וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה שנייה בשבוע: משרד האנרגיה יגביל את הפקת הגז מלוויתן

13.2.2020 / 18:24

בעקבות תקלה שהתגלתה בצנרת לבארות לוויתן, הודיע משרד האנרגיה לחברת נובל אנרג'י כי עד שלא יושלם תחקיר האירוע, לא תתאפשר הפקת גז מלאה מבארות לוויתן והיא תוגבל לכ-60% בלבד. מדובר בתקלה השנייה השבוע, לאחר הפסקת חשמל שהשביתה את הזרמת הגז לישראל

עריכה: אסף דרורי

בעקבות תקלה שהתגלתה בצנרת לבארות לוויתן, הודיע היום (חמישי) משרד האנרגיה לחברת נובל אנרג'י כי עד שלא יושלם תחקיר האירוע ויאושרו הבדיקות הנדרשות, לא תתאפשר הפקה מלאה מבארות לוויתן וזו תוגבל לכ-60% בלבד. מדובר בתקלה השנייה שמתרחשת באסדת לוויתן השבוע, לאחר שביום שלישי בבוקר אירעה תקלה באסדה שהשביתה באופן זמני את הזרמת הגז הטבעי ממנה.

התקלה הנוכחית התגלתה בתקופת ההרצה בפרויקט הפקת הגז הטבעי באסדת לוויתן, במקטעי צנרת ההזרמה המצויים בסמיכות לקידוחי ההפקה בבאר המאגר - (ג'מפרים), בהם התגלה רטט שאינו תקין. הרטט זוהה על ידי רובוט תת-ימי שהורד למעמקי הים. על מנת לצמצם ולמזער את הרעידות, הופחתו כמויות הגז הטבעי המופקות מהבארות בכ-40% מהתפוקה המרבית. הכמות תוגדל רק באישור משרד האנרגיה לאחר ביצוע הבדיקות הנדרשות.

המשרד הודיע כי הוא בוחן יחד עם יועצים חיצוניים ועם חברת נובל את התקלה. עוד מסרו במשרד האנרגיה כי המשך הפעולות באסדה ייקבע על סמך בדיקות הנדסיות קפדניות שמתבצעות בימים אלה.

אסדת לוויתן. אלבטרוס, אתר רשמי
אסדת לוויתן/אתר רשמי, אלבטרוס

במשרד ההגנה הבהירו כי לאורך כל התקופה לא הייתה דליפת חומרים כלשהם למי הים ולא נגרם לאסדה או למתקנים הנדסיים הקשורים לה כל נזק. בנוסף לכך, ציינו כי אין קשר בין תקלת התקשורת שאירעה בבוקר יום שלישי, לעניין זה.

בתקלה הקודמת, שאירעה לפני יומיים, לא היה ברור בתחילה אם מדובר בהפסקת חשמל או בנפילת תקשורת באסדה. חברת נובל אנרג'י דיווחה על הפסקת חשמל שהשביתה את הפקת הגז ואספקתו לישראל, בניגוד לכך, בשעות הערב נמסר ממשרד האנרגיה כי "התקלה נבעה מנפילת תקשורת בין האסדה והקידוחים".

במשרד הרגיעו כי "אין כל קשר לצנרת ההולכה" והסבירו כי "נפילת התקשורת בין הבאר לבין האסדה מפעילה נוהל אשר מרוקן, באופן מיידי, את האסדה מגז טבעי. על מנת למנוע נישוב גז לאוויר מופעל באסדה לפיד אשר שורף את הגז הטבעי ומונע פלטת מזהמים".

עוד בוואלה!

שינוי הגרסאות וטענות התושבים: התקלה המסתורית שהשביתה את אסדת הגז

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הלהבה מלפיד האסדה, כפי שצולמה מזכרון יעקב, השבוע/מערכת וואלה, צילום מסך

תושבים בג'סר א-זרקא, זיכרון יעקב וחוף הכרמל היו מי שהבחינו בבוקר התקלה הקודמת באש עצומה הבוערת מקצה הלפיד על האסדה. תושבים באזור מתעקשים כי בתחילת האירוע נשמע פיצוץ. עם זאת, שותפות לוויתן, בהן נובל אנרג'י, מכחישות כל פיצוץ כזה. במשרד להגנת הסביבה צפויים לקבל דוח משותפות האסדה בתוך 14 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully