וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של גטאס הוארך ביממה: "התפתחות משמעותית בחקירה"

26.12.2016 / 16:49

השופט נימק את החלטתו להאריך את מעצרו של הח"כ רק ביממה ואמר: "אם היה ניצב מולי אדם שאינו ח"כ הייתי נעתר לימי מעצר רבים יותר". בתום הדיון פרץ ויכוח קולני בין סניגוריו של גטאס לחוקרים, שחשדו שעורכי הדין העלימו מסמכים שהוצגו בפניהם

צילום: אבי כהן, עריכה: שמרית גולדטשיין

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) ביממה את מעצרו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת), שחשוד כי הבריח טלפונים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות ואף העביר להם מידע. זאת, למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. השופט אמר כי ישנה התפתחות משמעותיות בחקירה, אך ציין כי "זו אינה החלטה קלה להורות על הארכת מעצר חבר כנסת. אין לי ספק שאם היה ניצב מולי אדם שאינו חבר כנסת הייתי נעתר לימי מעצר רבים יותר". הוא הוסיף כי קיים חשש שגטאס ישבש את החקירה ולכן הוא מאריך את מעצרו עד מחר.

במסגרת הדיון, סיפרו החוקרים כי גטאס הבהיר שלא ירצה להתעמת עם וליד דקה, המחבל שעמו נועד, מאחר שלא ירצה להפליל אותו. "אנחנו ביחסי ידידות עמוקים. אני לא מוכן לבצע עימות אם המטרה היא להפליל את וליד דקה, רק את עצמי", אמר על פי החוקרים. "כנבחר ציבור, אין זה מתפקידי להפליל אסיר עולם". בתום הדיון פרץ ויכוח קולני בין סניגוריו של גטאס לבין חוקרי המשטרה, שחשדו שעורכי דינו העלימו שני מסמכים שהוצגו בפניהם.

לקריאה נוספת:
המשטרה פשטה על לשכת גטאס; לא יורשה להצביע בכנסת במקביל למעצר
מעצרו של ח"כ גטאס הוארך בארבעה ימים: "חשש לפגיעה בשלום הציבור"
המסרים מחמאס והמצלמות הסמויות: המעקב הסודי שסיבך את ח"כ גטאס

הפגנת תמיכה בח"כ באסל גטאס, מחוץ לבית משפט השלום ראשון לציון. 26 בדצמבר 2016. מגד גוזני
תומכים בגטאס. ח"כ זחאלקה ומפגינים מחוץ לביהמ"ש השלום בראשון לציון, היום/מגד גוזני

מחוץ לדיון הפגינו עשרות תומכים בל"ד, ובהם חברי המפלגה ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי, שנכנסו לאחר מכן לאולם הדיונים. המפגינים נשאו שלטים עם תמונתו של גטאס ועם הכיתוב "לא לרדיפה פוליטית" ו"שחררו את באסל גאטס". מולם הפגינו כמה פעילי להב"ה. שוטרים וכוחות מג"ב הפרידו בין הצדדים.

אתמול פשטה המשטרה על לשכתו של גטאס בכנסת ועל ביתו. הוא חשוד בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר. הוא נעצר ביום חמישי בתום חקירה של שלוש שעות ביחידת המשטרה להב 433.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חבר הכנסת באסל גטאס בהארכת המעצר בבית משפט השלום ראשון לציון, 26 דצמבר 2016. מגד גוזני
פשיטה על לשכתו בכנסת. ח"כ גטאס, היום/מגד גוזני

אתמול הודיע יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי באופן חריג, ח"כ גטאס לא יוכל להשתתף בהצבעות בכנסת כל עוד הוא עצור, וכי לא ניתן יהיה להחליפו. "חבר הכנסת השוהה במעצר, לרבות מעצר בית או חלופות מעצר אחרות המונעות ממנו להגיע למשכן הכנסת, אינו יכול להשתתף בהצבעות בוועדות הכנסת ובמליאה, וזאת על אף שבמליאת הכנסת לא ניתן למלא את מקומו", נכתב בחוות הדעת של היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, שאימץ אתמול אדלשטיין.

עם זאת, היועמ"ש ינון ציין כי בית המשפט רשאי לאפשר לח"כ עצור להשתתף בהצבעות אם הוא סבור שניתן לעשות כן מבלי לסכל את תכלית המעצר. "בכנסת מאז ומתמיד יש הקפדה על כך שרק חברי כנסת הנוכחים בהצבעה יכולים להשתתף בה, ובהתאם לכך, גם חברי כנסת המרותקים למיטת חולים, השרויים באבל, השוהים בחו"ל וכיו"ב, אינם יכולים להצביע מרחוק. פריצת עקרון זה אינה אפשרית, בוודאי בהיעדר כל עיגון מפורש והסדרה מפורטת לכך", כתב ינון.

ביום שישי האחרון הורה בית משפט השלום בראשון לציון על הארכת מעצרו של גטאס בארבעה ימים. השופט מנחם מזרחי קבע בהחלטתו כי "בשלב זה רחוקה הדרך לקבוע אם קיים חשד סביר לעבירה על חוק המאבק בטרור", אך כי קיים חשש ששחרור גטאס יפגע בשלום הציבור ועלול לשבש את החקירה. לאחר ההחלטה, קצין הכנסת הורה לסגור את לשכתו של הח"כ ולא לאפשר כניסה לאיש, מחשש לשיבוש החקירה.

(עדכון ראשון: 15:10)

פרשת גטאס: המשטרה פשטה על לשכת הח"כ החשוד בהברחת טלפונים לאסירים. יוני ריקנר
חיפושים בלשכתו של גטאס בכנסת, אתמול/יוני ריקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully