וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע וחצי אחרי: ארה"ב הודיעה כי 11 חיילים נפצעו במתקפת הטילים בעיראק

17.1.2020 / 5:16

למרות שלאחר השיגורים מאיראן לעבר שני הבסיסים מסרו בצבא האמריקני כי לא היו נפגעים בקרב הכוחות, דובר פיקוד המרכז אמר כעת כי יש פצועים שמטופלים בשל תסמינים של זעזוע מוח. "אף אחד לא נהרג במתקפה על בסיס אל-אסד, אך כמה עדיין נמצאים בהשגחה"

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

11 חיילים אמריקנים נפצעו במתקפת הטילים האיראנית על בסיסים בעיראק ב-8 בינואר - כך מסר הלילה (שישי) צבא ארצות הברית. זאת, לאחר שזמן קצר אחרי המתקפה הודיע כי איש מהכוחות האמריקניים לא נפגע. דובר פיקוד המרכז, קפטן ביל אורבן, אמר כי "בעת שאף אחד מהכוחות האמריקניים לא נהרגו במתקפה האיראנית על בסיס חיל האוויר אל-אסד, כמה טופלו בשל תסמינים של זעזוע מוח מהפיצוץ ועדיין נמצאים בהשגחה".

איראן שיגרה לפחות 15 הטילים לעבר בסיסים בהם מוצבים חיילים אמריקנים בעיראק בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. גנרל אמיר עלי חאג'ידזה, מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה האחראי על ארסנל הטילים, אמר כי טהראן לא ניסתה להרוג חיילים במתקפתה, אלא לגרום נזק ל"מכונת המלחמה" של וושינגטון. עם זאת, הוא טען ללא ביסוס כי "עשרות נהרגו ונפצעו" וכי ארצות הברית הסתירה זאת כשהעבירה את הנפגעים לבתי חולים במדינות באזור, כולל לישראל.

חיילים מצבא ארה"ב בבסיס אל-אסד בעיראק שנפגע במתקפת הטילים האיראנית, 13 בינואר 2020. רויטרס
11 סובלים מזעזוע מוח. חיילים אמריקנים בבסיס אל-אסד/רויטרס

מנגד, לאחר המתקפה אמרו גורמים אמריקניים ועיראקיים כי לא היו נפגעים במתקפה. היעדר האבידות, הובילו את ממשל טראמפ להימנע מתגובה נוספת ובכך לעצור את ההסלמה, לפחות לעת עתה. הנשיא דונלד טראמפ הכריז אז כי "אני שמח להודיע כי אף אמריקני לא נפגע בתקיפה האיראנית הלילה. אין לנו פצועים, כל החיילים שלנו בטוחים, ונגרם נזק מינימלי בלבד".

עוד בוואלה!

למרות הקריאות לנסיגה, צבא ארה"ב חידש את פעילותו בעיראק

לכתבה המלאה
הריסות אחת מהרקטות האיראניות שנפלו במהלך השיגור לעבר בסיסים המארחים כוחות אמריקניים בעיראק. 10 בינואר 2020.. רויטרס
שרידי רקטות בבסיס אל-אסד/רויטרס

בעקבות המתקפה, בשבוע שעבר ארצות הברית הטילה סנקציות על שמונה בכירים איראנים, בהם יו"ר המועצה העליונה לביטחון לאומי עלי שמחאני ומפקד מיליציית הבאסיג'. בנוסף לכך, יופסק סיוע בסך מיליוני דולרים ליצרניות המתכת הגדולות באיראן.

שר האוצר סטיבן מנוצ'ין אמר כי הסנקציות יוטלו על מקורבים למשטר האייתוללות המעורבים ב"ערעור" היציבות במזרח התיכון וכן במתקפת הטילים. שר החוץ מייק פומפאו הדגיש כי "הסנקציות האמריקנית פוגעות בלבה של מערכת הביטחון האיראנית". לדבריו, לוושינגטון היה מידע על תכנית איראנית לפגוע בשגרירויות אמריקניות. "אין ספק שלאיראן הייתה כוונה מלאה להרוג כוחות אמריקניים במתקפת טילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully