וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של מחבל נאשם שהעביר טלפונים לגטאס: "ידע שזה יסכן חיי אדם"

1.1.2017 / 14:05

לבית המשפט המחוזי בבאר שבע הוגש כתב אישום נגד אסעד דקה, אחיו של המחבל וליד דקה, בגין העברת ציוד תקשורת לח"כ גטאס. זאת, במטרה שיעבירו לאסירים ביטחוניים. "הנאשם ידע שייעשה בציוד שימוש שיפגע בביטחון המדינה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד אסעד דקה, אחיו של המחבל וליד דקה, על שמסר לחבר הכנסת בסאל גטאס טלפונים סלולריים, אותם החדיר הח"כ לכלא. אחיו של הנאשם הוא אחד המחבלים איתם ניפגש גטאס, הכלוא כ-31 שנה בגין רצח חייל צה"ל משה תמם. מכתב האישום עולה כי האסיר יצר קשר עם אחיו ועם ח"כ גטאס באמצעות טלפון סלולרי שהוכנס לכלא מבעוד מועד.

לפני שבועיים פגש דקה את ח"כ גטאס בתחנת דלק, שם העביר לו ארבע חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים וציוד נוסף – במטרה שגטאס יכניסם לכלא. בהמשך אותו יום, נכנס ח"כ גטאס לכלא עם הציוד, פגש את האסיר דקה והעביר לו מסמכים. כשיצא מחדר המפגש ערכו הסוהרים חיפוש על המחבל ומצאו את המסמכים.

עוד בוואלה! NEWS:
מעצרו של ח"כ גטאס הוארך בארבעה ימים: "חשש לפגיעה בשלום הציבור"
המסרים מחמאס והמצלמות הסמויות: המעקב הסודי שסיבך את ח"כ גטאס

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד אסעד דקה, בגין הכנסת טלפונים ניידים לכלא למטרות טרור. בני בן סימון
אסעד דקה בבית המשפט, היום/בני בן סימון

בהמשך, נפגש גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, השפוט ל-15 שנה בגין עבירות טרור, והוא חבר בארגון הפתח ששימש כדובר האסירים חברי הפתח בכלא. חבר הכנסת שלף מחולצתו את החבילות המכילות את ציוד התקשורת, והעביר לביזרה, שטמן אותן במכנסיו. לאחר שיצא מחדר המפגש ערכו הסוהרים חיפוש על ביזרה, ומצאו את הציוד.

לפי כתב האישום, דקה היה מודע לכך שציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים, וכי קרוב לוודאי שייעשה בו שימוש שיסכן חיי אדם ויפגע בביטחון המדינה.

בכניסה לדיון בבית המשפט המחוזי בבאר שבע טען דקה לחפותו. סניגורו, עורך הדין עלא תלאווי אמר כי "אנו לא מכירים את חומרי החקירה. בימים הקרובים נקבלם ונגבש עמדה. אין להם שום ראיה ישירה שמישהו ידע שייעשה שימוש כלשהו כמסכן את ביטחון המדינה. זהות מקבלי הטלפונים הקימו את החשד, דקה לא ידע שמסר טלפונים, הוא לא ידע מה יש בחבילה". מעצרו של דקה הוארך עד יום רביעי, אז יתקיים דיון נוסף בעניינו.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ראשוני. הארכת מעצר ח"כ גטאס. ניב אהרונסון
גטאס, נפגש עם דקה וקיבל את הטלפונים/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully