וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני על המתקפה נגד ארה"ב: מאות טילים היו מוכנים לשיגור

9.1.2020 / 20:39

מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה טען כי בטהראן לא רצו לפגוע באמריקנים, אך "עשרות" נהרגו והוסתרו בבתי חולים באזור, כולל בישראל. הוא הזהיר כי היה זה רק השלב הראשון בנקמה על סולימאני, למרות המסרים שהועברו מאיראן ולפיהם הסבב נגמר

עריכה: שאול אדם

גנרל איראני בכיר אמר היום (חמישי) כי טהראן לא ניסתה להרוג חיילים אמריקנים במתקפתה על הבסיסים האמריקניים בעיראק - אלא לגרום נזק ל"מכונת המלחמה" של וושינגטון. עם זאת, הוא טען ללא ביסוס כי "עשרות נהרגו ונפצעו" וכי ארצות הברית הסתירה זאת כשהעבירה את הנפגעים לבתי חולים במדינות באזור, כולל לישראל.

גנרל אמיר עלי חאג'ידזה, מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה האחראי על ארסנל הטילים, אמר כי המתקפה אתמול, שהייתה תגובה לחיסול מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, היא רק תחילת סדרת תקיפות באזור. זאת בניגוד לדבריו של שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף, שאמר כי המתקפה "סיימה" את הנקמה האיראנית.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עם בכירי משמרות המהפכה והצבא בטקס לזכרו של קאסם סולימאני בטהראן, 9 בינואר 2020. רויטרס
חמינאי מברך את ראשי משמרות המהפכה והצבא בטקס בטהראן, היום/רויטרס

לטענתו של הגנרל הבכיר, "הנקמה ההולמת" לחיסול, שהיה המהלך הדרמטי ביותר של ארצות הברית במזרח התיכון מאז הפלישה בעירא ב-2003, תהיה גירוש הכוחות האמריקניים מהמזרח התיכון. הוא אמר עוד כי מאות טילים היו מוכנים לשיגור, במקרה של תגובה אמריקנית, וכי איראן ניהלה במקביל "מתקפות סייבר כדי לנטל את מערכות ה-GPS" של כלי הטיס האמריקניים.

לפי גורמים אמריקניים ועיראקיים, לא היו נפגעים במתקפה שכללה שיגור של לפחות 15 טילים לעבר שני יעדים בעיראק. היעדר האבדות, הובילו את ממשל טראמפ להימנע מתגובה נוספת ובכך לעצור את ההסלמה, לפחות לעת עתה.

עוד בוואלה!

כמה שעות להתכונן: המידע שעזר לארה"ב לספוג את המתקפה של איראן

לכתבה המלאה
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ במהלך הצהרתו בבית הלבן 8 בינואר 2019. רויטרס
הממשל נמנע מתגובה נוספת. טראמפ/רויטרס

"אני שמח להודיע כי אף אמריקני לא נפגע בתקיפה האיראנית הלילה", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן, אתמול. "אין לנו פצועים, כל החיילים שלנו בטוחים, ונגרם נזק מינימלי בלבד". הוא הוסיף כי "הימים שבהם מדינות התעלמו מהתנהגותה נגמרו" וכי "איראן נסוגה".

החיסול של סולימאני הביא את שתי המדינות קרוב לעימות צבאי, ובקהילה הבינלאומית קראו לצדדים להימנע מהסלמה. "לא נירתע מול אמריקה", אמר נשיא איראן חסן רוחאני. "אמריקה צריכה לדעת שאם היא ביצעה פשע, היא תקבל תגובה מוחצת".

(עדכון ראשון: 17:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully