וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת גטאס: אחיו של מחבל נעצר בחשד שסיפק את הטלפונים לאסירים

27.12.2016 / 11:32

המשטרה עצרה את אחיו של המחבל וליד דקה, שעמו נפגש הח"כ, בחשד שסיפק לאחרון את הטלפונים הניידים ואף קיים שיחה עם אחד העצורים במהלך ביקורו של גטאס בכלא. המשטרה תבקש לשחרר את חבר הכנסת למעצר בית

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדטשיין

המשטרה עצרה הבוקר (שלישי) את אסעד דקה, אחיו של המחבל וליד דקה, שעמו נפגש ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) בחשד שסיפק את הטלפונים הסלולריים שהועברו על פי החשד בידי הח"כ לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות. על פי החשד, אחיו של דקה, בן 51, אף קיים שיחת טלפון עם אחד האסירים במהלך ביקור של גטאס בכלא. הוא יובא בהמשך לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בראשון לציון, שם תבקש המשטרה לשחררו למעצר בית.

מאז מעצרו של האח, הוא נחקר במקביל לגטאס במשרדי להב 433. במשטרה מנסים לבדוק את הגרסאות של השניים וייתכן שיבקשו לבצע עימות בין חבר הכנסת לבין החשוד הנוסף. מיד לאחר מכן, מתכוונת המשטרה להביא את חבר הכנסת גטאס לבית משפט השלום בראשון לציון ועדיין לא ברור אם תבקש מהשופט מנחם מזרחי הארכת מעצר של יממה נוספת, או שחרור למעצר בית בפיקוח מלא למשך כמה ימים.

המעצר הגיע לאחר עשרה ימים שבהם התקשו חוקרי יאח"ה בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור לאתר את החשוד. אחיו של דקה נחשב חיוני לפעולות החקירה המתבצעות במהלך שהותו של גטאס במעצר.

עוד בנושא:
מעצרו של גטאס הוארך ביממה: "התפתחות משמעותית בחקירה"
המשטרה פשטה על לשכת גטאס; לא יורשה להצביע בכנסת במקביל למעצר
המסרים מחמאס והמצלמות הסמויות: המעקב הסודי שסיבך את ח"כ גטאס

חבר הכנסת באסל גטאס בהארכת המעצר בבית משפט השלום ראשון לציון, 26 דצמבר 2016. מגד גוזני
גטאס בבית המשפט, אתמול/מגד גוזני

אתמול האריך בית משפט השלום בראשון לציון את מעצרו של גטאס ביממה, זאת חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. השופט אמר כי ישנה התפתחות משמעותיות בחקירה, אך ציין כי "זו אינה החלטה קלה להורות על הארכת מעצר חבר כנסת. אין לי ספק שאם היה ניצב מולי אדם שאינו חבר כנסת הייתי נעתר לימי מעצר רבים יותר". הוא הוסיף כי קיים חשש שגטאס ישבש את החקירה ולכן האריך את מעצרו.

כמו כן, רמז השופט מזרחי כי הארכת מעצר של חבר הכנסת צריכה להיות מגובה, וכתב לחוקרים רק יממה כדי לבצע שתי פעולות חקירה משמעותיות, שהמרכזית שבהן היא ניסיון מעצרו של החשוד הנוסף שנעצר הבוקר. חוקרי המשטרה ביקשו ממנו להוסיף קווי חקירה, בין היתר, לביצוע פעולות טכניות במכשיר הטלפון של ח"כ גטאס בניסיון לאתר את היעד לביצוע השיחה. החוקרים מיקדו את הפעילות לשעה הרלוונטית שבה היה חבר הכנסת בתוך הכלא והתקשר – וכך הגיעו אל החשוד הנוסף.

במשטרת ראשון לציון נערכים בכוחות גדולים לאבטח את מתחם בית המשפט בעיר לקראת הדיון בעניין גטאס. על פי ההערכות, עשרות או מאות פעילי בל"ד יגיעו למקום כדי להפגין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעצרו נחשב חיוני להמשך חקירת הפרשה. אסעד דקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במסגרת הדיון אתמול, סיפרו החוקרים כי גטאס הבהיר שלא ירצה להתעמת עם דקה מאחר שלא ירצה להפליל אותו. "אנחנו ביחסי ידידות עמוקים. אני לא מוכן לבצע עימות אם המטרה היא להפליל את וליד דקה, רק את עצמי", אמר על פי החוקרים. "כנבחר ציבור, אין זה מתפקידי להפליל אסיר עולם". בתום הדיון פרץ ויכוח קולני בין סניגוריו של גטאס לבין חוקרי המשטרה, שחשדו שעורכי דינו העלימו שני מסמכים שהוצגו בפניהם.

בנוסף, אתמול פשטה המשטרה על לשכתו של גטאס בכנסת ועל ביתו. הוא חשוד בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר. הוא נעצר ביום חמישי בתום חקירה של שלוש שעות ביחידת המשטרה להב 433.

(עדכון ראשון: 07:40)

הפגנת תמיכה בח"כ באסל גטאס, מחוץ לבית משפט השלום ראשון לציון. 26 בדצמבר 2016. מגד גוזני
הפגנה לשחרור גטאס מחוץ לבית המשפט בראשון לציון, אתמול/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully