וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפס נפאלי טיפס על 14 ההרים הגבוהים בעולם בתוך חצי שנה

נירמל פורג'ה, לשעבר חייל בצבא בריטניה, השלים את המשימה כשהגיע לפסגת הר השישפנגמה בסין. השיא הקודם היה קצת פחות משמונה שנים

צילום: מתוך הטוויטר של נירמל פורג'ה, עריכה: אסף דרורי

מטפס הרים נפאלי הצליח לטפס על 14 פסגות ההרים הגבוהים ביותר בעולם בתוך שישה חודשים, וכך שבר את השיא הקודם, שהיה כמעט שמונה שנים. נירמל פורג'ה, לשעבר חייל בצבא בריטניה, הגיע אתמול (שלישי) בבוקר לפסגת ההר ה-14, שישפנגמה בסין.

קריירת הטיפוס שלו החלה כשהוא הגיע למחנה טיפוס באוורסט ב-2012, ובמקום לשוב כמתוכנן, הוא החליט לטפס את כל ההר. הוא כבר אחז בכמה שיאים, כולל הטיפוס המהיר ביותר על שני הרים שגובהם יותר מ-8,000 מטר, וזכה בתור של אזרח כבוד ממלכת בריטניה בשנה שעברה. חיילים נפאלים משרתים בצבא בריטניה זה יותר מ-200 שנה.

נירמל פורג'ה, מטפס הרים נפאלי שטיפס על 14 ההרים הגבוהים בעולם בתוך חצי שנה, אחרי שהשלים את המשימה, 29 באוקטובר 2019. אתר רשמי
סייע בחילוץ מטפסים בדרך. פורג'ה, אתמול/אתר רשמי

יש 14 הרים בעולם הגבוהים מ-8,000 מטר, והשיא הקודם היה קצת פחות משמונה שנים. לפי האתר של פורג'ה, השיא הקודם הקבע על ידי מטפס ההרים הפולני ג'רזי קוקשקה, שסיים את האתגר ב-1987 אחרי שבע שנים, 11 חודשים ו-14 ימים. עם זאת, לפי האתר של מועצת המטפסים של בריטניה, השיא היה של המטפס הדרום קוריאני קים צ'אנג-הו, שעשה זאת בתוך שבע שנים, עשרה חודשים ושישה ימים.

פורג'ה החל במסע באפריל, בנפאל, והגיע לפסגת האוורסט במאי. שם, תמונתו בתור לפסגה קיבלה תשומת לב בינלאומית. במהלך טיפוסיו, הוא חילץ ארבעה מטפסים אחרים, ששלושה מהם, לדבריו, "היו במשימת התאבדות ודיממו מכך זווית".

בספטמבר, הוא נאלץ להמתין עד שקיבל אישור לטפס על ההר האחרון שנמצא בטיבט. הוא קיבל אישור מהרשויות הסיניות ב-15 באוקטובר, אחרי שממשלת נפאל פנתה לממשלת סין בשמו. שבעה מההרים היו בנפאל, חמישה בפקיסטן ושניים בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully