וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הקריאות לנסיגה, צבא ארה"ב חידש את פעילותו בעיראק

16.1.2020 / 16:01

גורמים אמריקניים אמרו כי חלק מהמבצעים הם בשיתוף הכוחות המקומיים, חרף דרישת ראש ממשלת עיראק להוצאות הכוחות האמריקניים לאחר חיסול סולימאני. לא ברור אם הממשלה בבגדאד מודעת לכך

עריכה: שאול אדם

צבא ארצות הברית המשיך את מבצעיו בעיראק נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), חלקם בשיתוף פעולה עם הכוחות המקומיים - כך אמרו הלילה (חמישי) גורמים אמריקניים. זאת למרות החלטת הפרלמנט בבגדאד לבקש מהממשלה להוציא את הכוחות האמריקניים במדינה, בעקבות החיסול של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני ובכיר במיליציות המקומיות על אדמת המדינה.

אחד הגורמים אמר כי המגעים לחידוש האימונים של הכוחות העיראקיים עדיין נמשכים, אולם זה יכול לקרות די מהר. אחד הגורמים, שדיברו בעילום שם משום שההחלטות טרם התקבלו באופן פומבי, אמרו כי לא ברור מי מעורב מטעמם של העיראקים בשיחות עם צבא ארצות הברית או אם ממשלת עיראק תומכת במהלך. על חידוש הפעילות פורסם לראשונה בניו יורק טיימס.

חיילים אמריקאים בבסיס האוויר האמריקני עין אל-אסד, עירק כמה ימים לאחר שהופגז במטח טילים איראניים   13 בינואר 2020. AP
חיילים אמריקאים בבסיס עין אל-אסד אחרי השיגורים האיראניים, שני/AP

ארצות הברית דוחה על הסף את הבקשה שהעביר לה ראש הממשלה של עיראק עאדל עבד אל-מהדי להוציא את כוחותיה, המונים כ-5,000 חיילים, מהמדינה. בכירים בוושינגטון, בהם הנשיא דונלד טראמפ, רואים בנוכחות האמריקנית כחיונית להמשך המאבק בדאעש ומניעת הגדלת השפעתה של איראן על בגדאד.

הנהגת עיראק זעמה על תקיפת המל"ט האמריקנית, שחיסלה את סולימאני ואת אבו מהדי אל-מוהנדס, סגן מפקד אל-חשד א-שעבי, ארגון הגג של המיליציות השיעיות הנתמכות על ידי איראן. היא ראתה בכך הפרה חמורה של ריבונותה. היא גם זעמה עם מתקפת הטילים האיראנית, שהגיעה בתגובה על החיסול ופגעה בבסיס עין אל-אסד ובסיס אחר, אולם לאור האזהרות שהתקבלו מבעוד מועד לא היו הרוגים או פצועים.

אחרי ההסלמה האחרונה בין איראן לבין ארצות הברית - שקרתה על אדמת עיראק והחלה עם הרג אזרח אמריקני ממתקפת רקטות בסוף דצמבר והמשיכה בתקיפות אוויריות אמריקניות והסתערות על השגרירות האמריקנית בבגדאד, יצאו לרחובות מתנגדי הממשלה והפגינו נגד ארצות הברית ונגד איראן גם יחד.

עוד בוואלה!

בזמן מתקפת הטילים מאיראן: חיילים אמריקנים התחבאו בבונקרים של סדאם

לכתבה המלאה
עשרות אלפים במסע הלוייתו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני בעיראק 4 בינואר 2020. רויטרס
בגדאד זעמה על החיסול. הלוויית סולימאני, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully