וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: ליורשו של סולימאני מצפה גורל דומה אם ימשיך בדרכו

23.1.2020 / 18:53

השליח המיוחד של הממשל לענייני איראן שלח מסר מאיים לאסמאעיל קאני, מפקד כוח קודס החדש שהבטיח לא לסטות ממסלולו של קודמו. "טראמפ הבהיר שכל פגיעה באמריקנים או באינטרסים אמריקניים תיענה בתגובה מוחצת". טהראן: "טרור ממשלתי"

צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

השליח המיוחד של ארצות הברית לענייני איראן, בריאן הוק, הזהיר כי ליורשו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני מצפה גורל דומה לשלו, "אם ימשיך בדרך של הרג אמריקנים". אחרי החיסול של הגנרל הבכיר בתחילת החודש, מונה סגנו אסמאעיל קאני ליורשו. האחרון הבטיח להמשיך במסלול של חברו, שפיקד על פעילות משמרות המהפכה מעבר לגבולות איראן, וכי המטרה שלו היא לסלק את הכוחות האמריקניים מהאזור, בהתאם למדיניות המוצהרת ארוכת השנים של איראן.

בריאיון לעיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט מפורום דאבוס, אמר הוק כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבהיר זה מכבר כי "כל פגיעה באמריקנים או באינטרסים אמריקניים תיענה בתגובה מוחצת". לדבריו, "זה לא איום חדש, הנשיא תמיד אמר שהוא יגיב בתקיפות כדי להגן על האינטרסים האמריקניים. אני חושב שהמשטר האיראני מבין עכשיו שהוא לא יכול לתקוף את אמריקה ולהתחמק מזה".

דובר משרד החוץ בטהראן, עבאס מוסאווי, אמר כי דבריו של הוק הם סימן ל"טרוריזם הממוקד והממשלתי של אמריקה".

איסמעיל קאני, המפקד החדש של כוח קודס במשמרות המהפכה, 3 בינואר 2020. רויטרס
היה סגנו של סולימאני. אסמאעיל קאני/רויטרס

ארצות הברית האשימה את סולימאני באחריות להריגתם ולפציעתם של אלפי חיילים אמריקנים באזור, והוא חוסל בהוראת טראמפ אחרי הסלמה שהתרחשה על אדמת עיראק.

זו החלה בדצמבר עם מתקפת רקטות שבה נהרג אזרח אמריקני והמשיכה עם תקיפה אווירית של ארצות הברית נגד המיליציה גדודי חיזבאללה, שהואשמה באחריות לשיגורים. חיסול סולימאני הגיע אחרי שתומכי המיליציות השיעיות בעיראק הסתערו על מתחם השגרירות האמריקנית בבגדאד. בתגובה, שיגרה איראן טילים על מטרות אמריקניות בעיראק כמה ימים לאחר מכן, אך לא היו הרוגים משורות הכוחות האמריקניים.

במקביל, מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה, גנרל אמיר עלי חאג'יזאדה, אמר היום כי מארבעה בסיסים אמריקניים יצאו כלי טיס ומל"טים שהיו מעורבים בחיסול של סולימאני - שניים מהם בעיראק ואחד מהם בכווית. "רוב המל"טים יצאו מכווית", אמר לטלוויזיה הרשמית, אולם הוא לא ציין אם המל"ט ששיגר את הטילים לעבר השיירה של סולימאני היה אחד מאלו שהמריאו מכווית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully