וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על איומי איראן לפגוע בישראל: מי שיתקוף אותנו יזכה למכה מוחצת

8.1.2020 / 11:05

ראש הממשלה הגיב לאיומי טהראן בעקבות חיסול קאסם סולימאני והזהיר מתגובה "כואבת ביותר ועוצמתית" בכל מקרה של תקיפה נגד ישראל. "אנחנו עומדים בנחישות ובעוצמה", הוסיף נתניהו. משמרות המהפכה איימו כי יתקפו מדינות שיסייעו לאמריקנים להוציא לפועל תקיפות נגד איראן

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (רביעי) לאיומי איראן לפגוע בישראל, והזהיר כי "מי שיתקוף אותנו יזכה לתגובה מוחצת וכואבת ביותר". נתניהו אמר את הדברים בכנס בירושלים, לכבוד הצהרת מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בדבר חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון.

"אנחנו עומדים בנחישות ובעוצמה, מי שינסה לתקוף אותנו יספוג מכה מוחצת ביותר. עוצמתנו מתבטאת בהרבה דרכים: כלכלית, צבאית, מודיעינית, סייבר, טכנולוגית", אמר נתניהו, "אנו נותנים את מלוא הכבוד לנשיא טראמפ על פעולתו לחיסול מי שאחראי על הטרור במזרח התיכון ובעולם. מדובר באדריכל הטרור שהיה אחראי על רצח של חפים מפשע והוציא לפועל את הקמפיין הרצחני של איראן במזרח התיכון ובעולם. רבים מהמנהיגים בעולם מודים לטראמפ על החיסול הזה. ישראל עומדת באופן מלא לצד ארצות הברית".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס הצהרת מזכיר המדינה האמריקני פומפאו בדבר חוקיות ההתיישבות ביהודה ושומרון, במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים, 8 בינואר 2020. יהונתן ולצר, TPS
נתניהו במרכז מורשת מנחם בגין, היום/TPS, יהונתן ולצר

במשמרות המהפכה אמרו הבוקר, לאחר מתקפת הטילים על בסיסים אמריקניים בעיראק, כי הם מצפים מארצות הברית להסיג את כוחותיה באזור, וכי הם לא יהססו לתקוף בסיסים אמריקניים במדינות נוספות. הארגון,שהוכנס לרשימת הטרור של ארצות הברית אשתקד, הזהיר את בעלות בריתה של ארצות הברית באזור, ואיימו כי יתקפו מדינות שיסייעו לאמריקנים להוציא לפועל תקיפות נגד איראן.

בהודעת משמרות המהפכה נאמר כי "גם ישראל היא חלק מהשלטון האמריקני שחיסל את סולימאני". בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" ציטטו מקורות במשטר האיראני שאמרו כי "חיזבאללה יפגע בישראל אם ארצות הברית תגיב".

זמן קצר לאחר החיסול של סולימאני צה"ל נקט משנה זהירות ובפיקוד הצפון הוחלט להעלות את רמת הדריכות והכוננות לאורך גבול הצפון מחשש לתגובה מהזירה הסורית או הלבנונית. ביום ראשון החל לרדת המתח לאורך הגבול לאחר שגורמי מודיעין בישראל העריכו כי האיראנים לא ימהרו לנקום באזור ויבחרו במטרות אמריקניות באמצעות שליחים עליהן לא בהכרח ייקחו אחריות. עוד העריכו גורמי המודיעין כי ישראל לא בקצה המטרות שלהן לתגובה בשלב הזה, כדי לא להצית עימות גלוי עם ישראל אלא להשאיר אותו מתחת לסף הרעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully