וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים בעיראק: רקטות פגעו במבנה השגרירות האמריקנית בבגדאד

לדברי גורם ביטחוני, חמש רקטות נורו ושלוש מהן פגעו בבניין השגרירות. לפחות אדם אחד נפצע במתקפה. ראש ממשלת עיראק גינה את המתקפה: "יהפכו את המדינה לשדה קרב". בשבוע שעבר נורו שלוש רקטות קטיושה לעבר "האזור הירוק" בבירה בו שוכנים מבני שגרירויות זרות

רויטרס

(בווידאו: אלפים מפגינים בעיראק נגד נוכחות צבא ארצות הברית)

חמש רקטות שוגרו היום (ראשון) לעבר שגרירות ארצות הברית בבגדאד שבעיראק, שלושה מהן פגעו ישירות במבנה - כך נמסר מגורם ביטחוני. על פי הגורם, לפחות אדם אחד נפצע במתקפה.

ראש ממשלת עיראק עאדיל עבד אל-מהדי גינה את המתקפה. בהודעה מטעם לשכתו נמסר כי מעשים מסוג זה עשויים "להפוך את עיראק לשדה קרב".

בשבוע שעבר נורו שלוש רקטות קטיושה לעבר "האזור הירוק" בבגדאד, בו שוכנים מבני ממשלה ושגרירויות זרות. שלוש הרקטות שוגרו ממחוז זפרנייה הסמוך לבגדאד, לדברי הגורמים במשטרה העיראקית. לדבריהם, שתי רקטות נחתו בסמוך לשגרירות ארצות הברית שבתוך המתחם.

לאחר הפריצה לשגרירות: ארה"ב תגברה כוחותיה
בעיראק,מסוקי קרב ביצעו תצוגת תכלית. רויטרס
מסוקי צבא אמריקניים מעל לעיר בגדאד (צילום: רויטרס)/רויטרס

הירי מגיע כשברקע הודעת הפנטגון בסוף השבוע, על אבחונם של 34 חיילים אמריקנים בזעזוע מוח או מפגיעת מוחית, בעקבות טראומה ממתקפת הטילים האיראנית על בסיסי צבא ארצות הברית בעיראק. דובר הפנטגון, ג'ונתן הופמן, אמר כי שמונה מהנפגעים שפונו לקבלת טיפול רפואי בגרמניה הועברו לארצות הברית, ותשעה נשארו להמשך השגחה. 17 מהחיילים שנפגעו שבו לבסיסיהם.

בשבועות האחרונים שיגרה איראן לפחות 20 טילים לעבר בסיסים בהם מוצבים חיילים אמריקנים בעיראק, בתגובה לחיסולו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני. גנרל אמיר עלי חאג'ידזה, מפקד חיל האוויר במשמרות המהפכה האחראי על ארסנל הטילים, אמר כי טהראן לא ניסתה להרוג חיילים במתקפתה, אלא לגרום נזק ל"מכונת המלחמה" של וושינגטון. עם זאת, הוא טען ללא ביסוס כי "עשרות נהרגו ונפצעו" וכי ארצות הברית הסתירה זאת כשהעבירה את הנפגעים לבתי חולים במדינות באזור, כולל לישראל.

במקביל, במהלך הלילה כוחות הביטחון במדינה ירו למוות במפגין בעיר הבירה במהלך עימותים עם מפגינים. המשטרה מסרה כי כמה חשודים הציתו אוהלי מחאה במסגרת התעוררות נוספת של המחאות הנערכות בעיראק זה כמה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully