וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכתבויות השופטת וכחלון: "לא היה קיים חשד סביר שמצדיק את חקירתו"

4.2.2020 / 22:46

בפרקליטות מחוז מרכז הסבירו כי שר האוצר לא נחקר באזהרה בעקבות ההתכתבות בינו לבין השופטת אסתר, מכיוון ש"טיב הקשר ועוצמתו אינם מובהקים". הם הסבירו כי המסרונים בין כחלון וכרייף, שנאשמת במסגרת פרשת אפי נוה, התרחשו כחצי שנה לאחר בחירתה לשיפוט

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר חן

(בוידאו: יו"ר לשכת עו"ד לשעבר אפי נוה מגיע לחקירה במסגרת פרשת "המין והמינויים")

פרקליטות מחוז מרכז הסבירה הערב (שלישי) כי שר האוצר משה כחלון לא נחקר, משום שלא היה חשד סביר שהצדיק את חקירתו באזהרה. זאת לאחר הפרסום בחדשות 13 ו"המקום הכי חם בגיהנום" על חקירתה של השופטת אתי כרייף בחשד לקשר אישי פסול בינה לבין כחלון.

בהודעת הפרקליטות שאמונה על חקירת הפרשה נמסר כי "במהלך חקירת הפרשה נבדקה מעורבותו של השר כחלון בבחירתה של השופטת כרייף לשיפוט, לרבות השפעת הקשר ביניהם על תמיכתו במינויה. במסגרת זו, נבחנו, בין היתר, המסרונים שהוחלפו בין השניים ושוחזרו על ידי המשטרה, נתונים סלולריים נוספים וכן נגבו מהשניים גרסאות, מהשר כחלון שתי הודעות והשופטת נשאלה אף היא על עניין זה במסגרת חקירתה".

הפרקליטות הבהירה כי "לאחר בחינת כלל חומרי החקירה ולאחר שקילת ההסברים שנתנו השופטת והשר בנוגע לטיב הקשר ביניהם, ונוכח העובדה שטיב הקשר ועוצמתו העולים מהמסרונים אינם מובהקים, ובעיקר נוכח העובדה שחלופת המסרונים שנתפסה התרחשה כחצי שנה לאחר בחירתה של כרייף לשיפוט, הוחלט כי לא קיים חשד סביר אשר מצדיק את חקירתו של השר באזהרה".

פרשת אפי נוה | אתי כרייף. אתר הרשות השופטת, אתר רשמי
השופטת אתי כרייף/אתר רשמי, אתר הרשות השופטת

על פי הפרסום אתמול שופטת בית משפט השלום אסתר כרייף, המואשמת במסגרת פרשת אפי נוה, נחקרה בחשד שנבחרה לתפקיד בזכות קשר אישי פסול עם השר כחלון. החשד עלה בעקבות התכתבויות וואטסאפ בין השניים, שכרייף מיהרה למחוק עם תחילת החקירה.

כרייף סיפרה כי היא הכירה את כחלון, שכיהן גם כחבר הוועדה לבחירת שופטים, במהלך הליך מועמדותה. על פי חדשות 13, במהלך פגישתם התקשר כחלון ליו"ר לשכת עורכי הדין והבהיר לו שהוא תומך במינויה. כמו כן, התפרסמו ההתכתבויות בין השניים, שהמשטרה הצליחה לשחזר.

באחת מהן, כרייף כתבה לכחלון: "חשבתי לעצמי שאם מזדמן לך לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה". עוד היא הוסיפה: "אני לבד הערב וממש רוצה לראותך". בהודעה נוספת, כתבה השופטת לשר: "תודה רבה על האמון שנתת בי מלכתחילה. אין סיכוי שאאכזב אותך. בכל מובן אפשרי. נשיקות. אוהבת אותך".

משה כחלון בראיון באולפן וואלה חדשות, 10 בספטמבר 2019. ראובן קסטרו
שר האוצר כחלון/ראובן קסטרו

בהודעה נוספת, כתבה כרייף: "היי חשבתי לעצמי אם מזדמן לך ומתאפשר לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה.. אפשר להקדים את נטל הראיה ולו לקצת". אחרי שכחלון כתב לכרייף כי "זה רעיון מעולה אך לצערו זה לא יתאפשר", היא השיבה: "חבל..אני לבד הערב וממש רציתי להרים את נטל הראיה".

את דבריה, הסבירה כרייף לחוקרים בכך ש"זה אמוציונלי. 'לא אאכזב', הכוונה שתמיד אהיה שופטת טובה ומקצועית. זה שאני אדם שסגנון הכתיבה שלי הוא חם ומחבק, אולי זו הייתה הבעיה". על הודעות אחרות הסבירה כרייף כי "אין קונוטציה למשהו לא מוסרי וסקסיסטי. הראש שלכם עובד שעות נוספות". שר האוצר, מצדו, טען: "כל הודעה שאני מקבל, אני עונה בנימוס כדי לא לפגוע".

אפי נוה, בעת יציאתו בית משפט השלום, ת"א 16 בינואר 2019. ראובן קסטרו
אפי נוה, ביציאה מבית משפט השלום, בשנה שעבר/ראובן קסטרו

מלשכתו של שר האוצר משה כחלון נמסר אתמול בתגובה: "כל המידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים".
מטעמה של השופטת אסתר כרייף נמסר אתמול: "כבוד השופטת כרייף פעלה לקידום מועמדות כמקובל ועל פי חוק. למעשה לכחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה. מחיקת ההתכתבויות עימו אינה מהווה עבירה כלשהי ונועדה לשמור על פרטיותו ולמנוע את רמיסתה".

במסגרת פרשת "מין תמורת מינויים", המשטרה חקרה חשד כי עו"ד נוה פעל והפעיל אחרים, במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה, על מנת לקדם את מועמדותה של השופטת כרייף לשיפוט, במקביל למערכת יחסים שניהל עמה. פרקליטות מחוז מרכז הודיעה בחודש דצמבר כי תשקול להעמיד לדין את נוה בעבירות של לקיחת שוחד ומרמה והפרת אמונים, ואת כרייף בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראיה, בכפוף לשימוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully