וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלומברג הוקלט ב-2015: "כל הפשיעה - אצל המיעוטים"

המיליארדר, שמתחזק בסקרים בפריימריז הדמוקרטיים, אמר באותו הכנס "95% אחוז ממעשי הרצח, הרוצחים וקורבנות הרצח מתאימים לאותה תבנית". ראש עיריית ניו יורק התנצל על המדיניות שהייתה נהוגה בזמנו, אך מפרסם ההקלטה קראה להפסיק לתמוך בו: "בלומברג גזען"

עריכה: אסף דרורי

המיליארדר מייקל בלומברג, המתמודד בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות ארצות הברית, אמר ב-2015 כי המשטרה צריכה להתמקד יותר בשכונות של מיעוטים "משום שכל הפשיעה קורית שם" - כך עולה מהקלטה שפרסם שדרן בטוויטר. בלומברג, שלפי הסקרים מדורג במקום השלישי בפריימריז של המפלגה, התנצל בשנה שעברה על המדיניות שהנהיג כראש עיריית ניו יורק ואפשרה למשטרה לעצור חשודים על בסיס פרופיילינג.

באותו אירוע בכנס השנתי באספן, קולורדו אמר בלומברג כי הוא חושב שבני מיעוטים מנציחים את "הפשע האמיתי". "95% אחוז ממעשי הרצח, הרוצחים וקורבנות הרצח מתאימים לאותה תבנית", אמר בלומברג. "אתה יכול פשוט לקחת את התיאור של התיק, לשכפל אותו ולחלק הלאה לכל השוטרים. מדובר בגברים, בני מיעוטים, בני 16 עד 25. זאת המציאות בניו יורק, זאת המציאות למעשה בכל הערים. הדרך להוצאת כלי הנשק מידיהם של הילדים היא להצמיד אותם לקיר ולערוך עליהם חיפוש גופני".

לפי "אספן טיים", יועציו של בלומברג ביקשו מעיתונאים שלא לשדר תיעוד של דבריו. מפרסם ההקלטה, השדרן הפרוגרסיבי בנג'מין דיקסון, כתב בטוויטר כי על כל תומכיו של בלומברג לחזור בהם, לצד ההאשטג "בלומברג גזען".

מייקל בלומברג, אחד המועמדים לנשיאות מטעם הדמוקרטים אמר ב-2015:
המשטרה צריכה להתמקד בשכונות של בני מיעוטים "כי שם נמצא כל הפשע". רויטרס
המבחן האמתי שלו עוד לפניו. בלומברג/רויטרס

בלומברג, שבחר להתחיל את המרוץ שלו בצורה יוצאת דופן רק במדינות "סופר טיוזדיי", אמר אתמול כי המדיניות הזו הייתה מורשת של קודמיו בתפקיד, וכי הוא צמצם אותה ב-95%. עם זאת, הוא הודה שעליו היה לעשות זאת מהר יותר ומוקדם יותר.

"אני מתחרט על כך וכבר התנצלי - ואני מקבל אחריות על כך שלקח לי כל כך הרבה זמן להבין את ההשלכות שיש לזה על הקהילות השחורות והלטיניות".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המכנה אותו "מיני מייק", אמר כי הוא "גזען מוחלט" בעקבות ההקלטה. זאת על אף שהוא בעצמו תמך בהתלהבות במדיניות השנויה במחלוקת של משטרת ניו יורק והואשם בעבר כמה פעמים בגזענות. טראמפ, לפי הדיווחים, סבור שבלומברג מציב איום משמעותי עליו לקראת הבחירות לכהונתו השנייה בנובמבר.

בלומברג, שמבחנו הגדול יהיה במדינות בעלות אוכלוסייה גדולה של מצביעים לא לבנים, תקף בחזרה את טראמפ. "הוא ירש מדינה שצעדה לעבר שוויון גדול יותר, ופילג אותנו עם גזענות ורטוריקת שנאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully