וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ינשק את בעלו על הבמה": האם ארה"ב מוכנה לנשיא הומו?

עם פתיחת הפריימריז, הצליח פיט בוטיג'ג' חסר הניסיון להתבלט במרוץ הדמוקרטי, אך נטייתו המינית מעוררת מחלוקת בקרב שמרנים. "איך זה הולך להיראות?", אמר מגיש רדיו שמרן המקורב לטראמפ, אך הנשיא אמר כי היה מצביע למועמד הומו

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

המועמד הדמוקרטי פיט בוטיג'ג' פתח היטב את הפריימריז עם ניצחון באייווה ומקום שני צמוד בניו המפשייר, ויחד עם זאת גבר העיסוק ברחבי ארצות הברית בנטייתו המינית. בוטיג'ג', לשעבר ראש עיריית ניו סאות' בנד, אינדיאנה, הוא בן 38 בלבד וחסר ניסיון פוליטי של ממש. אם יצליח להדהים את אמריקה ולגבור על הנשיא דונלד טראמפ בנובמבר, הוא גם יהיה הנשיא ההומו הראשון בתולדות המדינה, אך האם המדינה באמת מוכנה לזה?

לפי פרשן הרדיו השמרני ראש לימבו, בעל ברית קרוב של טראמפ שאף זכה ממנו למדליית החירות הנשיאותית החודש, התשובה היא לא. לימבו, שלאחרונה סיפר כי הוא חולה בסרטן מתקדם, אמר ביום רביעי האחרון כי על הדמוקרטים להבין שאמריקה "עדיין לא מוכנה" לבחור נשיא הומו, "המנשק את בעלו על הבמה".

כשהוא מנסה לדמיין את ההתלבטויות של הדמוקרטים בין כל המועמדים, אמר לימבו, הידוע בהתבטאויות גזעניות והומופוביות לאורך השנים: "הם אומרים, 'אוקיי, איך זה הולך להיראות? הומו בן 37 מנשק את בעלו על הבמה, מול הגבר, דונלד טראמפ'".

פיט בוטיג'ג' ובעלו צ'סטן בעצרת בחירות באייווה, 1 בפברואר 2020. AP
האם יהיה הנשיא ההומו הראשון בתולדות המדינה? בוטיג'ג' ובעלו/AP

בוטיג'ג' לא התייחס ישירות לדבריו של לימבו, אך אמר באירוע בחירות שקיים ביום חמישי בלאס וגאס, נבאדה: "אני גאה בנישואים שלי. אני גאה בבעל שלי". מעבר לכך, הקמפיין שלו סירב להתייחס לנושא, אך ראש העיר קיבל גיבוי מצד יריביו הדמוקרטיים למרוץ, רפובליקנים ואפילו מצדו של טראמפ.

"אני חושב שכן", אמר הנשיא כשנשאל בריאיון לרשת פוקס ניוז אילו היה מוכן להצביע עבור מועמד הומו. "אני מניח שיש כאלו שלא, אבל אני לא חלק מהקבוצה הזו, אם להיות כן. אני לא חושב שזה פוגע בפיט בוטיג'ג'".

עוד בוואלה!

"חלום רפובליקני שמתגשם": ההתחזקות של סנדרס מדאיגה את הדמוקרטים

לכתבה המלאה
מלניה טראמפ מעניקה לשדרן הרדיו ראש לימבו את מדליית החירות הנשיאותית, 5 בפברואר 2020. רויטרס
מלניה טראמפ וראש לימבו בטקס הענקת מדליית החירות הנשיאותית, החודש/רויטרס

לפי מחקר שערך מכון פיו, שיעור האמריקנים שתומכים בנישואים חד-מיניים עומד הוא 61%, נתון שהתייצב בשנים האחרונות לאחר עלייה מתמדת במשך עשור. סגן הנשיא לשעבר ג'ו ביידן, שהובס על ידי בוטיג'ג' בשתי ההצבעות הראשונות של הפריימריז הדמוקרטיים באייווה ובניו המפשייר, השתלח בלימבו. בריאיון לרשת ABC אמר כי "זאת חלק מהשחיתות של הממשל הזה... פיט ואני מתחרים, אבל לבחור הזה יש כבוד, אומץ והוא חכם בטירוף".

"חופש הביטוי עדיין קיים"

מנגד, שמרנים יצאו להגנתו של לימבו. מגזין הפדרליסט טען כי הערותיו של מגיש הרדיו אינן הומופוביות. "פעילים בקמפיין של בוטיג'ג' עצמו שאלו את השאלות האלו כדי להכריע כיצד עליו לגשת לעובדה שהוא ההומו המוצהר הראשון שמועמד לנשיאות", נכתב בכתבה.

הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם מקרוליינה הדרומית אמר כי "אני חושב שהמדינה לא הולכת לפסול מישהו בגלל הנטייה המינית שלו". אולם הוא מחה נגד הקריאה לשלול מלימבו את מדליית החירות הנשיאותית שהוענקה לו על ידי הגברת הראשונה, מלניה טראמפ: "ובכן, אלוהים, חופש הביטוי עדיין קיים".

תומכי המועמד בפריימריז הדמוקרטיים פיט בוטיג'ג' בניו המפשייר, 12 בפברואר 2020. רויטרס
תומכי בוטיג'ג' בניו המפשייר, השבוע/רויטרס

בן פרגוסון, מגיש רדיו שמרני, סיפר כי בתכניתו שוחח עם מצביעים דמוקרטים שאינם בטוחים אם נטייתו המינית של בוטיג'ג' לא תפריע לו להביס את טראמפ. "יש מספר מפתיע של מצביעים דמוקרטים שאמרו שזאת בעיה בשבילם", אמר המגיש לרשת CNN. "המציאות היא מה שלימבו אמר".

בפריימריז באייווה בשבוע שעבר מצביעה אחת ביקשה לבטל את הצבעתה לאחר שגילתה כי בוטיג'ג' הוא הומו. "אני לא רוצה מישהו כזה בבית הלבן", אמרה. "אפשר לקבל את הכרטיס שלי בחזרה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully