וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: 109 חיילים סובלים מפגיעות מוחיות עקב מתקפת הטילים בעיראק

11.2.2020 / 6:06

כחודש לאחר השיגור מאיראן לעבר בסיסים של צבא ארה"ב באזור בגדאד, משרד ההגנה הודיע כי מניין הנפגעים עלה ליותר ממאה. 76 חיילים שאובחנו שבו לבסיסיהם, בעוד 26 נוספים מטופלים בגרמניה ובארה"ב ושבעה נוספים מועברים לאבחנה. בכירים הזהירו כי המספר עשוי לעלות

עריכה: שאול אדם

מספר החיילים האמריקנים שאובחנו כלוקים בפגיעות מוחיות טראומטיות בעקבות מתקפת הטילים האיראנית על בסיסי הצבא בעיראק עלה ליותר ממאה - כך הודיע הלילה (שלישי) הפנטגון. מההודעה עולה כי יותר משרתים סובלים מהשלכות המתקפה שאירעה בתחילת החודש שעבר בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס האיראני, קאסם סולימאני.

בהצהרה הלילה, דוברת הפנטגון אליסה פארה הודתה למומחים הרפואיים על הענקת הסיוע "שאפשר לקרוב ל-70% מבין המאובחנים לשוב לתפקידם". עוד הוסיפה כי "עלינו להמשיך לטפל בבריאות פיזית ונפשית ביחד".

חיילים אמריקאים בבסיס האוויר האמריקני עין אל-אסד, עירק כמה ימים לאחר שהופגז במטח טילים איראניים   13 בינואר 2020. AP
חיילים אמריקנים בהריסות בבסיס אל-אסד בעיראק, בחודש שעבר/AP

הפנטגון ציין כי 109 חיילים טופלו עקב פגיעות מוחיות טראומטיות קלות, עלייה משמעותית מהדיווח על 64 נפגעים לפני כשבוע. מספר המאובחנים עלה בהדרגה מאז העביר הפנטגון לראשונה פרטים על אודות נפגעים במתקפה ב-8 בינואר. בכירים אף הזהירו כי המספר עשוי להמשיך להשתנות.

76 חיילים שבו לבסיסיהם, בעוד 26 נוספים מטופלים בגרמניה ובארצות הברית ועוד שבעה עושים את דרכם מעיראק לגרמניה לטובת הערכה וטיפול רפואי.

לפני שבוע הודיע שר ההגנה מארק אספר כי משרדו בוחן דרכים למניעת פגיעות מוחיות בשדה הקרב כדי לשפר את האבחנה והטיפול. מפקד צבא ארצות הברית גנרל מארק מילי אמר כי הצבא נמצא בשלבים ראשונים של אבחון וטיפול עבור החיילים.

טראמפ זלזל

בכירים בפנטגון אומרים שוב ושוב כי לא היה ניסיון להפחית או להסתיר את המידע על הפציעות של החיילים. עם זאת, העדכונים אחרי המתקפה של טהראן חידשו את השאלות לגבי המדיניות של ארצות הברית ביחס לדיווחים פנימיים על פציעות ראש, ואם הן מקבלות את אותו הפרסום או החשיבות כמו פציעות גפיים או מוות.

הסנאטורית הרפובליקנית ג'וני ארנסט אמרה כי יש צורך בתשובות נוספות. "אני קוראת לפנטגון להבטיח את ביטחונם ושלומם של חיילינו המוצבים בעולם, שייתכן שנפצעו בעיראק", כתבה בטוויטר.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפחית בחשיבותן של הפציעות בחודש שעבר, כשאמר ש"שמעתי שיש להם כאבי ראש וכמה דברים אחרים". דבריו זכו לביקורת מצד חברי קונגרס ויוצאי צבא. מאז שנת 2000, כ-408 אלף חיילים אובחנו כמי שסובלים מפגיעות טראומטיות במוחם וארגונים שונים מנסים במשך שנים להעלות את המודעות לגבי החומרה שבפציעות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully