה של הנעדרים הדרום קוריאנים הגיעו לקטמנדו, יחד עם כמה גורמים רשמיים שנשלחו על ידי סיאול כדי לעזור לכוחות המקומיים.

שישה מהנעדרים היו חלק מאותה משלחת, בעוד שאחד הנפאלים ליווה קבוצה אחרת. ארבעת הדרום קוריאנים - שני גברים ושתי נשים - היו חלק מצוות בן 11 של אזרחים דרום קוריאנים.

מטפסים הממתינים לחילוץ בעקבות מפולת שלגים בדורלי, נפאל, 18 בינואר 2020. רויטרס
כ-200 איש פונו מהאזור בעקבות המפולת. מטפסים ממתינים לחילוץ, אתמול/רויטרס

אתמול נשלחו מסוקים כדי לחלץ כ-200 איש שנתקעו באזור אנאפורנה והרים סמוכים אחרים בעקבות המפולת. בתמונות מהאזור ששותפו ברשתות החברתיות נראו בתי הארחה לאורך מסלול הטיפוס מכוסים בשכבה עבה של שלג.

טק גורונג, בעל בית הארחה המסייע למבצע החיפושים, אמר כי יותר משני מטרים של שלג ירדו במסלול הטיפוס. "חיפשנו מאז אתמול, אך עדיין לא מצאנו כלום. מאוד סוער ומושלג. קשה מאוד לחפש באזור המושלגים ברגל. עדיין יורד מלמעלה הרבה מאוד שלג", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית בטלפון.

שלג כבד נוטה לרדת ברכס ההרים אנאפורנה, שאליו קשה מאוד להגיע. שיעור המוות בו גבוה יותר מאשר בהר האוורסט, הפסגה הגבוהה ביותר בעולם. כ-40 איש מתו בסופת שלגים באזור ב-2014. היה זה אחד מאסונות הטיפוס הקשים ביותר שפקדו אי-פעם את נפאל.

עוד בוואלה!

מטפס נפאלי טיפס על 14 ההרים הגבוהים בעולם בתוך חצי שנה

לכתבה המלאה
מטפסים הממתינים לחילוץ בעקבות מפולת שלגים בדורלי, נפאל, 18 בינואר 2020. רויטרס
המטפסים ממתינים לחילוץ, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully