וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוחנה נגד היועמ"ש: הפרקליטות - לא החצר הפרטית שלו, לקה בשיכרון כוח

7.2.2020 / 12:00

במכתב ששיגר להנהלת הפרקליטות בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה עו"ד דן אלדד תקף שר המשפטים את מנדלבליט על כך שהתנגד תחילה למינויו. הוא טען כי עמדתו של היועמ"ש חרגה ממתחם הסבירות: "היה מצופה שייתן את ברכת הדרך"

צילום: מתוך ראיון לתכנית "קלמן סגל" בכאן 11, עריכה: שאול אדם

שר המשפטים, אמיר אוחנה, פנה הבוקר (שישי) במכתב להנהלת הפרקליטות בנוגע למינוי ממלא מקום פרקליט המדינה, עו"ד דן אלדד. "היועץ הציב בפני אפשרות למנות פרקליט מסוים אחד בלבד, שהיא לשיטתו, ורק היא - מצויה בתחום הסבירות", כתב אוחנה. "מכיוון שעמדה זו של היועץ נראתה לי כשלעצמה חורגת ממתחם הסבירות (הייתכן שמבין מאות רבות של פרקליטים טובים ומנוסים יש רק אחד - מוכשר ומוצלח ככל שיהיה - היכול למלא את המשימה?) התעקשתי לקיים הליך סדור של ראיונות עם מועמדים נוספים".

לדברי אוחנה, "הקווים המנחים בהם רצה לעמוד היה למנות מועמד מתוך הפרקליטות (אף שהחוק מאפשר למנות כל עובד מדינה), שיהיה בעל ניסיון של לפחות 20 שנה, ובעל ניסיון רב בתחום הפלילי".

שר המשפטים אמיר אוחנה וטקס הפרידה משי ניצן, בסיס יהודאי מג"ב ירושלים, 18 בדצמבר 2019. שלומי גבאי
"לוקים בשיכרון כוח". אוחנה/שלומי גבאי

אוחנה הבהיר כי לאחר הראיונות ולאחר שלא הצליח למנות לתפקיד את עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג, הניח בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כמה שמות - ובראשם עו"ד אלדד - והציע לו לבחור את המתאים ביותר מביניהם. היועץ, לטענת השר, סירב לעשות זאת והתעקש אך ורק על מועמדיו.

עוד הוסיף אוחנה כי מנדלבליט לא הסביר מדוע לטעמו עו"ד אלדד אינו מתאים לתפקיד. "הטענה היחידה שעלתה על ידי היועץ היא ש'הם (הנהלת הפרקליטות) לא יקבלו אותו'. איני יכול לקבל טענה זאת. הפרקליטות איננה 'חצר פרטית' של אף עובד מדינה, וכולנו מצווים לפעול על פי חוק. לקיתם בשיכרון כוח. רוב חיי המקצועיים הייתי אף אני עובד מדינה, ולא עלה בדעתי 'לא לקבל' את מי שהוגדר ממונה עליי... דן הוא בשר מבשרה של הפרקליטות. הוא נאבק לצדכם כתף אל כתף, כבר כמעט 30 שנה בפשע ובשחיתות. מה בו 'לא מתאים לתפקיד'"?

עוד בוואלה!

אוחנה הודיע על מינוי עו"ד דן אלדד למ"מ פרקליט המדינה, היועמ"ש מתנגד

לכתבה המלאה
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלביט בדיון להסרת חסינותושל ח"כ חיים כץ, הכנסת, ירושלים, 4 בפברואר 2020. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
"היה מצופה שייתן את ברכת הדרך". מנדלבליט/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

שר המשפטים התייחס גם למכתבו של מנדלבליט משלשום, בו הסיר את התנגדותו למינויו של עו"ד אלדד, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה. "היה מצופה, ככל שלשיטת היועץ אין מניעה משפטית, ליתן את ברכת הדרך למ"מ פרקליט המדינה החדש, לאחל לו הצלחה בתפקידו וליתן לו את הגב המלא לשאת בעול האחריות הכרוכה בתפקיד - בעיקר בתקופה מורכבת ומאתגרת זו", כתב.

ההחלטה של אוחנה למנות את עו"ד אלדד מגיעה לאחר החלטתה של עו"ד בן-ארי גינזברג לוותר על התפקיד, שאליו מונתה על ידי השר. מינוי בן-ארי גינזברג לתפקיד עורר ביקורת רבה בקרב בכירים לשעבר בפרקליטות, וכן מצדו של מנדלבליט. היועמ"ש טען לאחר בחירתו של אוחנה כי מינוי בן-ארי גינזברג, שלא כיהנה כפרקליטת מחוז, חורג ממתחם הסבירות ועל כן קיימת מניעה משפטית למנותה לתפקיד.

עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. דוברות משרד המשפטים, אתר רשמי
"הייתכן שמבין מאות רבות של פרקליטים יש רק אחד - היכול למלא את המשימה?". עו"ד אלדד/אתר רשמי, דוברות משרד המשפטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully