וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדאד נצבעה לבן: שלג ראשון בבירת עיראק אחרי יותר מעשור

11.2.2020 / 11:51

תושבי בירת עיראק, שבחודשים האחרונים חוותה הפגנות אלימות וחיסול דרמטי, זכו לרגע נדיר של נחת שכמוהו לא ראו מאז 2008. "זה היה רגע יפה, עכשיו החיים חוזרים לשגרה", אמרה אחת המפגינות בכיכר תחריר

צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

תושבי בגדאד התעוררו היום (שלישי) למחזה שלא נצפה זה יותר מעשור - שלג בעיר. זה היה רגע נדיר של נחת עבור התושבים, שעשו תמונות סלפי, והילדים שיחקו בפארקים כשהם משליכים כדורי שלג, לפני שהשלג נמס והפך לבוץ.

עיראק עוברת חודשים של הפגנות סוערות, שבהן נהרגו יותר כ-500 בני אדם, ועל אדמתה חוסל הגנרל האיראני קאסם סולימאני. בתגובה, שיגרה טהראן טילים לעבר כוחות אמריקניים במדינה, ושתי המדינות היו קרובות למלחמה כוללת.

תנועת המחאה נגד הממשל, המתרכזת בבגדאד וריכוזי השיעים בדרום המדינה, נכנסה לשלב קריטי לאחר שאיש הדת השיעי מוקתדא א-סאדר, שבתחילה תמך במפגינים, תומך עתה בממשלה החדשה שהוקמה חרף התנגדות המפגינים.

שלג בבגדאד לראשונה אחרי 12 שנה, 11 בפברואר 2020. רויטרס
בשעות הצהריים, השלג כבר נמס. פתיתים בבגדאד, היום/רויטרס

כיכר תחריר שבמרכז בגדאד, שהפכה לבסיס תנועת המחאה, המפגינים לקחו הפסקה כדי להתבונן בשלג וניקו את הפתיתים מאוהליהם.

"תודה לאל שזה ירד הבוקר", אמר איימן אחמד, אחד המפגינים. "האווירה נהדרת, האנשים שמחים מאוד כי זו הפעם הראשונה (שלהם) שבה יורד שלג בעיראק. בעוד שבצפון המדינה מראות הפסגות המושלגות הם שגורים, הפעם האחרונה שבה בירת עיראק ראתה שלג הייתה ב-2008.

עוד בוואלה!

ראש ממשלה חדש בעיראק אחרי 4 חודשי מחאה; המפגינים מתנגדים

לכתבה המלאה

בצהריי היום, השלג כבר נמס ברוב חלקי העיר.

"זה היה רגע יפה", אמרה מרים, מפגינה נוספת, שנתנה רק את שמה הפרטי, מחשש לחייה, בדומה לרוב המפגינים נגד הממשלה ."עכשיו החיים חוזרים לשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully