וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המצב במזה"ת: טראמפ ונתניהו שוחחו על "עניינים אזוריים דחופים"

9.1.2020 / 2:13

מהבית הלבן נמסר כי השניים דנו ב"סוגיות קריטיות, בילטראליות ואזוריות", אך לא פירטו מעבר לכך. שיחת השניים מגיעה כשברקע מתקפת הטילים האיראנית על בסיסים אמריקניים, וכן איומי טהראן על בנות בריתה של ארה"ב - בהן ישראל

עריכה: שאול אדם

(בווידאו: איראן חושפת את ההכנות למתקפת הירי על הבסיסים האמריקניים בעיראק)

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על "סוגיות קריטיות, בילטראליות ואזוריות" - כך נמסר הלילה (חמישי) מהבית הלבן.

השיחה נערכה כשברקע עלייה במתיחות האזורית, עם ירי הקטיושות האיראני אתמול על ה"אזור הירוק" בבגדאד - המתחם הבינלאומי המבוצר בו ממוקמת שגרירות ארצות הברית, וכן לאור שיגור טילים נוסף מצד איראן בליל רביעי, לעבר בסיסים בעיראק בהם מוצבים כוחות אמריקניים. בשתי התקיפות לא היו נפגעים, ונגרם נזק מינימלי בלבד.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו רגע לפני פגישתם בבית הלבן 25 במרץ 2019. רויטרס
"דנו בסוגיות אזוריות", טראמפ ונתניהו בפגישתם בבית הלבן, מרץ 2019/רויטרס

אתמול בבוקר הגיב נתניהו לאיומים שהשמיעה איראן כי היא מתכוונת לפגוע במדינת ישראל, זאת לאור חיסול מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, והזהיר כי "מי שיתקוף אותנו יזכה לתגובה מוחצת וכואבת ביותר". עוד אמר כי "עוצמתנו מתבטאת בהרבה דרכים: כלכלית, צבאית, מודיעינית, סייבר, טכנולוגית".

לדבריו, "אנו נותנים את מלוא הכבוד לנשיא טראמפ על פעולתו לחיסול מי שאחראי על הטרור במזרח התיכון ובעולם. מדובר באדריכל הטרור שהיה אחראי על רצח של חפים מפשע והוציא לפועל את הקמפיין הרצחני של איראן במזרח התיכון ובעולם. רבים מהמנהיגים בעולם מודים לטראמפ על החיסול הזה. ישראל עומדת באופן מלא לצד ארצות הברית".

עוד בוואלה!

עיראק: שתי רקטות נפלו במתחם השגריריות בבגדאד

לכתבה המלאה
תמונות לווין חושפות את הנזק לבסיסים האמרקניים בעירק כתוצאה מהתקיפה האירנית 8 בינואר 2019. רויטרס
תמונות לוויין חושפות את הנזק לבסיסים האמריקנים בעיראק כתוצאה מהתקיפה האיראנית, אמש/רויטרס

לאחר מתקפת הטילים על בסיסים אמריקניים בעיראק, אמרו במשמרות המהפכה כי הם מצפים מארצות הברית להסיג את כוחותיה באזור, וכי הם לא יהססו לתקוף בסיסים אמריקניים במדינות נוספות. הארגון, שהוכנס לרשימת הטרור של ארצות הברית אשתקד, הזהיר את בעלות בריתה באזור, ואיימו כי יתקפו מדינות שיסייעו לאמריקנים להוציא לפועל תקיפות נגד איראן.

"גם ישראל היא חלק מהשלטון האמריקני שחיסל את סולימאני", אמר הכוח הצבאי האיראני. בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" ציטטו מקורות במשטר האיראני שאמרו כי "חיזבאללה יפגע בישראל אם ארצות הברית תגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully