וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 34 חיילים אובחנו בפגיעות מוחיות עקב מתקפת הטילים האיראנית

שלושה שבועות לאחר השיגורים לשעבר שני בסיסי צבא ארה"ב בעיראק, הפנטגון הודיע כי 16 נפגעים עדיין מטופלים ו-17 נוספים שבו לתפקידם. טראמפ, שהכריז תחילה כי אין נפגעים, הפחית מחומרתן של פציעות החיילים וטען: "שמעתי שיש להם כאבי ראש"

רויטרס

34 חיילים אמריקנים אובחנו כסובלים מזעזוע מוח או מפגיעת מוחית בעקבות טראומה ממתקפת הטילים האיראנית על בסיסי צבא ארצות הברית בעיראק - כך הודיע היום (שישי) הפנטגון. דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן, אמר כי שמונה מהנפגעים שפונו לקבלת טיפול רפואי בגרמניה הועברו לארצות הברית, ותשעה נשארו להמשך השגחה. 17 מהחיילים שנפגעו שבו לבסיסיהם.

גורמים בפנטגון אמרו כי לא היה ניסיון למזער או לעכב מידע על הפציעות, אולם הטיפול בנפגעים עורר שאלות על מדיניות ארצות הברית בנושא התמודדות עם פגיעות מוחיות. בעוד שהצבא האמריקני מחויב לדווח באופן מיידי על תקריות מסכנות חיים, אין דרישה לעשות כך במקרים של פגיעות מוחיות שעשוי לקחת זמן עד לאבחונן.

חיילים מצבא ארה"ב בבסיס אל-אסד בעיראק שנפגע במתקפת הטילים האיראנית, 13 בינואר 2020. רויטרס
חיילים אמריקניים ברקע ההריסות בבסיס בעיראק/רויטרס

לאחר שהתקיפה שאירעה ב-8 בינואר, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הצהיר כי לא היו נפגעים אמריקנים. כשנשאל מאוחר יותר לגבי דיווחים על פגיעות מוחיות, טראמפ הפחית מחומרתן. "שמעתי שיש להם כאבי ראש וכמה דברים אחרים. אבל אני אומר, ואני יכול לדווח, שהם לא מאוד חמורות", אמר. הופמן הבהיר כעת כי הנשיא "רצה לוודא שאנחנו מספקים את המספרים המדויקים ביותר".

מייקל קפלן, יו"ר מועצת הטיפול בפגיעות מוחיות טראומטיות במדינת ניו יורק תיאר כי הוא "המום מההצהרה הבורה" של הנשיא טראמפ. "ההשוואה בין פגיעות מוחיות טראומטיות לכאב ראש פשוט היא מעליבה וחסרת כבוד לאלפי אנשי צבא שסובלים מפגיעות משמעותיות בעקבות העימות בעיראק ובאפגניסטן".

הפגיעות, הידועות בשם TBI, הן פציעות "משנות חיים", הסביר קפלן. לדבריו, "ההשלכות הפיזיות, קוגניטיביות, רגשיות והתנהגותיות משפיעות על כל היבט בחיי היום יום".

עוד בוואלה!

חיסול סולימאני

לכתבה המלאה
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעצרת בוושינגטון. 24 בינואר 2020. AP
תגובה מעוררת מחלוקת. טראמפ/AP

בשבוע שעבר הודיע צבא ארצות הברית כי שמונה חיילים נפצעו במתקפת הטילים האיראנית על הבסיסים בעיראק. דובר פיקוד המרכז, קפטן ביל אורבן, אמר כי "בעת שאף אחד מהכוחות האמריקניים לא נהרגו במתקפה האיראנית על בסיס חיל האוויר אל-אסד, כמה טופלו בשל תסמינים של זעזוע מוח מהפיצוץ ועדיין נמצאים בהשגחה".

איראן שיגרה לפחות 15 הטילים לעבר בסיסים בהם מוצבים חיילים אמריקנים בעיראק בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. גנרל אמיר עלי חאג'ידזה, מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה האחראי על ארסנל הטילים, אמר כי טהראן לא ניסתה להרוג חיילים במתקפתה, אלא לגרום נזק ל"מכונת המלחמה" של וושינגטון. עם זאת, הוא טען ללא ביסוס כי "עשרות נהרגו ונפצעו" וכי ארצות הברית הסתירה זאת כשהעבירה את הנפגעים לבתי חולים במדינות באזור, כולל לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully