וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצרו של ח"כ גטאס הוארך בארבעה ימים: "חשש לפגיעה בשלום הציבור"

23.12.2016 / 13:00

בדיון בעניינו סירב הח"כ לפרט על איש הקשר של האסירים שעבורם, על פי החשד, הבריח טלפונים סלולריים לכלא, ואמר: "אני לא מלשן". בתגובה לחשדות המשטרה לפיהן פגע בביטחון המדינה, טען סנגורו כי "אין במעשים סיכון ביטחוני". גטאס יוכל לצאת בזמן המעצר להצבעות בכנסת

ספק 500

בית המשפט השלום בראשון לציון הורה הבוקר (שישי) על הארכת מעצרו של ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת)החשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, בארבעה ימים. השופט מנחם מזרחי קבע בהחלטתו כי "בשלב זה רחוקה הדרך לקבוע אם קיים חשד סביר לעבירה על חוק המאבק בטרור", אך כי קיים חשש ששחרור גטאס יפגע בשלום הציבור ועלול לשבש את החקירה. עם זאת, המשטרה תאלץ להוציאו להצבעות במליאת הכנסת. קצין הכנסת הורה לסגור את לשכתו של הח"כ ולא לאפשר כניסה לאיש, מחשש לשיבוש החקירה.

גטאס נעצר אמש בתום חקירה של שלוש שעות ביחידת המשטרה להב 433. המעצר הגיע שעות אחדות לאחר שהכנסת אישרה את הסרת חסינותו. החשדות המיוחסים לגטאס הם ביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר. במהלך הדיון נשאל גטאס מי היה איש הקשר של האסירים שעבורם הבריח, על פי החשד, טלפונים סלולריים, והוא השיב: "אני לא מלשין". סנגורו, עו"ד נמיר אדלבי, הדגיש כי גטאס מכיר את איש הקשר, אך מבקש שלא לחשוף את זהותו.

נציג המשטרה בדיון התייחס למסוכנותו של גטאס ולחשדות בכך שביצע עבירות הנוגעות לביטחון המדינה. לדבריו, "מי שמכניס טלפונים לכלא ביטחוני יודע שזה מסוכן, והוא יודע שמי ששלח אותו להכניס את הטלפונים מסכן את ביטחון המדינה והוא מסכן את ביטחון המדינה".

עוד בנושא:
ח"כ גטאס הסכים להסרת חסינותו: "אתמודד עם החשדות"
ועדת הכנסת תומכת בהסרת חסינותו של גטאס: "תקדים בעל השלכות"
מעטפות מהמעיל ו-16 כרטיסי סים: כך הבריח ח"כ גטאס טלפונים לאסירי חמאס

באסל גטאס בבית משפט השלום בראשון לציון 23 דצמבר 2016. יותם רונן
עלול להיכלא לעשר שנים. גטאס בבית המשפט, הבוקר/יותם רונן
היערכות לקראת דיון בעניינו של ח"כ באסל גטאס 23 בדצמבר 2016. אבי אשכנזי באמצעות הטלפון של HUAWEI, אבי אשכנזי
בית משפט בראשון לציון, הבוקר/אבי אשכנזי , אבי אשכנזי באמצעות הטלפון של HUAWEI

סנגורו של גטאס הגיב לטענות חוקרי המשטרה ואמר כי מעצרו של חבר הכנסת הגיע כהמשך להתלהמות נגדו. "זה לא סוד שיש בבתי הכלא טלפונים ניידים, הרי כולם יודעים על כך, גם השב"כ וגם מודיעין שב"ס", אמר הסנגור, והוסיף: "אנחנו יודעים שזה משרת את מערכת הביטחון שמאזינה לטלפונים הללו, והם בודקים דרך הטלפונים מי עוד פעיל בכלא. אז לבוא ולהגיד שיש סיכון ביטחוני? צריך להכניס את הדברים הללו בפרופורציה המתאימה".

מיד לאחר הארכת המעצר אמר עו"ד אדלבי כי "אנחנו מאוד מאוכזבים כי אנחנו חושבים שבית המשפט נעתר לבקשת המשטרה שלא בצדק. הבקשה הזו באה בהמשך לגל התלהמות וההסתה נגד ח"כ גטאס. הבקשה הזו מגיעה אחרי שבוע שכל הפרשה הזו על כל חלקיה פורסמה בתקשורת, ולטעון שיש חשש לשיבוש חקירה - ברור שזה פוליטי. אין פה שיקולי מעצר אנחנו מקווים שהחקירה תעשה בהתאם ושישחררו את חבר הכנסת גטאס".

באסל גטאס בבית משפט השלום בראשון לציון 23 דצמבר 2016. יותם רונן
גטאס מגיע לאולם בית המשפט, הבוקר/יותם רונן
בית משפט השלום בראשון לציון לקראת דיונו של ח"כ באסל גטאס 23 דצמבר 2016. יותם רונן
בית המשפט בראשון לציון, הבוקר/יותם רונן

עשרות שוטרים ולוחמי יס"מ הקיפו הבוקר את בית המשפט בגדרות לקראת הדיון בעניינו של גטאס, ובמשטרה נערכים לאפשרות שתומכיו יגיעו להפגין במקום. חברתו לסיעה ח"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת) הגיעה לבית המשפט על מנת להביע בו תמיכה, כמו גם חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה.

לקראת הדיון, חוקרי המשטרה הגישו לשופט את חומרי החקירה שנאספו עד כה, ובהם גם שלושה סרטי וידאו שצולמו במצלמות נסתרות בחדר שבו, על פי החשד, נפגש גטאס עם אסירים ביטחוניים בכלא קציעות. גורם בכיר במשטרה אמר כי "ההחלטה לעצור אותו באה מהחשש וההבנה כי יש כוונה לשבש את החקירה, ואת זה אנחנו מבקשים למנוע". חוקרי יאח"ה, בפיקודו של תת-ניצב כורש ברנור, מתכוונים לפשוט על ביתו של הח"כ, במטרה להבין מי העביר לו את הטלפונים ואת המסרים שהעביר בפתקי נייר לאסירים. ברנור אף התייצב הבוקר לבית המשפט כראש הצוות החוקר את גטאס.

העונש האפשרי על העבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר, ובפרט העברת טלפון נייד, הוא עד שלוש שנות מאסר. מצבו של גטאס עלול להיות חמור יותר אם יוכח שהפעולה נעשתה לכאורה במטרה לפגוע בביטחון המדינה או לסייע לארגון טרור. במצב שכזה, העונש על העבירה עשוי להגיע עד לעשר שנות מאסר.

אמש הועבר גטאס לתא מיוחד בבית המעצר ניצן במתחם כלא איילון. בתאו יהיה אסיר נוסף, שתפקידו לשמור על הח"כ בתוך התא, ומחוץ לו ישמרו עליו לפחות שני סוהרים.

היערכות לקראת דיון בעניינו של ח"כ באסל גטאס 23 בדצמבר 2016. אבי אשכנזי באמצעות הטלפון של HUAWEI, אבי אשכנזי
ראשון לציון, הבוקר/אבי אשכנזי , אבי אשכנזי באמצעות הטלפון של HUAWEI
חנין זועבי בבית משפט השלום בראשון לציון 23 דצמבר 2016. יותם רונן
חברת הכנסת זועבי בבית המשפט, הבוקר/יותם רונן

ממפלגת בל"ד נמסר כי היא רואה במעצרו של ח"כ גטאס צעד חסר תקדים בחומרתו, שאין לו כל הצדקה. "מעולם לא הוגשה בקשה של היועץ המשפטי לממשלה להסרת חסינות דיונית ממעצר וחיפוש. ומעולם לא עצרו חבר כנסת ואנשי ציבור יהודים בזמן חקירה, גם אם עברו עבירות חמורות מאוד. המעצר הוא חלק בלתי נפרד ממסע רדיפת הפעילות הפוליטית של בל"ד ושל המפלגות והתנועות הפוליטיות הערביות", נמסר מהמפלגה. "מעצרו של ח"כ גטאס הוא צעד נקמני שנעשה באווירה של עוינות גוברת הגד הציבור הערבי, והסתה פרועה נגדו שמוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו".

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בעמוד הפיסבוק שלו לחשדות נגד גטאס, וכתב כי "בסיומו של השבוע הזה חשוב להדגיש שבאסל גטאס הוא לא מקרה בודד של ח"כ שחצה את הקווים". עוד הוסיף ליברמן כי "גטאס הוא פניה האמיתיים של מפלגת בל"ד, ומפלגת בל"ד היא פניה האמיתיים של הרשימה הערבית המשותפת כולה. אני מקווה ומאמין שהשבוע החולף מסמן את התעשתותה של המערכת כולה ואת ההבנה שגטאס וחבריו הם סכנה אמיתית לביטחון ישראל ולדמוקרטיה הישראלית, ושבפעם הבאה לא רק גטאס, שכנראה כבר יהיה בכלא, לא יוכל להתמודד לכנסת אלא גם כל חבריו שמנצלים את הדמוקרטיה הישראלית כדי לפעול מתוך הכנסת נגד מדינת ישראל".

באסל גטאס בבית משפט השלום בראשון לציון 23 דצמבר 2016. יותם רונן
ח"כ גטאס בבית המשפט ממתין לתחילת הדיון בעניינו, היום/יותם רונן

בימים האחרונים החליטו במשטרה לעקוב אחר גטאס באמצעות בלשי יחידת העלית הסמויה של המשטרה מתוך חשש כי חבר הכנסת ינסה להימלט מהארץ. גורם במערכת אכיפת החוק סיפר כי השר ארדן אמר למפכ"ל רוני אלשיך ולקצינים הבכירים: "אני אומר לכם רק שם אחד. עזמי בשארה". זאת, ברמזו לבריחתו של בן דודו של גטאס, בשארה, מהארץ.

גטאס שב ואמר בחקירה כי לא ידע מה היה במעטפות שנמסרו לו. "פעלתי מתוך עניינים הומניטריים ולא היה לי מושג שמדובר בטלפונים. גם את המכתבים לא קראתי", אמר לחוקרים. "ברור לנו שהוא עכשיו פועל כדי למזער את הנזק שלו מבחינת הענישה ומבין שהוא אמור להיכנס לכלא על מעשיו", אמר הגורם. "בין הטלפונים שהוחדרו היו גם מכשירים חכמים, ומבחינת בית הסוהר זה כמו החדרת פצצה - ואפילו גרוע מכך".

טל שלו השתתפה בהכנת הידיעה.

(עדכון ראשון: 07:00)

ח"כ באסל גטאס הובא לדיון בהארכת מעצרו בחשד שהבריח טלפונים למחבלים בכלא. ספק 500
גטאס בכניסה לבית המשפט, היום/ספק 500
חנין זועבי בבית משפט השלום בראשון לציון 23 דצמבר 2016. ספק 500
הגיעה להביע תמיכה. ח"כ זועבי בבית המשפט בראשון לציון, היום/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully