וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לפסיקת העליון, למחבל וליד דקה נולדה תינוקת: "יום שחור לשב"ס"

4.2.2020 / 23:25

ביהמ"ש דחה את בקשתו של המחבל שהיה מעורב בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם ב-1984 לאפשר לו להביא ילד לעולם, אך אתמול נולדה לו ולאשתו תינוקת. במשפחתו חגגו "יום של שמחה על הלידה וניצחון על הכיבוש". במשפחת תמם זעמו: "תעודת עניות". שב"ס: "האסיר מוחזק כחוק"

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

תינוקת נולדה אתמול למחבל וליד דקה ולאשתו בבית החולים הצרפתי בנצרת, וזאת בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון, שדחה את בקשתם לאפשר להם להביא ילד לעולם. וליד דקה, יליד בקה אל גרביה בן 57, מוותיקי האסירים הביטחוניים הכלואים בישראל, היה מעורב בשנת 1984 בחטיפתו ורציחתו של החייל משה תמם.

אורן תמם, אחיו של משה תמם, אמר היום (שלישי) כי המשפחה שמעה על העניין לראשונה מפניית וואלה! NEWS . "זה יום שחור לשרות בתי הסוהר ולמערכת המשפט", מסר האח בשם המשפחה, "רוצח נתעב, לאחר שרצח חייל צה"ל, את אחי משה תמם והרס חיים של משפחה שלמה, הוא מצליח גם מהכלא לצפצף על חוקי מדינת ישראל ולהביא חיים נוספים לעולם". לדברי האח, גם לידת התינוקת הושגה "בשרשרת אירועים פלילים ופח"עים שביצע תוך מאסרו, ולצערי אחי לא זכה להקים משפחה ולהביא חיים לעולם".

תמם הוסיף כי "זו תעודת עניות למדינת ישראל שמאפשרת לרוצחים שרצחו חיילי צה"ל להמשיך לקיים את חייהם בכלא מבלי מפריע. זה קרה בנוסף ללימודים גבוהים שלמד בכלא על חשבוננו". עוד מסר האח כי "כמובן שאשתו גם תזכה בקבלת קצבת ילדים מהמדינה". לדבריו, המשפחה דורשת שתוקם ועדת חקירה שתבדוק את התרשלות שב"ס, "שאפשרה לרוצח הנתעב להבריח זרע מהכלא ואת המערכת הרפואית שאפשרה את ההיריון הזה".

בתו של האסיר וליד דקה. אתר רשמי, אתר רשמי
לידת התינוקת בביה"ח בנצרת/אתר רשמי, אתר רשמי

עוד הוסיף האח אורן בשם המשפחה כי "בעוד זמן לא רב הרוצח אמור להשתחרר, לאחר שקיבל קיצור עונש ממאסר עולם מהנשיא פרס ולהיות אזרח מן השורה עם תעודת זהות כחולה". הוא אמר כי "אנחנו הולכים לפנות לראש הממשלה ושר הפנים ולעשות כל שביכולתנו כדי למנוע זאת ולדאוג שהאזרחות שלו ושל משפחתו תישלל".

אשתו של דקה, העיתונאית סנאא סלאמה דקה אמרה אתמול כי "מבחינתנו זה אתגר וניצחנו אותו. אנחנו לא אלה שמתרגלים לצעדי הכיבוש, ולמרות דחייתו את בקשתנו, לא ויתרנו, ובעזרת רצון ונחישות השגנו את מבוקשנו".

לטענתה, השלטונות בישראל מנעו מהאישה לבקר את בעלה במשך שישה חודשים. "אסור לי לבקר אותו, והרשויות לא טרחו לומר לי את הסיבה למניעת הביקור", אמרה סנאא. "אני מניחה שזה נובע מכך שהם חוששים מילדים שמגיעים באמצעות זרע מוברח ולא מן הנמנע כי יפקחו על רחמיהן של נשים ערביות ואישה הרה תיענש או שיחוקקו חוק לכליאתה". בני הזוג נשואים מאז 1999 כשהעיתונאית ביקרה אותו בכלא כדי לעמוד על סבלם של האסירים הפלסטינים.

עוד בוואלה!

"אסור לוותר": ספר הילדים שכתב המחבל ממשיך לעורר סערה

לכתבה המלאה

"לא הבאנו אותה כדי להכעיס או להתריס בפני אחרים"

בעיתון "אל-אחבר" הלבנוני דיווחו כי אל בית החולים הגיעו קרובי משפחה וחברים כדי לחגוג את הולדת הבת מילאד, וכדי לציין את "הניצחון על השלטונות הישראלים". חסני דקה, אחיו של וליד אמר ל"אל ערבי אל-ג'דיד" כי "היום הוא יום של שמחה על הולדת מילאד, וניצחון על רצון הכיבוש, למרות כל הקשיים של ההורים".

אסעד דקה, אחיו הצעיר של וליד, מאושר כיתר בני משפחתו החוגגים את הלידה בבקה אל גרבייה. הוא אמר כי הזרע הוברח עוד ב-2013 ו-2014, הוקפא ואשתו של וליד ניסתה להתעבר ממנו 3-4 פעמים מאז, ללא הצלחה, עד לאחרונה, במהלך שהסתיים בלידה אתמול. "אנחנו שמחים שמילאד הגיעה וקיבלנו ילדה לעולם, זו השמחה הגדולה. לא הבאנו אותה כדי להכעיס או להתריס בפני אחרים. אנחנו לא שמחים לאידו של מישהו". האח אסעד הוסיף בשיחה עם וואלה! NEWS כי "מילאד באה כדי להכניס למשפחה שמחה. אם הילדה שלנו והשמחה שלנו מכאיבות למישהו אז הבעיה היא לא אצלנו".

מכתב שהאסיר ווליד דאקה העביר לאשתו לפני כחודש. אתר רשמי
"מילאד היא זכותנו לחיים כמו יתר בני האנוש. האור שירפא את כאבי הכלא". מכתב שדקה העביר לאשתו לפני כחודש/אתר רשמי

"מגיעות לנו ברכות", הוסיף אסעד דקה, "ברכות לנו ולכל מי שמבין שהאנושיות ניצחה את החוקים, כי האנושיות עומדת מעל לחוקים". הוא ביקש להדגיש כי "מדובר במהלך של עשר שנים מאז הגשנו בקשה רשמית שנדחתה פעם אחר פעם. הלכנו לבית המשפט המחוזי, הגענו לבית המשפט העליון. סיכלו כל ניסיון שלנו לעשות את זה בדרך מסודרת". לטענתו, "השב"ס מפלה בין אסירים לאסירים. לנו סירבו אבל לא ליגאל עמיר שרצח את ראש הממשלה".

האח הוסיף כי "הקרבן הזה, תמם, הוא לא הקורבן היחיד במאבק הזה של שנים. יש הרבה קרבנות, משני הצדדים. צריך לעצור ולהסתכל קדימה". לדבריו, "יש מי שינצלו עכשיו את האירוע הזה ללבות את השנאה עוד. אחי לא היה לא בחטיפה ולא ברצח. הוא מגדיר את זה כחלק ממאבק, מאבק בין שני עמים. תהפכו כל אבן להוכיח את זכותכם וזאת זכותכם, אבל אנחנו רוצים להסתכל קדימה, לעתיד של שני העמים". הוא הבהיר כי "אם רוצים להפסיק את מעגל האלימות אז לא צריך להתייחס לימין הקיצוני שיוביל את שני הצדדים להמשיך את הקונפליקט".

"בחודש הבא, ב-25 למרץ, וליד בבית סוהר כבר 34 שנים", המשיך אסעד. "כשהיה 25 שנה בכלא, כלומר לפני כ-9 שנים, הוא כתב את 'מכתב למילאד'. צריך לקרוא את המילים כדי להבין. 'אתם חושבים שאני השתגעתי וכותב לילדה שעוד לא באה לעולם. את יודעת שעוד לא נולדת ויש לך כבר תיק בשב"כ שלא רוצים שתגיעי? אני רוצה להביא ילד שיביא תרופה למחלה סופנית או מוסיקאית שתוסיף לשמחה בעולם'. אינשאללה. זה יפה", הוסיף האח.

דיון בעתירת תאטרון אלמידאן נגד עיריית חיפה, 4 בנובמבר 2015. ערן גילווארג
משפחתו של החייל משה תמם בעתירה בביהמ"ש נגד תיאטרון אלמידאן ב-2015/ערן גילווארג

אחד ממכתביו, "מכתב לבני שלא נולד", זכה לפרסום עולמי כחלק ממאבק האסירים הביטחוניים בישראל. ההצגה "הזמן המקביל" מבוססת על כתביו והעלתה לכותרות את התיאטרון הערבי-החיפאי "אל מידאן" בחיפה שהעלה את המחזה על במתו, ומאז גרר קריאות לסגור אותו - עד שאכן נסגר. לאחרונה כתב דקה ספר ילדים חדש - "סיפור סוד שמן הזית".

משב"ס נמסר בתגובה כי "לא מוכר לנו שום נסיון להברחת זרע מתוך בית הכלא ומוטב להתייחס בחשדנות ובזהירות יתרה לכל טענה שעולה מצידן של משפחות של אסירים ביטחוניים". עוד נמסר משב"ס כי "האסיר מוחזק כחוק וכל פעולה בניגוד לנהלי שב"ס תזכה מייידת לתגובה משמעתית חריפה".

ארגון "בצלמו" מסר כי "וליד דקה חטף ורצח את החייל משה תמם, שלעולם ישאר בן 19 ללא ילדים. זה שהוא ממשיך להביא ילדים לעולם זו חרפה מוסרית ממדרגה ראשונה". שי גליק מהארגון הוסיף כי "אני קורא למפקדי שב"ס למנוע ממנו לראות את התינוק. אנ מזכיר שוב כי גם בעודו בכלא - וליד דקה ממשיך לתמוך בטרור ועל פי החשד הוא גם נקשר להברחות טלפונים למטרות טרור".

(עדכון ראשון: 18:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully