וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלב הים: הצי האמריקני השתלט על כלי שיט שהבריח טילים איראניים

13.2.2020 / 21:39

ספינת מלחמה אמריקנית תפסה משלוח של כלי נשק איראניים, שיועדו לפי החשד למיליציות פרו-איראניות באזור. לפי הודעת הצבא, "הנשק שנתפס כולל 150 טילים מונחים נגד טנקים שמיוצרים על ידי איראן". עוד נתפסו טילי קרקע-אוויר ואמצעים להרחבת טווחי ירי ולייצור מל"טים

.

ספינת מלחמה אמריקנית תפסה משלוח של כלי נשק, שלפי החשד "עוצבו ויוצרו" על ידי איראן, ביניהם יותר מ-150 טילים נגד טנקים ושלושה טילי קרקע-אוויר - כך מסר הערב (חמישי) צבא ארצות הברית.

בהודעת הצבא האמריקני נמסר כי הכוחות ששהו על ספינת "נורמנדי" בים הערבי, השתלטו על כלי השיט כבר בתחילת השבוע. עוד נמסר מצבא ארצות הברית כי "הנשק שנתפס כולל 150 טילים מונחים נגד טנקים שמיוצרים על ידי איראן".

בהודעת הצבא האמריקני נמסר גם כי "גם רכיבי נשק אחרים שנתפסו על סיפון כלי השיט היו בתכנון וייצור איראניים, וכללו שלושה טילי קרקע אוויר-איראניים, אמצעים להרחבת טווחי ירי, וכן רכיבים איראניים לייצור כלי טיס בלתי מאוישים". עם זאת, לא נאמר איזה סוג של טילי קרקע-אוויר נתפסו.

הצי האמריקני מחרים כלי שיט שהבריח כלי נשק איראניים במפרץ הפרסי - ה-12 לפברואר 2020. צילום מסך, צילום מסך
הצי האמריקני מחרים כלי שיט שהבריח כלי נשק איראניים, הערב/צילום מסך, צילום מסך

בחודש דצמבר האחרון תפסה ספינת קרב של חיל הים האמריקני "משלוח משמעותי" של חלקי טילים איראניים שהיו מיועדים למורדים החות'ים בתימן. גורמים אמריקניים מסרו אז שמדובר בפעם הראשונה שבה נתפסים רכיבים בסדר גודל כזה בדרך לתימן. חלקי הטילים נתפסו על ידי צוותים של חיל הים ומשמר החופים של ארצות הברית, שפשטו על גבי ספינה קטנה בדרום הים הערבי שבאוקיינוס ההודי.

גורמים רשמיים אמרו שהתקרית מדגימה את התמשכות הברחות הנשק הבלתי חוקיות לידי המורדים החות'ים. בנוסף אמרו כי הברחות אלה מהוות הפרה של החלטות מועצות הביטחון של האו"ם.

ארצות הברית האשימה מזה זמן רב את איראן בהברחת אמצעי לחימה מתוחכמים לידי הכוחות המורדים הנלחמים בממשלת תימן, בניגוד לחוק, אך עד כה הצליחה לתפוס רק כלי נשק פחות מתוחכמים. החות'ים, הנתמכים על ידי איראן, השתלטו בשנת 2015 על הבירה צנעא והדיחו את הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית.

עוד בוואלה!

דיווח: ארה"ב תפסה משלוח ימי של חלקי טילים איראניים בדרכם לתימן

לכתבה המלאה
טילים וכלי טיס של המורדים החות'ים, תימן, 17 בספטמבר 2019. רויטרס
טילים וכלי טיס של המורדים החות'ים בתימן/רויטרס

מאז, הקואליציה הסעודית התערבה בתימן והמורדים השיעים איבדו את מרבית אחיזתם ברצועת החוף של המדינה, אולם הם עדיין שולטים על חודיידה, הנמל הגדול ביותר של תימן לחופי הים האדום המשמש בסיס המבצעים של חיל הים של המורדים.

האירועים מצוינים כחודש אחרי שאיראן וארצות הברית היו קרובות למלחמה כוללת, בעקבות חיסול הגנרל קאסם סולימאני בבגדאד ומתקפת הטילים האיראנית על עיראק ימים לאחר מכן. המתיחות בין שתי האויבות המרות, שיחסיהן נותקו אחרי הפלת משטר השאה ב-1979, גאתה בקביעות מאז שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרש מהסכם הגרעין ב-2018. טהראן מסרבת לשוב לשולחן המשא ומתן עד להסרת הסנקציות שהוסרו מאז. בעוד שטראמפ רוצה שההסכם החדש יכלול מגבלות על תכנית הטילים שלה ועל פעילותה במזרח התיכון.

(עדכון ראשון 20:46)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully