וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ שחזר את רגעי החיסול של סולימאני: "תשע, שמונה - בום"

בשיחה עם תורמים רפובליקנים, שהקלטתה הגיעה ל-CNN, תיאר נשיא ארה"ב את הדקות המותחות של המבצע. "הם בכלי רכב משוריין. אדוני, יש להם בערך דקה אחת לחיות", עדכנו בצבא את טראמפ בעודו יושב בחדר המצב

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תיאר את השתלשלות הדקות האחרונות שקדמו לחיסולו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סוליאמני באירוע סגור עם תורמים רפובליקנים. בהקטלת דבריו, שהגיעה לידי רשת CNN, נשמע טראמפ מתאר בסגנונו הדרמטי את האירועים שאחריהם הוא עקב מחדר המצב בבית הלבן.

הנשיא דיבר בארוחת ערב שהתקיימה אתמול באולם הנשפים באחוזתו מאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה. באירוע נאספו עשרה מיליון דולר עבור קמפיין הבחירות של טראמפ והמפלגה הרפובליקנית. כתבים לא הורשו להיות נוכחים בארוחת הערב, והבית הלבן לא הגיב לפרסום ההקלטה.

"הם ביחד, אדוני", ציטט טראמפ את דבריהם של אנשי הצבא. "אדוני, יש להם 12 דקות ו-11 שניות. שום רגש. 'שתי דקות ו-11 שניות לחיות, אדוני. הם במכונית, הם בכלי רכב משוריין. אדוני, יש להם בערך דקה אחת לחיות. 30 שניות. עשר, תשע, שמונה... ואז לפתע, בום. הם אינם, אדוני. נגמר'". "אמרתי, איפה הבחור הזה?", המשיך טראמפ. "זה היה הדבר האחרון ששמעתי ממנו".

האזינו לדבריו של טראמפ

זה היה התיאור המקיף ביותר שנתן עד כה טראמפ למתקפה, שהובילה את איראן לשגר טילים לעבר כוחות אמריקניים בעיראק כמה ימים לאחר מכן, וכמעט הובילה למלחמה בין שתי המדינות.
רשת CNN אמרה כי בהקלטה, טראמפ לא חזר על הטענה שהשמיעו הוא ובכירי ממשלו על כך שסולימאני היה איום "מידי" לכוחות האמריקניים באזור.

הנשיא אמר כי סולימאני "אמר דברים רעים על המדינה שלנו" לפני חיסולו, ובעקבות זאת הוא אישר את הפעולה. "כמה עוד היינו צריכים להקשיב לחרא הזה?", שאל טראמפ באירוע. "כמה אנחנו הולכים להקשיב?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully